Hund och städning...

Angelina

Trådstartare
Jag har två hundar och det blir ju ganska smutsigt här hemma. Nu har jag börjat reta mig på allt det smutsiga hela tiden:eek: Jag vill ha fint hemma (som de i inredningstidningarna) OCH mina hundar. Är det möjligt och finns det någon som klarar det (utan att ha hemhjälp medan de jobbar)???

Jag vet att om jag måste välja, väljer jag hundar och smuts men det vore sååå kul att få öppna dörren till ett skinande rent hem...iallafall ibland...!

Hur har ni det hemma, ni som har en eller flera hundar??
 
Sv: Hund och städning...

Beror kanske lite på vad man har för ras. Min dobermann är väldigt renlig och skitar inte alls ned. Medans de som har schäfer av de jag känner får dammsuga varje dag.
 
Sv: Hund och städning...

Jag har golden och cocker spaniel, den ena hårar mycket och den andra drar in massor med smuts!!
 
Sv: Hund och städning...

Man får helt enkelt städa. Mycker mer än vad man vill. :D
Vi har 2 hundar och visst ser lägenheten ut som ett bombnedslag ibland men vi försöker att städa varje dag. Tar man bara som vana att städa varje dag hinner dom inte smutsa ner så mycket och man behöver inte städa lika länge. :D
 
Sv: Hund och städning...

Det är nog bara att konstatera att hundar skräpar ner. Det blir lite dammigare och lite hårigare när man har hund. Fast nu har jag haft hund så länge att jag knappt minns hur det såg ut hemma innan.
 
Sv: Hund och städning...

Jag har en schäfer, och jag drar av golvet varje förmiddag med en såndär grej som brukar hänga på städvagnar. Jag kommer inte ihåg vad dom heter. Sen dammsuger jag och skurar hela huset varje kväll. Det kanske ska tilläggas att jag har en dotter på 9 månader också, som även hon bidrar...;)
 
Sv: Hund och städning...

Jag har en whippet som inte alls smutsar ner och det lilla hon har på tassarna hinner ramla av när vi har gått tre trappor upp till lägenheten. Men min mamma har en risensnauzer och en tibetansk spaniel och dom drar in skit! Hon dammsuger varje dag i princip beronende lite på väder. Så det beror väldigt mycket på vad det är för ras.
 
Sv: Hund och städning...

Ärligt talat så förstår jag inte hur man hinner städa varje dag!?!?!? Jag har andra roligare saker för mig :angel:

Men köket drar jag över varje dag med en svabb, sen resten ordentligt en gång i veckan. Och jag är jättenoga med att torka ALLA tassar innan de får gå in.

Kan tilläggas att jag har 4 hundar, en labbe (som fäller så förbannat), en terrier (som varken fäller eller drar in smuts), en korthårig weimaraner (som inte heller fäller eller drar in smuts) och en långhårig weimaraner (som inte fäller så mycket, men drar in jättemycket smuts).

//E
 
Sv: Hund och städning...

Men är man 2 stycken som städar (som vi är hemma hos oss) så hinner man med mycket om man bara städar och plockar 20-30 min om dagen. :idea:
 
Sv: Hund och städning...

Det är bara att städa och se glad ut. Det är ju ett val när man skaffar hund. Vill man ha det så stilrent och utan smust som det är i inredningsmagazinen så kanske man ska överväga att inte ha hund ;) Men visst kan man ha det fint...iaf en timme eller så...:)
 
Sv: Hund och städning...

Flinisen skrev:
Det är bara att städa och se glad ut. Det är ju ett val när man skaffar hund. Vill man ha det så stilrent och utan smust som det är i inredningsmagazinen så kanske man ska överväga att inte ha hund ;) Men visst kan man ha det fint...iaf en timme eller så...:)

Hund vill jag ha, det är jag bombsäker på!!!!

Förut brydde jag mig inte (då hade jag tre hundar och småbarn), men nu har något hänt med mig och det känns som all smuts syns extra mycket. Jag har aldrig städat så mycket som jag gjort i sommar.

Det är nog som du säger, städa och se glad ut!!!
 
Sv: Hund och städning...

hehe ja du det blir mycket damsuga, torka golv som sagt så du får nog leva med det ;)
 
Sv: Hund och städning...

Jag är så sugen på att köpa en sån! Fungerar dom bra?
 
Sv: Hund och städning...

Den fungerar jättebra. Vi är nöjda :)

Det är ju helt klart en fördel om man har öppen planlösning så den kan åka runt och städa själv utan att man behöver vara där och flytta den. Tycker man ska välja en som själv åker och laddar när det behövs.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 478
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 872
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 238
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp