Hund på jobbet?

B

BillyBus

Som frågan lyder.. Har ni med eran hund på jobbet?
Berätta gärna hur det fungerar och vad era arbetskamrater tycker om det.

Mina 2 kan få följa med mig ibland till jobbet. Jag jobbar på ett äldreboende och det är mycket uppskattat av pensionärerna när de är med. Många som är dementa lever upp när de får klappa och mata en hund. De kan börja prata om hundar de hade i sin barndom osv. Likaså blir de som är deprimerade lite piggare och gladare. Även om det bara är för dagen. Men de får ngt annat att tänka på och att prata om än sina sjukdomar osv.

Så ni som jobbar inom äldreomsorg hör med eran chef om ni kan ta med era hundar. för det kan ge en glädje som är svår att beskriva i ord. Men var beredda på att hunden får äta en massa som han i vanliga fall kanske inte får..:) Svårt att förklara för en dement att h*n inte får mata hunden.. :D

Sv: Hund på jobbet?

Gud vad härligt!!
Vi får inte ta med oss våra vovvar på äldreboendet där jag sommarjobbar, tyvärr.
Jobbar vanligen på förskola och där får vi inte ta med hundarna.
Sen jobbar jag ibland i ett travstall om helgerna och där har jag med den lilla hunden.

Min hund är med mig på jobbet ca 2 dgr/v. jag sitter i öppet kontorslandskap och vi är oftast tre personer här. Just nu ligger odågan och sover under konferensbordet. :love:

Det går jättebra att ha honom här. Han är så tyst och behaglig i sin personlighet. Stör ingen. Det enda är vår ekonomitjej som är här ibland. Hon är absolut livrädd för hundar, och inte ens när Cilas var 10v och ett litet vitt knyte(golden) vågade hon komma när han var här. Ska det komma någon som är allergisk hit får han också stanna hemma.

Det är underbart att få en heldag med sin vovve, även om man jobbar så kan man vila ögonen på honom ibland. Lunchpromenaden på ca 45min är underbar och man blir jättepigg o klarar resten av dagen galant.

Nackdelar: Det är hår överallt....

Jag har haft med min ena hund(den andra är med sambon) på jobbet ett par gånger, men bara på kvällar/helger när de högsta hönsen inte ser! Jag jobbar med drift av anläggning och hunden får då vara i kontrollrummet bland alla andra. Då måste hon ligga på samma ställe hela kvällen, inte ranta runt o prata med de andra. I möjligaste mån får de andra heller inte prata med henne, när man klappar o gosar så sprids ju hår överallt, inte bra för allergikerna. Det är oxå en förutsättning att hon vet vad hon skall eftersom jag måste gå ut i anläggningen långa stunder. Blir hon sagd att ligga så ligger hon tills någon löser henne, så de andra får inte titta på/prata med/röra henne när jag inte är inne. Det har gått jättebra- förutom när jobbarkompisarna tabbar sig, att det skall vara så svårt att fatta?

Men inatt jobbade jag sista passet där, nästa vecka väntar ett nytt jobb! Skall självklart försöka få lov att ha med henne där, men får väl börja försiktigt med att ha henne i bilen 2-3dgr/v resten är hon på dagis. Måste ju kolla läget o försöka fjäska in henne :D

Jag jobbar i butik och har jämnt med mig hunden. Nu har jag en valp så det kasnke nte är så konstigt men även fars schäfer brukar vara här. Jag jobbar ju själv så de är skönt med sällskap!

Målarna tycker de är kul, iaf så länge de sköter sig..de är alltid lite kel å tjål med hundarna här när de kommer.

Kunderna uppskattar hundarna, de få tal gånger de ser dem :) Men de får lära sig att inte gå ut i butiken då de finns hundrädda. Det största problemet är väl egentligen de som lockar ut dem där hela tiden ;)

Sen är de väl egentligen lite fusk, jobbar åt pappa, min bror är anställd sen 2 som vi är bekanta med som gilalr hund. Mamma och pappa har två hundar nu och vi har stort hund intresse i familjen så man kan väl säga att han inte riktigt kan neka mig ;)

jag jobbar som pers ass och har ibland med mig hundarna. problemet är att de skitar ner massor, och att min brukare kan vara ganska våldsam, så det gäller att hålla ett öga på alla tre. men ofta åker vi och hämtar dem och kör ut till skogen, och sedan lämnar vi dem hemma igen. det funkar jättebra :)

På mitt förra jobb kunde jag ha med mej hunden. Riktigt skönt!
Hon fick ligga inne på chefens kontor om dagarna, eftersom hon är för liten för att ränna runt nere på verkstäder.
Där låg hon och gottade sej med chefen medans jag jobbade.
Var med oss på rasterna i fikarummet eller ute på gården. Fick smaka både det ena och det andra av mackor och luncher. Hade favoritplatsen på stolen jämte han som bjöd på mest mat :smirk:
Tror hon var en uppskattad liten del i gubbarnas arbetsdagar.

Nu är hon soffpotatis hemma med sambon och vårat andra yrväder :D

Jag har min hund i lunchrummet. Där har hon en egen soffa hon kan slappa i. Det var personalens soffa innan, men beslagtogs av hunden och nu vägrar hon lämna tillbaka den. Hon är med mig varje dag på jobbet. Det skulle inte fungera annars för jag jobbar mycket. Vissa kollegor gillar henne, medan övriga bara accepterar hunden. Det räcker för min del för det är ingen enkel hund. Dessutom varnar hon som sjutton när väktarna kommer för att hämta pengar. Hon tål inte skramlet av deras nycklar.

Jag jobbar i butik.

Min hund är med på jobbet varje dag. Hon får vara överallt, men jag låter henne bara vara ute i butiken (på golvet) om det är tomt på kunder, eller kunderna verkar positiva till det. Annars ligger hon på kontoret eller bakom kassan. När hon är bakom kassan får hon egentligen inte gå ut, men det har varit lite halvsvårt att lära henne, dels för att hon fortfarande är ung, dels för att jag inte kan vara 100% konsekvent, jag måste ju ränna iväg med kunder och ser henne inte jämt, och så lockar ju kunderna ut henne!
"Nä, du ska ligga", säger jag, och då svarar kunderna blicksnabbt, "Men det göööör inget för mig!"
(Nej, men för MIG.)

Alla kollegorna gillar henne, även om de får ta STORA kliv ibland när hon ligger mitt i all action. Vi har en kille som var hundrädd, men jag tror det gick över när en annan kollega släpade hit sina två bullmastiffer. Min hund har dessutom jobbat här sen hon var 11 veckor, så han har haft tid att vänja sig.

Får fota henne på jobbet nån dag...

Jag kan ta med hunden till mitt jobb, hon sitter då i hungård med uppvärmd koja.

Jag jobbar som hundskötare så det är bara hundmänniskor på arbetsplatsen.

Jobbar nu i ett stall där jag har med båda hundarna. I sommar blir det samma äldeboende som förra sommaren och där ska jag ha med min äldre hund vissa dagar/nätter.

"Nä, du ska ligga", säger jag, och då svarar kunderna blicksnabbt, "Men det göööör inget för mig!"
(Nej, men för MIG.)

Oj vad jag känner igen de där!
Kom dessutom på att jag har kort på min på jobbet, så jag slänger in dem!

mars_08_005_1206610115.jpg

I fika rummet

dsc00017_1205767189.jpg

Färglager

Jag har med våran tik när det blir risk
att hon blir hemma själv för länge.
Det är väldigt uppskattat av både personal
och vårdtagare. (jobbar på ålderdomshem)

Hon är jättelugn så det är nog därför det
fungerar så bra på alla sätt och vis.

De var med när jag jobbade inom barnomsorgen ibland, låg i fikarummet, elelr så var de hemma och jag gick hem. Jobbade jag som fastighetsskötare är de med , då är de med överallt. :) Nu är de hemma hos mina föräldrar när jag jobbar. aktiverar dem på morgonen och lämpar dem hos mamma, så blir de servade med leverpastej hela förmiddagen :D

Jag har med hundarna på jobbet.

Jag jobbar på gård..hundarna är ute hela dagarna ligger i bilen, är det kallt så kan de vara på kontoret en stund.annars springer de lösa på gården.

Min hund är med mig på jobbet. Jobbar i Svenska kyrkan, som kanslist/kamrersassistent/vaktmästare. Har ett eget rum men Hobbe är lös på hela kontoret.
Han är väldigt lugn och behaglig på jobbet, stör ingen alls. Tvärtom så är han väldigt omtyckt där, och väldigt saknad om det är någon dag som han inte är med :)

Det är underbart att få en heldag med sin vovve, även om man jobbar så kan man vila ögonen på honom ibland. Lunchpromenaden på ca 45min är underbar och man blir jättepigg o klarar resten av dagen galant.

Nackdelar: Det är hår överallt....

Visst är det. Det är väldigt skönt att komma ut i friska luften, vilket inte blir av då vovvarna inte är med. Då blir det en massa kaffe och tidningar istället..;)

Städerskan hos oss är den enda som klagar när tyson och malte är med. Men det struntar jag i när jag ser att mina hundar förgyller 93 åriga Gretas vardag. :)

KL

Tack för alla svar! Vi har alla tur som kan ta med våra hundar på jobbet. Känns mkt bättre att ha med dem än att lämna dem ensamma hemma. :D

Vi får ha hundar på jobbet så min är med ca 2 dagar i veckan.
De regler som vi har är att hundarna såklart inte får föra oväsen och sen måste dom ligga på sin plats.

Det är väldigt uppskattat av arbetskamraterna men det finns ett fåtal som inte gillar att vi har med hundarna.

Jag är otroligt tacksam att vi får ha med hundarna.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: malumbub
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 556
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka