Hund på jobbet

Glimfeather

Trådstartare
Hur vanligt är det att ha hunden med på jobbet? Har ni med hunden på ert jobb?

Vad jobar ni med? Vad har ni för hund? Vad gör hunden när ni jobbar?

Själv brukar jag ha med hunden ibland. Jag arbetar på ett ålderdomshem och de gamla tycker det är jätteroligt med ett djur. Det är bara en som inte riktigt gillar hundar, men hon tycke att det är okej. Resten av personalen tycker också att det är roligt och de anhöriga tycker det är bra, för när de gamla får ha kontakt med ett djur så mår de mycket bättre.

Min hund är en bearded collie på ca 22 kilo så han är relativt "stor" men väldigt lugn så det fungerar bra. När jag jobbar så ligger han antingen ute i trädgården eller följer med oss när vi grejar inomhus eller går och lägger sig någonstans.

Sv: Hund på jobbet

jag jobbar också på ålderdomshem och det är många i personalen som tycker att jag ska ta med min vovve, men chefen är emot förslaget, så än får hunden stanna hemma. Jag tycker det är jättetråkigt..
Det är ju som du säger- äldre mår bra av djur! Dessutom jobbar jag på ett äldreboende mitt ute på landet, där det bara bor gamla bönder som alltid har haft djur hemma. Jag tycker det är knasigt att det inte finns fler djur inom vården, som rehabiliteringsredskap. Djur kan ge sådan ro och glädje..

Jag jobbar på ett liknande hem som ligger i en liten fiskeby, så här bor bara fiskare och bönder så alla har ju haft egna djur och man märker hur de lyser upp när det kommer en hund på besök.

Jättetråkigt att du inte får ha med hunden. Vad ger chefen för argument då?

Hur vanligt vet jag inte men jag vet dock att får man chansen så ska man ta den! Just nu jobbar jag på Lindex och där får hon självklart inte följa med men jag har också ett jobb på djuraffär och där får hon vara hur mycket hon vill!

Jag har en Eurasiervalp på 4 ½ månader så de dagar jag inte kan ha henne så passar någon i familjen.

Hon gnager ben, sover, leker och hälsar på människor som kommer in i butiken. en dag på jobbet är alltid kul!

Jag jobbar inte än men kan svara för min pappas fru som har med sig deras collie till sitt jobb.

Hon jobbar som assistent åt en dement kvinna som kan bli väldigt våldsam (långt gången) och ilsk. Men när hon har hunden med sig blir hon betydligt lugnare, kan sitta och klappa honom i timmar. Lilla foppen är världens snällaste, one in a life time hund när det gäller psyket han har. Helt otrolig med människor så de passar honom perfekt.:love:

Då jag ska plugga till lärare (1-6) så komemr jag med all säkerhet inte kunna ha med mig min hund till jobbet. Den dagen jag börjar jobba finns det alltid någon som kan passa hunden (svärmor är långtidssjukskriven och pappa jobbar hemifrån):)

Min hund tycker nog jag har världens bästa jobb-egen företagare! Just nu följer han med mig när jag kör sightseeing med häst och vagn. Han är en dalmatiner på 16 månader, och har hängt med mig och hästarna sen han var 3 månader. Och enligt rasens historia passar han jättebra med hästar och vagnar, men min Bilbo vill sitta på vagnen istället för att springa bakom/under vagnen.
När jag jobbar extra på en icabutik har det hänt att fått vara på kontoret, men oftast är han hemma då.

allergi såklart... "folk som kommer på besök kan vara allergiska" eller "personalen kan vara allergisk" osv osv... "man får inte ha starka parfymer heller, så varför skulle man få ha med sej en hund? "dessutom tycker han väl att det stör jobbet eller nånting. Skittråkigt, för jag tror att Goliat hade skött sej som en ängel, han har så lätt att slappna av så han hade nog förmodligen gått och lagt sej någonstans.
I framtiden vill jag i alla fall jobba på ett ställe där han får följa med. Han skulle nog göra gott, vad än min nuvarande chef säger.

Jag har inget jobb där jag behöver ta med hunden, då jag har ett så fritt jobb. Men min pappa jobbar på kontor och tar med sej hunden dit varje dag. Hon ligger och sover eller så går hon omkring och hälsar på de andra i kontoren. Hon är mycket populär och alla tycker att det livar upp lite med en hund på kontoret.
Men så är pappa chef så de har inte så mycket att säga till om kanske. ;)

Jag har med min hund, en dvärgpinscher som är 14 månader. Jag jobbar som projektledare och hon är på mitt rum i en hage. Hon sover mest och tuggar på ben, ibland har jag henne lös på rummet och då brukar hon leka med sina leksaker. När jag är på möten sover hon. Vi går på promenad en gång på förmiddagen och eftermiddagen och det gör mig gott så jag får lite luft och rörelse i det stillasittande arbetet.

Hon vaktar även kontoret, hon har stenkoll på vilka som hör hemma här (ca 40 pers) och varnar när det kommer in en gäst.

Jag har varit så sugen på skaffa hund länge men ska iväg på en utbildning nu i augusti så går inte..men sen ska ja börja köra lastbil och då tänkte ja skaffa mig hund som sällskap och lite vaktande sådär...kan vara bra att ha någon som kan ha koll ifall det kommer en obehörig när man ligger o sover nånstans i sin lastbil, och så blir det så mycket roligare med lite sällskap!:idea:

Vi planerar att låta vår lilla RR valp följa med sambon till jobbet när hon är lite större och tryggare. Han gör tvspel och kontoret ligger 10 min hemifrån.
Innan vi skaffade valpen frågade han chefen om det skulle vara ok om han tog med sig hunden och det gick jättebra (chefen hade också en hund som han var lite sugen på att ta med sig :))
Hoppas att hon ska kunna ligga under hans skrivbord och sova/tugga på ben. Sen så blir det nog inte så många timmar där i all fall eftersom jag pluggar (sista ½ året nu, sen x-jobb, sen KLAR!) och kommer att kunna sitta hemma och läsa mycket. När jag börjar jobba blir det nog värre...hoppas ju på att få jobb på ett labb och det känns inte som att hundar är jättesterila. Man kanske skulle ha skaffat en nakenhund som man kunde svabba med alkohol innan?

Hoppas att hon ska bete sig som era hundar och slappna av på jobbet med. Har ni gjort något speciellt för att få det att bli så eller bara tagit med hunden och så har det löst sig?
Känns så skönt att sambon kommer att kunna ha henne lite under dagarna så slipper hon vara själv.

Jag jobbar i butik och har min rottweilertik med mig. Hon ligger i lunchrummet (oftast i soffan) med kompostgaller och öppen dörr. Det är inte världens enklaste hund att ha med sig så jag är tacksam att arbetskamraterna står ut. Till exempel gillar hon inte folk och det tog ett tag innan alla kunde gå in eller ens förbi lunchrummet utan att hon blev muppig.

Nu fungerar det dock tillfredställande även om hon inte är superpolare med alla. Att få ha med hunden är en förutsättning för att jag ska kunna arbeta så mycket som jag gör.

Min fjant ligger bakom kassan i affären och snarkar högt. Hon är jättetolerant mot kunderna, men säger åt personalen ibland. :rofl:

Jag har med vovven till jobbet ibland. Har en storpudel på åtta år och hon får sitta i fikarummet eller i omklädningsrummet om hon är med, hon tycker det är skittråkigt så hon följer bara med när det är kris. jag jobbar på en veterinärklinik så det vimlar ju av hundar här iaf! :)

Jag jobbar i en ica-butik, där är det inte okay att min hund är med, chefen däremot, brukar ha med sin hund. Själv cyklar jag hem på lunchen och går ut med min hund. Sen hänger han med i stallet efter eller före jobbet beroende på vilken tid jag jobbar, ibland kommer min mamma och går ut med honom och ibland gör sambon det.
men det fungarar bra han är ganska gammal nu så han sover mest när vi inte är hemma.
men helst slulle jag ha ett jobb där han kunde vara med, jobbade på ridkola förut, då var han alltid med mig.
MVH karin

Jag (universitetsanställd) får inte ha hund på jobbet, officiellt åtminstone. Det är ju förståeligt eftersom studenter kan vara allergiska. Däremot på sommaren när det bara är vi som jobbar som är där så brukar det finnas en inofficiell acceptans att ha med sig hunden, så länge folk som jobbar där inte är allergiska.

jag har faktiskt funderat på att ta lastbilskortet, så man kan ha med sig hunden på jobbet. men att lyfta in och ur en stor schäfer kräver sina muskler, så det är väl bäst att börja träna;) ..tycker lillfisen är tung nu som väger 19kg:D

så en fråga om det är nån här som kör lastbil och har med sig en hund av modell större.. hur bär ni er åt att få in och ut hunden?

har till och med börjat fundera på om man skulle ta och bygga sig en speciell ramp för hunden, så man slipper lyfta:angel:

Hur vanligt är det att ha hunden med på jobbet? Har ni med hunden på ert jobb?

Vad jobar ni med? Vad har ni för hund? Vad gör hunden när ni jobbar?
Vår hund är med sambon på jobbet när han inte snöröjer.
Han kör grävmaskin och hunden är i regel lös på området och har öppen baklucka på bilen att vara i om han vill - vilket han brukar. Sen får han uppmärksamhet på rasterna. På vissa ställen är han "med" gubbarna, leker, busar, tittar. Det beror på hur mycket uppmärksamhet han får. Det händer att han har dragkamp med sambons grävmaskin också ibland (när sambon använder klo och kan hålla i pinnar). :D
När sambon snöröjer så gör han det nattetid vilket innebär att han är hemma om dagarna när jag jobbar o vise versa.

Tuffe är en BC-blandis, ganska stor (större än en ren BC), hela 4 år nu. :)

Min syster har också hunden med sig en hel del. Jobbar på ålderdomshem och har en långhårig Collietik. Då är hon med överallt, hälsar på gamlingar och följer matte.

Våran hund fick komma med tidigt till arbetet. Det är mycket ljud, saker som händer, folk osv. Gubben hade med sig Tuffs redan som valp. Inte varje dag tror jag, han bodde fortfarande hemma då o pappan är sjukpensionär så han hade hunden hemma ibland. Men iaf började han tidigt för det var viktigt att valpen vande sig vid situationen med ljuden, stora maskiner osv.

Min gubbe är en väldgt avslappnad person och det måste man nog vara. Han gjorde ingen grej av det utan mös med hunden, som nog var med i maskinen då, och jobbade på som ingenting. Vår hund är otroligt orädd och sover påde på maskinlarverna, precis bakom den under arbete och på rygg intill folk som paddar/bilar. ;) Det är vardag för honom och har aldrig varit någon stor grej - efter som att sambon hela tiden haft den inställningen.

Jag jobbar med pappa i hans ateljé och där är våran hund med oss hela dagarna.
Vi har även Ambras pyre som dagbarn, hon är 1 år och hur go som helst. Ibland har vi även Ambras andra hund när hennes hundvakt inte kan, så det kan rusa omkring tre stora schäfrar här och pussa på kunderna.:o

Lite kul när en står i hallen och hälsar välkommen, och när dom går in mot studion kommer en annan och möter dom och en kan titta ut från rummet dom just passerat. Eller så får dom klättra över slöisarna som sover i hallen utspridd här och var.:D

(dom är instängda naturligtvis om nån är rädd eller om vi ska fotografera) Men det är väldigt sällan nån påpekar något om dom i negativ bemärkelse, vi är nog rätt kända i stan så folk vet vad som väntar om dom ska hit.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Maniac123
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
2 012
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur