Hund till USA

Trissa

Trådstartare
Jag har fått möjligheten att jobba i USA under några månader, och det enda som egentligen får mig att tveka är hundarna. Ta med eller inte? Och om jag ska ta med dom undrar jag om det finns nån här som har erfarenhet av flygresan dit? (Införselreglerna har jag koll på.) Jag är otroligt barnslig med mina hundar, och oroar mig över att de ska fara illa på resan, att det är bullrigt och stökigt. Man vet ju hur resväskorna hanteras.... :crazy: Jag antar att man inte har någon möjlighet att titta till dem under resan, och det är ju ganska lång tid det handlar om, om man dessutom räknar med incheckning osv.

Sv: Hund till USA

Det finns en speciell avdelning for husdjur i bagageutrymmet. Jag har aldrig varit dar sjalv under flygningens gang, men jag har blivit lavad pa hedersord att det inte a speciellt bullrigt.
Forsta gangen var jag radd for att det antingen skulle bli for kallt eller for varmt for hundarna dar nere, men det har gatt hur bra som helst alla de ganger vi flygit.

Min sambos faster foder upp arbetande border collies, vilka de flesta saljs till USA. Hon sager att det varsta ar att hundarna inte kan ata eller dricka speciellt mycket innan resan, eftersom da aker i samma avdelning som med resvaskorna, sa vill manniskor inte ha en resvaska som kommer ut med hundbajs eller spyor kletat pa den - vilket jag givetvis forstar. Aker de da till Los Angeles sa kan det vara sa att hundarna inte fatt nagonting att ata pa nastan 30 timmar innan de kommer fram, vilket ar lite val mycket om man har med valpar att gora. Vuxna hundar tar ingen storre skada av det, sa du behover nog inte oroa dej for det, om du inte har en ras som ar blodsocker kanslig.

Kom ihag att flygbolagen ar vana vid att passagerare har med sej sina husdjur pa langresor, sa de tar val hand om hundarna.
Den erfarenheten jag har av att flyga med hundar (vilket ar relativt mycket da jag exporterar Jack Russell valpar) ar att hundarna tar resan mycket battre an vad man tror. De flesta ganger hoppar de ur burarna och ar hur pigga och glada som helst.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 556
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur