Hund på jobbet!!!!

D

Darkan

Hur är det med Er när det gäller att kunna ta med vovvsingarna på jobb?? Får/kan ni det eller??

Idag har jag tagit med mina 2 älsklingar, men det känns jobigt då jag redan fått ett påpekande - att man inte får ha hundarna med på jobbet......- trots eget rum.

Konstigt vad kolleger kan störa sig på det då det igentligen inte drbbar ngn annan än mig själv då jag får gå ut med dom både på fika pausen o på lunchen istället för att äta.

Vaktmästren som kom med pekfingert ang. hundarna står själv o röker flera gånger om dagen utanför entrédörrarna. Skulle det då vara bättre eller, kan man ju undra om det nu är pga allergi han gnäller.

Det finns 2 saker man inte skall hoppa på mig om och det är: 1. mina barn - lejonmamma, samt 2. mina hundar - mina skyddslingar.

Så det så..........grrrrrrrrrr

Sv: Hund på jobbet!!!!

Darkan skrev:
Hur är det med Er när det gäller att kunna ta med vovvsingarna på jobb?? Får/kan ni det eller??

Idag har jag tagit med mina 2 älsklingar, men det känns jobigt då jag redan fått ett påpekande - att man inte får ha hundarna med på jobbet......- trots eget rum.

Konstigt vad kolleger kan störa sig på det då det igentligen inte drbbar ngn annan än mig själv då jag får gå ut med dom både på fika pausen o på lunchen istället för att äta.

Vaktmästren som kom med pekfingert ang. hundarna står själv o röker flera gånger om dagen utanför entrédörrarna. Skulle det då vara bättre eller, kan man ju undra om det nu är pga allergi han gnäller.

Det finns 2 saker man inte skall hoppa på mig om och det är: 1. mina barn - lejonmamma, samt 2. mina hundar - mina skyddslingar.

Så det så..........grrrrrrrrrr

Du tror inte att det hade varit idé att först ta en diskussion med chefen om det är ok?

Nu kommer du garanterat få problem. :crazy:

För henne är det OK, hon har själv hund och är förstående. Som tur é, annars hade jag inte tagit med dom. ;)

Jag har tom på mötesprotokoll att det är ok för mig att hunden på jobbet - har grind för dörröppningen och eget rum. Han är väldigt omtyckt av de flesta - det är några som inte är några hundmänniskor men de stör sig inte utan ägnar honom bara ingen tid. ;) Vdn leker glatt med honom när han är här... och idag har vi haft apportträning ute på lagret. :D
Annars skulle jag aldrig kunna ha hund då jag har 5 mil enkel resa till jobbet.

Det finns dom som är allergiska, kanske är det det folk i din omgivning syftar på?

Alla gillar heller inte hundar! Det måste man respektera. Jag går aldrig in i en affär med ridkläder för jag vet att det kan vara vissa folk med svår allergi för pälsdjur.

Själv jobbar jag i stall så min hund är med mig varje dag.

Kram Favina :bump:

Nja, jag har inga problem. Jobbar i ett hoppstall mån och tis, då är han alltid med. Känns jätteskönt för det kan ju bli långa dagar.

På helgerna jobbar jag i en butik så då är det inte lämpligt. jobbar bara fyra timmar så det är ok.

Gillar inte att lämna honom själv. Jag har köpt min hund för att ha glädje och sällskap av honom, inte för att lämna honom ensam hemma i åtta timmar. Försöker i det längsta att anpassa jobbet efter vovven. Läser till hästmassör och sen ska han åka med mig överallt och massera hästar. :D

Min arbetsplats byggdes 91 och sen starten har det funnits hundar där. Det var ok för personalen att ta med hundarna ibland, om det planerades i förväg och om de som man jobbade ihop med tyckte det var ok. Självklart kunde man inte ta med hunden om det var t ex anhöriga där på samkväm eller om man skulle iväg eller så, men det gick ibland. De boende blev glada av det, personalen kunde jobba mer och allt var frid och fröjd.

För knappt två år sen fick en enhetschef för sig att hon skulle förbjuda hund på arbetsplats, erftersom hon inte gillar hundar. Så hon tyckte det inte var en "bra tanke att det tas med hundar till personallägenheterna, då det kostar att sanera". Jag kan hålla med om att det kan bli dyrt att sanera ifall man får in nån som är JÄTTEallergisk, men det måste de ändå, eftersom det redan funnits hundar i så många år! Dessutom har typ ALL personal egna husdjur - hur ska det lösas? Får de leta nytt jobb för att kommunen MÅSTE ge en bostad till nån handikappad som suttit i bostadskön längre än 3 månader? JÖSSES! Nej, oavsett hur det låter som utåt, så tog hon det beslutet för att HON inte tyckte om hundar. Hon som satt på ett kontor lååååååååååååångt bort från oss... SUCK!

Så idag får vi fortfarande inte ta mes oss hundarna ens nån gång så där, t ex om man har planerat det i förväg med boende (som ÄLSKAR våra djur), trots att personalen har en egen lägenhet, "bara" för att en f d enhetschef inte gillade hundar.
Verkligen synd, eftersom ALLA våra boende gillar våra hundar.

Det låter som om du jobbar på någon form av boende?

I så fall tycker jag att de boendes trivsel ska spela in i beslutet att förbjuda hundar. Om alla boende tycker att det är okey, låter det väldigt elakt att er chef att förbjuda hundar där för egen vinnings skull. Korkat gjort. Äldre människor, dementa eller vad det nu kan vara, gillar ju i de flesta fall djur, och uppskattar ju om de får hälsa på hundar. Om det inte var några problem med hundarna så tycker jag att beslutet låter väldigt dumt.

Men då är det bara att hänvisa till henne när du får klagomål! Att ha godkännande från chefen är ju det allra bästa!!

Jag får inte ha hund med pga en kollega som är så allergisk att det räcker att en hund har varit i rummet dagen innan så känner hon av det. Annars hade det varit ok.

Min sambo har vår hund med sig på dagarna. Han kör service så där är det inga problem. Ingen mer än han i bilen som kan klaga! ;)

/Timsetim

Jag har aldrig frågat om jag får ha med mig hunden på jobbet, men jag jobbar som florist så jag gissar på att det inte skulle vara så bra med tanke på kunderna. Min pojkvän har med henne om han har möjlighet, men han vågade inte förut då alla gubbarna öppet snackade skit om rasen (pitbull). Men förra veckan tog han dit henne en stund på morgonen och alla blev kära :D . Så dom har sagt att han kan få ha med henne och ha henne i baracken (han jobbar inom bygg). Men det ser vi som en nödlösning. Just nu är hans mamma hundvakt då hon har möjlighet och vi står på kö till hunddagiset. Om hon är ensam så gäller det max 4 timmar annars tar någon av oss ledigt eller jobbar halvdag.

Jag jobbar på ett gruppboende för förståndshandikappade. De boende har egna lägenheter i ett vanligt höghus. Personalen har en egen lägenhet, som de boende liksom inte bor i, utan bara besöker ibland.

Ja, ALLA i personalgruppen både hos oss och i grannhuset tyckte det var ett mycket orättvisst beslut, men har de bestämt sig så har de... :mad:

Men hon har ju hunden på sitt rum? Vad är då problemet.

Han som "pekade" rökte och dessutom vid entrén s¨å borde inte kasta sten i glashus

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 300
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hur skulle du vilja definiera detta som beskrivs nedan? Under ett år, ganska så exakt har jag upplevt ett otroligt obehag utav en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 237
Senast: Lurv
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863
Övr. Hund ..alla vet vi ju bäst! Men jag måste erkänna att i vissa situationer har jag svårt att veta hur jag vill ha det. Det kanske finns ett...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka