Sv: Hund2006

Jag ska ställa ut min minsta tjej där. Har inga direkta förhoppningar om att det ska gå bra eftersom det är en amerikansk domare och jag inte vill att min vovve ska ha jätte mycket benhår. Menmen, är ju så nära för min del så jag kan lika gärna åka dit.
 
Sv: Hund2006

Vi har en domare från Luxemburg:mad: Jag vill ha en Australiensare!! Eller möjligtvis amerikansk eller engelsk:angel:

//E
 
Sv: Hund2006

Det är jag bra på! Jag ska ha megafon, och vara odräglig!

Då kanske de kan bli en liten buketräff för alla som vill vara med?
 
Sv: Hund2006

Ja, vi måste träffas, men när och var?
Lördag åker jag inte in... då måste jag och unden vara där hela dagen.. utan jag kommer nog att handla på lördagen :angel: ikea är ju nära till hands...
 
Sv: Hund2006

Kan man inte träffas på kvällen? När alla sprungit klart,
och ändå behöver lite mat och sånt?
Jag får väl ordna storkok, om det kniper, plats finns!
 
Sv: Hund2006

*kl* jag ska släpa med min sambo dit o kolla in alla vovvar. Våran voffe är nog inget att ställa ut tyvärr *haha* men det ska bli kul att se alla andra fina hundar.
 
Sv: Hund2006

Ska till Stroa stockholm, däremot inte för utställningen, så bra är inte min loppa:) Men lydnad blir det nog!! Och sen såklart massa span på alla fina hundar och hundprylar som finns där;)
 
Sv: Hund2006

Kan man inte träffas på kvällen? När alla sprungit klart,
och ändå behöver lite mat och sånt?
Jag får väl ordna storkok, om det kniper, plats finns!

När?

Jag åker ju hundbuss och blir lite slussad fram och tillbaka :crazy: så jag kan inte styra så... men när ni har fått pm:et, kan inte ni säga när eran ras börjar bedömningen så kan jag komma och heja på... och titta så klart :bump: :idea:
 
Sv: Hund2006

Kan man inte träffas på kvällen? När alla sprungit klart,
och ändå behöver lite mat och sånt?
Jag får väl ordna storkok, om det kniper, plats finns!

När?

Jag åker ju hundbuss och blir lite slussad fram och tillbaka :crazy: så jag kan inte styra så... men när ni har fått pm:et, kan inte ni säga när eran ras börjar bedömningen så kan jag komma och heja på... och titta så klart :bump: :idea:
 
Sv: Hund2006

Nu har jag anmält Nikita!!:bump: :bump:

Jag ställer på lördagen...

Hur ser det ut med parkeringar vid mässan, nån som vet? Har för mig att jag har varit där en gång o kollat på motorcyklar men är osäker...

Ska man köra bil eller ta tåg...DET är frågan;)
 
Sv: Hund2006

Det blir nog bil för mig ändå. Har haft jätteproblem med huvudvärk så det kan nog vara skönt att ha en bil att vila i om det skulle smyga sig på igen.

Hatar verkligen huvudvärk.

Nåja.
Kommer inträdet kosta eller något?
Jag har läst nånstans att det var över 8000 hundar förra året:eek: :eek: Stämmer det??

Jag som är en verklig amatör. Tur att hunden är så fin...:p
Jag tog nya bilder igår så jag måste ju också visa vad som ska följa med mig:D
4992761.jpg
 
Sv: Hund2006

Hon är så söt din lilla Nikita! :love:

Kaiser och jag (ja och husse såklart ;)) ska nog åka. Är dock inte anmäld ännu, men det är på gång! Såg att vi då får en finsk domare, Kari Salminen. Vet inte om det blir bra eller dåligt...
 
Sv: Hund2006

Ska bli jättekul att se alla hundarna! :banana:
Ska dit med min klass och titta (går på hundgymnasie).
Skulle också vilja ställa min vovve, men det får bli nästa år någongång :d
 
Sv: Hund2006

Jag ska dit och titta båda dagarna.

PÅ lördag kan jag inte komma förrän på eftermiddagen, ska skriva tenta på universitetet på förmiddagen. :crazy:

Är det någon som vet när Schnauzer ställs ut, främst då peppar och salt? En sån ska jag ha. :love:

Finns det något program där man kan se vad som händer under de dagarna?


P
 
Sv: Hund2006

Hejsan hej!

Jag ställer på lördagen :) och jag ställer min unghund.. hade inte råd med båda :smirk:
Men båda kommer att ställas i göteborg..

Vet ni om det finns ngt vandrahem där uppe? eller det är kanske redan fullt vid detta laget..

Lycka till allihopa!
 
Sv: Hund2006

Jag har anmält min lilla tax i jaktklassen! (lördag)

Han har precis fyllt 15 månader, och är äntligen tillräckligt gammal för att vara med "på riktigt".
Först ska vi dock åka hela vägen till Jylland (västra Danmark) den 5 nov., och så till stockholm i decemer... han kanske skulle reggas om som strävhårig taxameter?
 
Sv: Hund2006

TACK:love:

Jag har en från Belgien...jag har ingen aning om det är bra eller dåligt. Men vi är glada hur det än går...säger jag nu iaf:angel:

Jag kikade på filmsnutten på SKK-sidan...:eek: :eek: jag måste nog klä mig fint iaf...annars kommer jag känna mig heeelt borta. Pratade med min uppfödare idag...hon är rolig, hon sa att jag inte skulle förvänta mig för mkt för det är många fina utländska taxar med och våra har inte den bästa fronten.
Då sa jag att det inte spelar nån roll och att hon ju har fått så bra resultat tidigare. Då svarade Monica med "Ja, du har ju blivit väldigt bortskämd." :rofl: :rofl: Hon är ju bara guld...hon menar ju inget illa men det lät ju så roligt.
Däremot trodde hon väldigt mkt på att jag kan få en viltspårschampion iaf.:D

cathepsin: Har han hunnit bli 15 mån redan?? Tiden går fort:D Vad roligt att ses igen då! Hur gick det med spårningen? Har du lyckats få ihop 3 godkända??
De har slutat med spårning här och hann inte med nån mer än den ordinarie som vi gick, sen började älgjakten...synd...men vi tar nya tag i vår.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 663
Senast: Tantan
·
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Migo
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp