Hund och trumpet?

Coldplayftw

Trådstartare
Jag skulle väldigt gärna vilja skaffa hund. Problemet är ju bara att jag spelar trumpet(varje dag). Jag har möjlighet att spela i tvättstugan om det skulle behövas(dubbla dörrar ut till övriga huset), men är det nödvändigt? Jag vill ju självklart inte att hunden ska ta skada av att jag spelar. Annars kommer jag spela på mitt rum, där är det en enkel trädörr ut. Hunden kommer inte att vara i rummet när jag övar, utan i ett annat rum eller ute med någon annan familjemedlem om det är möjligt. Kan väl lägga till att alla väggarna i huset är tjocka betongväggar... Finns det någon ras som är särskilt känslig för höga ljud?

Sv: Hund och trumpet?

Det måste ju vara en vane-fråga. Kan de vänja sig vid skott måste de ju kunna vänja sig vid trumpet. Låter det så mycket?

Har du stått intill någon som spelar:D? Det låter rätt rejält..

TS
Det är nog ingen ras som är tåligare för ljud än någon annan. Jag hade ju inte låtit mitt trumpetande stå i vägen för ett hundköp. Men jag hade nog inte låtit hunden vara i samma del av huset och sen hade jag nog inte börjat spela så fort valpen kommer. Men jag tror inte hunden tar skada av det.
Har du möjlighet till hundgård så är det ju absolut det snällaste mot hunden, eller om du ska spela toklänge en dag så kanske någon i familjen kan ta den på en promenad en del av tiden.

Fast alltså, varför den inställningen?

Tycker att det är en väldigt bra fråga faktiskt. Och visst, om det är ett troll, då må det vara hänt. Men om det inte är det? Tråkig attityd.

Självklart kommer hunden inte att vara i närheten när jag spelar! Sen har jag två syskon, en mamma och en pappa som gladeligen skulle vara ute med hunden i en timme. Anledningen till att jag frågar är att jag hellre avstår från att köpa hund än att låta hunden få hörselskador på grund av mig. Jag hittade inte nåt svar på min fråga nånstans, och vill man veta så får man fråga, så är det bara.;)

Det var liksom ingen typisk trollfråga. Typisk trollfråga är mer i stil med: "Jag har sett C-M väsa åt sina hundar och sparka dem i sidan, hur hårt ska man egentligen sparka?"

Nä. Ett typiskt troll hade skrivit "Jag har sett C-M väsa åt sina hundar och sparka dom i sidan, hur hårt ska man igenkligen sparka?" ;)

Du skulle ju kunna skaffa en Silent Brass, och varva den med att vara i tvättstugan och på ditt rum.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 407
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar