Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Jag vet att detta varit uppe i tidigare trådar, men känner att jag vill dubbelkolla, för säkerhets skull.....

Har för mig att det är ok att ställa ut tik som löper, stämmer detta eller är det jag som börjar bli senil :angel: :angel:

*vovvan på väg in i höglöp*
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Stämmer bra det ;)

Cassandra har också börjat löpa och hon höglöpte dessutom på Högbos 3 dagars :D
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Du får ursäkta men som hanhunds ägare så tycker jag att det är super dumt att ta med sin höglöpande tik på en utställning, vad tycker du? Alltså du gjorde ju inget "fel" regelmessigt men i respekt till andra så tycker jag att den regeln är felaktig. Vad säger du som tikägare? Ni som tikägare?

alltså inget ont menat mot dej =)
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Nu vet jag att frågan inte va riktad till mej, men som hanhundsägare så svarar jag iaf :p

Jag tycker faktiskt det är helt okej att det finns höglöpande tikar runt omkring, bra träning för hunden om inte annat. Han ska kunna koncentrera sej på det jag ber honom om även om det sitter en löptik 5 meter ifrån honom.
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Hanhundarna ska tåla sånt anser jag. Själv skulle jag inte vilja ha en hund som inte kan koncentrera sig när det är löptikar omkring honom, som fader till min hund.

Så jag tar med mig löptik på utställning och det är ingen som brukar bry sig.

//E
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Jag tycker inte det är fel att ha med löptik på utställning.
Min hund löpte på en taxutställning och jag var noga med att påpeka det om nån ville fram och hälsa men det var ingen som brydde sig, varken ägarna eller hundarna.
Väluppfostrade hundar ska kunna klara det ändå.
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Du får ursäkta men som hanhunds ägare så tycker jag att det är super dumt att ta med sin höglöpande tik på en utställning, vad tycker du? Alltså du gjorde ju inget "fel" regelmessigt men i respekt till andra så tycker jag att den regeln är felaktig. Vad säger du som tikägare? Ni som tikägare?

alltså inget ont menat mot dej =)

Eftersom jag är uppfödare, så har jag naturligtvis även hanar och mina avelshanar (3 st) har inga problem med löptikar öht, vare sig det är på utställning, träning eller tävling.

Om någon har en överkåt hanhund som blir knäpp av löptikar, så är det faktiskt inte mitt problem och hur en sådan hund öht kan fungera i samhället är ju en gåta för där finns löptikar lite varstans året om..

När vi jobbar, så jobbar vi och då ska focus ligga på uppgiften och på mig som förare!

Skulle inte kunna ha en hanhund som är så överkåt att han inte kan fungera om det råkar finnas en löptik i närheten *huga*

Motfråga: Vilken hänsyn tar du till löptikar, osäkra hundar eller hanhundelaka hundar? Stannar du hemma, så att dessa inte ska bli uppvaktade, skrämda eller uppretade av din hanhund?
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Ok alla!! Snart ger jag mig av, så ser ni en blond tjej med 2 weimaraner, en långhår och en korthår, så var inte rädda för att rycka tag i mig :) ;)

//E
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

vilken dag är det agility?
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Nu åker även jag, fast jag mellanlandar ju i Enköping:)

Vi ses!!

O lycka till alla!
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Motfråga: Vilken hänsyn tar du till löptikar, osäkra hundar eller hanhundelaka hundar? Stannar du hemma, så att dessa inte ska bli uppvaktade, skrämda eller uppretade av din hanhund?

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga då jag själv inte har någon hanhundselak hund el osäker hund eller överkåt hund ;), Utan jag har en helt vanlig, otroligt glad junior hanhund. MEN jag är ju för den delen ialla fall nyfiken på hur folk resonerar ang. löpande tikar.

Vet själv att om det inte är time att plocka titlar så tar många av de i min hund omkrets inte med sig sina höglöpande tikar på en utställning. :)
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

På utställning ligger mina hundar och sover i sina burar i stor utsträckning.
Inte heller får de hälsa på eller störa andra hundar. Det får de i och för sig aldrig göra i andra sammanhang än att det är bestämt i förväg att hundarna ska få hälsa på varandra.

Min egen juniorhane har inga problem alls med vare sig andra hanahundar eller löptikar, men det innebär ju inte att han får hälsa på alla andra hundar som frekventerar en hundutställning.

Jag har till skillnad från många koll på mina hundar och de vet vad de får och inte får göra :cool:

Är less på att tikägare alltid förväntas ska ta hänsyn till de "stackars hanhundarna". Jag betalar en hel del pengar för att ställa ut och meritera mina hundar på utställningar.
Pengar som jag inte får tillbaka om jag lämnar en löptik hemma, och jag har ingen lust att slänga mina surt förvärvade pengar i sjön bara för att att vissa inte har en hanhund som pallar av löptikar.

Måsta vara extremt jobbigt att ha en sådan hund i ett samhälle, där det förkommer löptikar lite överallt året runt......

Exempelvis på Högbos 3-dagars utställning hade jag tappat rätt mycket pengar om jag skulle lämnat löptiken hemma. Kan också tillägga att ingen hanhund i vår ring blev störd eller fnoskig av att hon löpte. Inte ens min egen, som låg i buren bredvid henne....
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Måsta vara extremt jobbigt att ha en sådan hund i ett samhälle, där det förkommer löptikar lite överallt året runt......

Exempelvis på Högbos 3-dagars utställning hade jag tappat rätt mycket pengar om jag skulle lämnat löptiken hemma. Kan också tillägga att ingen hanhund i vår ring blev störd eller fnoskig av att hon löpte. Inte ens min egen, som låg i buren bredvid henne....

:bow: Precis!
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Lycka till allihopa!;) :) ;) Från en liten Jessicah vars färdmedel(den NYA bilen) är stulet!:mad:
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Kommer sitta vid Bernerringen från imorrn förmiddag kl 9 (har för mig det var C39) tyvärr är min hund inte med då hon är korsbandopererad med sekundär artros så hon travar inte rent :/

Tycker fö att det är taskigt mot hanhundägarna att ta med en höglöpande tik. Alla hanhundar ÄR inte superväluppfostrade/vana vid löptikar och då är det kanske lite onödigt att sabba deras utställning som de betalat dyra pengar för?
//Tikägare
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Och för det ska jag tappa mina pengar???
Jag har ju liksom betalat lika mycket för min anmälan som den överkåte hanhundens ägare har gjort :smirk:

Du mfl. verkar inte vara medveten om att man inte får tillbaka anmälningsavgiften för att tiken löper och som sagt: Att vissa har hanhundar som inte pallar att vara inom samma områden som en löptik, är inte mitt problem!

//Tik & hanhundsägare
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Om de inte har en väluppfostrad hund så är det ju de själva som sabbar för sig själva.
Konstigt sätt att se på saken:confused:
 
Sv: Hund 2006 *ringfördelning på Bukisar*

Jag som satt där o väntade:(
Det kom fram massor med folk till mig och Nikita och ville hälsa på den fläckiga lilla, hon var jättepoppis;) men det var ingen som förklarade sig vara MrsScabtree.
Synd att du inte vara där, men det kommer ju fler tillfällen:) Snart är det ju sommar igen...eller ja, idag var det ju fasen nästan sommar.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 244
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp