Det är tur att jag inte har vänner som anser att det är ok att hunden tar min mat
Säg inte det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är tur att jag inte har vänner som anser att det är ok att hunden tar min mat
Hantera och korrigera är inte samma sak in min värld iallafall. Hos oss korrigerar inte främmande våra hundar. Varken verbalt eller fysiskt.Du har alltså ett problem med att vilt främmande människor kommer hem till er och hanterar era hundar?
Jag har följt tråden i tysthet och idag inträffade följande situation: Tonåring och större hund träffas. Tonåringen i soffan. Hunden går fram för att hälsa, blir uppspelt trots lugn tonåring. Matte är i samma rum men säger/gör inget. Hunden försöker klättra upp på min tonåring som tar handen på hundens bog och trycker tillbaka den och säger "Lugn gubben" med lugn röst.
Hade ni sett detta som okej? Som en korrigering? Hade ni blivit arga på min tonåring i situationen?
Och det är just det beteendet många beskrivit, att freda sig mot en hund, att fösa undan hunden och säga nej på ett eller annat vis, som blir för mycket och du med flera har protesterat och kallat det att uppfostra hunden och sagt att det är tabu.
Förlåt, jag tog fel på den som svaradeNej det har jag inte?
Sånt händer!Förlåt, jag tog fel på den som svarade
Klok tonåring. Matten däremot hade fått höra både det ena o det andra.Jag har följt tråden i tysthet och idag inträffade följande situation: Tonåring och större hund träffas. Tonåringen i soffan. Hunden går fram för att hälsa, blir uppspelt trots lugn tonåring. Matte är i samma rum men säger/gör inget. Hunden försöker klättra upp på min tonåring som tar handen på hundens bog och trycker tillbaka den och säger "Lugn gubben" med lugn röst.
Hade ni sett detta som okej? Som en korrigering? Hade ni blivit arga på min tonåring i situationen?
Jag har följt tråden i tysthet och idag inträffade följande situation: Tonåring och större hund träffas. Tonåringen i soffan. Hunden går fram för att hälsa, blir uppspelt trots lugn tonåring. Matte är i samma rum men säger/gör inget. Hunden försöker klättra upp på min tonåring som tar handen på hundens bog och trycker tillbaka den och säger "Lugn gubben" med lugn röst.
Jag hade sett det som okej, men jag hade inte vairt i rummet utan att ingripa.Jag har följt tråden i tysthet och idag inträffade följande situation: Tonåring och större hund träffas. Tonåringen i soffan. Hunden går fram för att hälsa, blir uppspelt trots lugn tonåring. Matte är i samma rum men säger/gör inget. Hunden försöker klättra upp på min tonåring som tar handen på hundens bog och trycker tillbaka den och säger "Lugn gubben" med lugn röst.
Hantera och korrigera är inte samma sak in min värld iallafall. Hos oss korrigerar inte främmande våra hundar. Varken verbalt eller fysiskt.
Vadå kritik?Samt @Mia_R :
And Around it goes ...?
Jag tolkar tystnaden som varit länge från @Christensen1 och @Lampan och hur mycket fokus de haft i tråden och kritik de fått från samtliga inkl mig själv, som att diskussionen är färdig för deras del som de känner inkl att ens då svara ... även om det nu blev svar igen
Vadå kritik?
Jag är bara så otroligt förundrad över alla främmande människor som hela tiden dyker upp hux flux och vill korrigera/hantera och träna andras hundar. Ett ytterst märkligt fenomen som jag aldrig tidigare stött på eller ens hört talas om. Mycket märkligt.Samt @Mia_R :
And Around it goes ...?
Jag tolkar tystnaden som varit länge från @Christensen1 och @Lampan och hur mycket fokus de haft i tråden och kritik de fått från samtliga inkl mig själv, som att diskussionen är färdig för deras del som de känner inkl att ens då svara ... även om det nu blev svar igen
Nä, jobb och privatliv får större fokus oftast (och bör också få det).Samt @Mia_R :
And Around it goes ...?
Jag är bara så otroligt förundrad över alla främmande människor som hela tiden dyker upp hux flux och vill korrigera/hantera och träna andras hundar. Ett ytterst märkligt fenomen som jag aldrig tidigare stött på eller ens hört talas om. Mycket märkligt.