Sv: Hund2006

Japp :)

Ska ul:a henne i morgon, men jag är rätt säker på att där finns valpar.

Den röda ska paras i december :D
 
Sv: Hund2006

Hur dömmer man en sån gren? Svårighetsgrad? Får du tex veta i förväg hur deras nummer ser ut, så du ser deras missar? Eller kan de ändra efter hand om de märker att idag kommer det inte fungera?
 
Sv: Hund2006

Om du vill kan du åka med mig, det är ju roligare att åka ihop. Jag kommer att vara där både lördag och söndag, och rasklubben står för soppan eftersom jag kommer att stå i rasmontern bägge dagarna med 2 av mina hundar.

Gratis resa om du står ut med hundsnack i 20 mil med andra ord...
 
Sv: Hund2006

"KL"

Ska dit på lördagen. Dottern ska få ställa våran riesenhanne.
Det är alltid kul att gå runt och titta på alla fina vovvar och alla saker att handla. :D

/Elisabeth
 
Sv: Hund2006

Det är ju ett antal moment som är obligatoriska som bedöms, sedan bedöms det kontnärliga och typ hur samarbetet ser ut. Ja, något åt det hållet är det nog. Så man behöver inte ha sett programmet innan. Freestyle blir officiell gren från nästa år, skoj tycker jag.
 
Sv: Hund2006

Det var verkligen jätte snällt att erbjuda, men jag är redan nere i sthlm ( ska på släkt fest den 9:e ) så jag kan endast den 10:e ( dvs om grabben övertalas att följa med ) ..

Så jäkla typiskt att den enda helgen i december som jag är bokad, så är det Stora Sthlm *muttrar*
 
Sv: Hund2006

Haha, tyvärr är jag bunden till honom då vi åker samma bil..

Men *pling* det är ju min bil vi åker i, min bil= jag bestämmer ..
 
Sv: Hund2006

Nu har jag vägt min ehm...STANDARDtax (????) och hon väger 5,90kg...
Nog för att hon är en nätt liten dam men...
Jag frågade vet. vad hon tyckte om hullen och hon tyckte att Nikita såg väldigt fin ut.
 
Sv: Hund2006

Nu har jag vägt min ehm...STANDARDtax (????) och hon väger 5,90kg...
Nog för att hon är en nätt liten dam men...
Jag frågade vet. vad hon tyckte om hullen och hon tyckte att Nikita såg väldigt fin ut.

Hittar inga viktgränser på svensta taxklubbens hemsida, danska taxklubben säger att den dvärgtax bör väga 4-5kg...
Tror dock endast att det är i Tyskland som hundarna vägs till utställningarna, så om hon kan klara måttet så borde det inte vara något problem.

Dommarna får ju dock kontrollmäta de hundar som de tycker är gränsfall även efter att hunden har blivit officiellt inmätt vid 15 månaders ålder.
 
Sv: Hund2006

Aha, jag visste inte ens att det vägs i andra länder.

Jag tänkte mera på att en standardtax enligt tabellerna ska väga betydligt mer...fast jag vet ju att Nikita är en väldigt liten standard.
 
Sv: Hund2006

oh herregud min dvärg väger åtta..å andra sidan är han betydligt större än den andra dvärgen här i närheten.
 
Sv: Hund2006

Jag ska till stockholm för att titta på hundarna. har inget att ställa själv - än! Tittar på valp om 14dgr:bump:
 
Sv: Hund2006

vart i sthlm är hundutställningen och när?
Kanske borde åka dit och kolla om man hita ngt koppel och halsband till min lilla vovve ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 663
Senast: Tantan
·
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Migo
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp