Howrsetråden, den nionde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den nionde

Vad sägs om 4 pass för morfeus och en kronos. Så tjänar du ett pass på att köpa av mig istället för direkt från spelet? Är det värt det? (Har aldrig sålt SM-föremål förut ;))
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Det blir bra, att köpa privat brukar ligga ca 1 pass lägre än att köpa på svarta marknaden och så är jag lite extra generös när det är en bukare ;)

Kan man lägga upp gåvor även när du inte har byten kvar? I så fall kan vi ju fixa det på en gång!
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Nej, det går tyvärr inte. Måste vänta tills imorgon. Kan nog hinna gå online på förmiddagen innan jag ska iväg.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jag kan bara ge en spelare en gåva per 7 dagar. Vad vill du ha först? Vågar du betala alla pass redan nu (behöver dem medan y-horn ger dubbel energi för att klara eventet).
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jag behöver fler pass än så för eventet men jag kan byta gä mot pass nästa vecka om du vill. Har kanske en akilles liggande också, för eq, men man kan bara göra ett byte per 7 dagar med en spelare tydligen.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Nu känns det som om jag spammar tråden :p
Men där var visst chansen att få dubbla poäng i yh slut, dvs min chans att få gudomliga....Känns surt.
Men kör på med en del byten ändå, så långt jag kan, kan behöva samla pass till nästa event redan nu ;) Fast nu är jag inte lika desperat, så kanske inte byter allt som jag skrev då, men fråga så får vi se.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

*kl*

Ni som avlar - hur ser processen ut från föl till vuxen, alltså vad gör ni med fölet/unghästen för att den ska få så mycket färdigheter som möjligt?

Har läst runt på presentationer och fastnat för några saker, hos saint__anger t.ex.: att fölen blir korrekt föllekta, blup-schemat är påbörjat samt att hästarna går på lektion varje dag.

Någon som kan förklara för mig vad som innebär med "korrekt föllekt", blup-scheman och vad det innebär att hästen går på lektion (förutom att man tjänar 40eq på det)?

Jag vill också avla "rätt" :p
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Det betyder att man maximerar färdigheterna för hästarna :)
Fölleken gör du för att fölet ska få 60 färdighetspoäng (max vad den kan få till 1 år 4 mån).
Blup-schema gör du för att hästen ska bli 100 % bluppad så effektivt som möjligt. (ha sina 3 bästa egenskaper fulltränade, vunnit 20 tävlingar och vara 10 år)
Och en ridlektion om dagen ökar färdighetspoängen för hästen, så den kommer få så många färdigheter som det är möjligt.

Paragon på Howrse har en jättebra hemsida där hon förklarar allt, http://se-howrse.livejournal.com/3632.html
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Det beror på om du avser att ha hästen som tävlingshäst eller bara avla på den :)

Om den ska vara tävlingshäst är det viktigt att den är framavlad med afrodites tårar, då får den 50% mer i medfödda färdigheter. Bägge föräldrarna ska också ha 100 i blupp!

Sedan är det viktigt att den leks med på rätt sätt för att få alla 60 färdighetspoäng den kan få. När den fyller 2 ska den ha ungdomens vatten så den åldras en månad i taget. Det innebär att den kan få dubbelt så många lektioner som vanligt :)

Sedan är det bara att träna upp den tlll max i alla färdigheter (dvs träning, tävlingar och ridturer) och åldra upp den till 25 år. Den ska alltså även ha en lektion varje dag.

Slutligen ska den ha 20 molntappar så att den föryngras och kan få ytterligare lektioner!

Om du istället ska träna för att avla gäller det att nå 100 i blup och det gör du genom att träna upp den så den blir fetstilad i de tre bästa egenskaperna, har 20 vinster och är 10 år. Hur du bäst når detta beror på vilken ras det är men tex på hannosar så brukar jag träna upp snabbhet och dressyr och så tävla hoppning och galopp. När den inte kan få mer färdigheter av tävlandet tränar jag upp hoppningen och tävlar fälttävlan.

Även om du ska avla på hästen är det en fördel att leka med den så mycket det går :)

Det är en förklaring i korta drag ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 140
Senast: Bison
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
919
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
8
· Visningar
510
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp