Jovisst. Bara att böja sig.Jag tror att det är den enklaste lösningen som alla lätt kan förstå löser problemet. Absolut inte enda lösningen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jovisst. Bara att böja sig.Jag tror att det är den enklaste lösningen som alla lätt kan förstå löser problemet. Absolut inte enda lösningen.
Funktionshinder är helt enkelt en av diskrimineringsgrunderna. Så sett är frågan enkel.Var går det att läsa?
Tyvärr visar dina inlägg att du öht inte fattar problemet och att du inte förstår vad diskrimineringsgrunder är. Du vill förneka problemet. Jag skulle vilja lösa det.Förbud mot det mesta ligger lite i tiden, många vill vara med och peta där dom egentligen inte har nåt att göra med hur det egentligen är bara för att få vara lite duktiga, lite för mer än andra bara för att dom KAN bestämma. Förbud mot allt överallt är en diskriminering det också, ett sätt att få trycka ner fast då lindar man in det hela så det blir så subtilt det bara går. Nä fram för lite mera "Indienstuk" och gärna några kossor i stan också.
(Aldrig kunde jag väl tro att du Petruska och jag skulle ha samma syn på sakerna, det kan ju vara för att vi i grunden kanske är ganska lika som vi hamnat i luven på varann tidigare,,,,,, )
Just när det blev hundförbud hos oss fanns en ledarhund i lokalerna.Och för övrigt kan det uppstå konflikter i själva tillgänglighetsdiskrimineringen just när det gäller hundar.
Anställd A är synskadad och behöver ledarhund och anställd B är allergisk mot hundar.
Då är det förbjudet att förbjuda den hunden, samtidigt som anställd B måste beredas en acceptabel arbetsmiljö.
Ett bra exempel när andra lösningar än förbud måste komma till, som säkert skulle kunna användas istället för förbud annorstädes också. @Petruska.
Alltså. Det finns ju sällan mer ohygieniska grejor än de som blivit pillade på i butik. Andras ytterkläder som strukit mot, folk som tassat på dem (utan att ha tvättat händer efter toabesök? Bytt bölja? Torkat babykräk?)
Vad är det för människor som vill att man ska tvångsklappa deras hundar? Har jag aldrig varit med om, snarare tvärtom. Finns det en hund i affären får man ju oftast inte röra dem ö h t.
Men inte är varor rena när man köper dem?
Det mesta har ju åkt långt, massor med folk har pillat på grejerna, kanske provat dem, de har hamnat på golvet osv osv. Jag har svårt att se att en hund med normal hygien skulle göra situationen värre.
Erkänner att jag inte tänkt på allergi som ett funktionshinder.Funktionshinder är helt enkelt en av diskrimineringsgrunderna. Så sett är frågan enkel.
Okej tjurskalle, då säger vi så!Tyvärr visar dina inlägg att du öht inte fattar problemet och att du inte förstår vad diskrimineringsgrunder är. Du vill förneka problemet. Jag skulle vilja lösa det.
Tack. Om hunden som redan finns på arbetsplatsen är en servicehund. Hur löser man vem som ska diskrimineras då?
Tack. Om hunden som redan finns på arbetsplatsen är en servicehund. Hur löser man vem som ska diskrimineras då?
Då har man en intressekonflikt att hantera.Tack. Om hunden som redan finns på arbetsplatsen är en servicehund. Hur löser man vem som ska diskrimineras då?
Såg att det redan nämnts. Hade inte läst hela tråden innan jag svarade.
Ja, för att inte tala om pollensäsongen. Klart det måste till ett förbud mot lövsprickning och pollen också.Tänk den dagen det blir förbjudet med all form av allergener på buss för att föraren är allergisk!
Vill någon göra något för oss allergiker, kriminalisera rökning.
Det är ett djävla otyg som verklige förstör. Enda stället som är värre än utanför krogen är utanför sjukhusentréen. Där står folk (i gröna kirurgkläder, eller vitklädda i sjukvårdspyjamas!!) och röker under rökfritt-sjukhus-skylten. Roligt för lungsjuka med KOL att få stånga sig igenom muren av rökare och dimman av cigarettrök.
Då får du nog titta utanför din egen bubbla. Själv kan jag inte påminna mig om när jag senast såg en yrkesutövare som hade med hunden på jobbet. Och jag säger inte att min bubbla är rättare än din, men den besvarar frågan du ställer. Även om det är vanligt för dig är det inte det för alla.