Hund som tvärnitar

Millicent

Trådstartare
Min mittel har börjat med ett underligt beteende som jag inte kan hitta anledningen till. Hon kan helt plötsligt stanna på t.ex promenaden eller som i helgen, i utställningsringen och vägra att gå. Tidigare så har hon ytterst sällan kunnat vara lite tveksam men ändå gått med, men nu är det verkligen tvärnit följt av att lägga sig ner som sker. Det händer som sagt både i vanligt koppel och i utställningskedjan, inomhus som utomhus, med godis och utan godis, vad är det som händer?? Vi testade att träna med utst koppel och kedja igår efter helgens händelse på utställningen, men då gick det hur fint som helst.

Jag kan inte koppla det till något och det gör mig så otroligt frustrerad :cry: Vad bör jag göra när det händer?

Min mittel har börjat med ett underligt beteende som jag inte kan hitta anledningen till. Hon kan helt plötsligt stanna på t.ex promenaden eller som i helgen, i utställningsringen och vägra att gå. Tidigare så har hon ytterst sällan kunnat vara lite tveksam men ändå gått med, men nu är det verkligen tvärnit följt av att lägga sig ner som sker. Det händer som sagt både i vanligt koppel och i utställningskedjan, inomhus som utomhus, med godis och utan godis, vad är det som händer?? Vi testade att träna med utst koppel och kedja igår efter helgens händelse på utställningen, men då gick det hur fint som helst.

Jag kan inte koppla det till något och det gör mig så otroligt frustrerad :cry: Vad bör jag göra när det händer?

Verkar det som att det finns något som bekymrar henne i omgivningen och som gör att hon inte vill gå vidare? Något hon egentligen känner sig lite osäker inför?

Eller nej, nu såg jag att det gällde alla miljöer. Både inne och ute. Vilket skumt beteende. :idea:

Ja det känns märkligt... Kan det bero på någon typ av smärta tro?

Vissa hundar kan få för sig att göra sådana fasoner som denna utan att det är något fel på dem och utan att de känner sig obekväma. Men det kan också bero på smärta om det kommit plötsligt, svårt att säga hur det är med en hund man inte sett, men jag hade nog börjat med att kolla hunden hos veterinären för att kunna utesluta att den har ont i alla fall.

Liknande trådar

Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 918
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
16 805
Senast: Bison
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 655
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 907
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix