Hund på jobbet?

Sv: Hund på jobbet?

Jobbar som personligassistent och har med mig jyckarna i bland. Min brukare älskare hundarna och vill gärna hålla i kopplerna när vi går på prommenad . Han lever verkligen upp när jyckarna är med och det är utomordentlig terapi för honom.

Vi får ha hundar på jobbet så min är med ca 2 dagar i veckan.
De regler som vi har är att hundarna såklart inte får föra oväsen och sen måste dom ligga på sin plats.

Det är väldigt uppskattat av arbetskamraterna men det finns ett fåtal som inte gillar att vi har med hundarna.

Jag är otroligt tacksam att vi får ha med hundarna.
Vad jobbar du med?

lite OT men måste uppdatera.
IDag hade en kollega med sig sin steriliserade tik. Och sedan hittade jag gula droppar på en hög papper och foton. Min tuffiskille har förmodligen KISSAT på chefens grejor för att visa tiken vem som är chef. Lite skämmigt. Jag torkade med en trasa och sen kommer jag säga att jag spillde vatten...

:o

Jag jobbar på ett kontor, sitter i telefonen och vänder papper :)
Vi får ofta besök av kunder osv och den ena hunden har sprungit runt fritt på jobbet och det har resulterat i tråkigheter så nu har vi äntligen infört regeln att hundarna ska vara på sin plats

lite OT men måste uppdatera.
IDag hade en kollega med sig sin steriliserade tik. Och sedan hittade jag gula droppar på en hög papper och foton. Min tuffiskille har förmodligen KISSAT på chefens grejor för att visa tiken vem som är chef. Lite skämmigt. Jag torkade med en trasa och sen kommer jag säga att jag spillde vatten...

:o

Jobbigt! jag hade nog gjort lika! :D

Jag arbetar som Undersköterska på ett äldreboende.
När jag arbetade dag så tog jag med mig mina två vildjur de funkade bra dom visste vad som gällde och tanterna och gubbarna ÄLSKADE hundarna och deras närvaro.
Dock så blev dom med tiden fetta av alla smörgåsar och annat snacks.
Men en tupplur i sängen var mycket uppskattat.
Konstigt att hundarna anpassade sig så otroligt till dom älsdre och deras lugna och stillsama miljö nu jobbar jag natt men de händer att hon hänger med då och då när sambon reser.
:)

Ja så är det med mina hundar oxå. De är aldrig så lugna och lydiga när de är med på jobbet. :) Det är som om de förstår att man uppför när man är bland äldre, att de är lite stela och sköra osv..

Sedan det här med maten.. man får inte vara rädd för att hunden lär sig att tigga direkt. Det som är jobbigast är väl alla dessa tanter som envisas med att ge hundarna choklad av alla de slag. :crazy:
De har ju alltid gett sina hundar det och det är inget farligt, det är bara något som sägs nu för tiden. :)

Som tur är så har jag svårgödda hundar så de kan gott äta allt de erbjuds eftersom de inte går upp ett gram fett även om matte försökt med alla möjliga slags mat.:D

Jag jobbar natt på ett hem för utvecklingsstörda och jag har med mig hunden när min sambo inte är hemma (reser mycket i jobbet). Det funkar bra för det mesta, det är skönt att ha lite sällskap fram på småtimmarna och sedan ligger vi och sover tillsammans när vi kommer hem.
Den ena boende är hundrädd men det funkar ändå bra, han sover ju ändå när jag är där. Dessutom är det bra träning för honom att lära sig umgås med hundar...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: malumbub
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 556
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka