Hund på jobbet

Sv: Hund på jobbet

Ja det är ju enda problemet med att ha hunden me när man kör lastbil, man måste lyfta den in och ut...så gäller att ha en passande hund till detta hehe:idea:
Jag har 2 favvis raser, den enda är fransk bulldog, de e ju rätt små och smidiga att lyfta in och ut hehe...och den andra är att ta hand om en greyhound, de är ju liite större men rätt smala så kan ju inte väga alltför mycket, iaf inte lika mycket som en fullvuxen schäfer eller såna hundraser;)

Kollegan har med sin doberman - en mycket snäll tjej som kan gruffa ibland men mest ligger o snarkar även om det springer folk in o ut hela tiden.
Det roligaste/pinsammaste var en kille med ursprung från Afrika som var mycket tveksam till att komma in. Jag försäkrade att hunden var snäll och han gled försiktigt ner på en stol. När jag vänder mig om och går 5 steg för att sätta mig på min stol har den lilla rara vovven glidit upp från sin bädd - parkerat tassarna på hans axlar och hälsade glatt genom grundlig ansiktslickning.
Han satt mycket stilla......

Jag har med min yngre hund på jobbet, en 14veckor gammal Dvärgpinscher. Han är i en komposthage i ett rum i "personalavd" för det mesta. Jag jobbar på en hästklinik.

Hur vanligt är det att ha hunden med på jobbet? Har ni med hunden på ert jobb?

Vad jobar ni med? Vad har ni för hund? Vad gör hunden när ni jobbar?

Nu på sommaren jobbar jag som fastighetsskötare, hunden är en Irländsk Setter. Han "gör" det jag gör, dvs är med överallt, såvida jag inte måste in till någon butik eller lägenhet där någon är allergisk eller inte vill ha med honom helt enkelt.

"till vardags" jobbar jag som förskollärare, då var han med ibland (privat liten förskola) ananrs kunde jag ordna det så att jag bara jobbade 4 timmar eller mindre på plats när jag inte hade hundvakt och haninte kunde följa med, och då fortsätta jobba med annat hemifrån.

Min hund följer med mig till jobbet, svårt att lösa när man är själv om den annars... men jag är ridlärare så det är inget problem. Hon är med i stallen när jag jobbar. hon och de andra hundarna patrullerar med oss som jobbar, de är ett glatt gäng! när jag har lektioner sover hon på kontoret. Det fungerar hur bra som helst. självklart har vi regler som säger hur hundarna får vara med och så.. säkerhetsmässigt och när vi har kunder(elever) i stallen. alla älskar hundarna och de hålls undan från hästarna så det blir inga problem..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Maniac123
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
2 012
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur