Howrsetråden, den nionde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl

Behöver köpa en häst på över 25 med 0 i färdigheter, någon som kan tänka sig att låna ut en?
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jag har en sån fast det står inte hos mig just nu. Ska be spelaren reservera hästen till dig och sen reserverar du den till mig, hästen ska inte skötas om alls. Om någon annan i bukegänget också behöver den nu kan den ta en omväg dit innan den hamnar hos mig igen. :)

Just det ja, jag heter Sleipner där.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

KL

Kan bara säga att det kan vara värt att offra ett y-horn för att klara första uppdraget idag. För belöningen på andra uppdraget är nämligen att man kan odla 12 frön :) Och jag ska skörda 12 blommor till för att få ett frö :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl

Alltså, nån som fattat hur de där pumpa-grejerna funkar? Fick ett spöke, men har fortfarande inte fattat hur jag skall få den att "besöka ow" så inte ett skit har den gett mig :( :grin:
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Tack. :)

Om någon annan behöver hjälp med Mål 91 är det bara att säga till, har jag missat någon är det bara att fråga igen. :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl

är det möjligt för alla hästar att 100 BLUPa? har målet att ha en med 100 BLUP, har en med 89.25 men det verkar inte hända nåt mer
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Är alla saker på plats då? Vunnit 20 tävlingar, vara fetmarkerad i de tre bästa egenskaperna och över tio år? Mina brukar vara klara med tävlingar och markeringar innan de är tio, så jag brukar klia mig i huvudet innan jag kommer på vad felet är. :o
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl

Jag är lite förvirrad, varför har jag plötsligt fått halvtränade hästar? (en fjording och en frieser pegas )
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

vunnit över 20 tävlingar och över tio år han. Men va menar du med fetmarkerad? han är fulltränad
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Kan vara så att du har klarat mål som ger dig hästar i belöning. För visst registrerade du dig för bara några dagar sedan? I början går man igenom en massa mål för att komma igång med spelet och det är säkert därifrån du fått hästarna :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Om du går in i hästens genetik-flik så ser du vilka tre egenskaper som har högst värde, och dessa tre måste tränas extra. (Jag som har connemaror rider i brant backe för att träna deras bästa egenskaper) och när dessa är tillräckligt mycket tränade utöver fulltränade på staplarna så blir de egenskaperna fetmarkerade i rutan med hästens färdigheter. :laugh: När de tre är fetmarkerade så kommer BLUPet gå upp till hundra!
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jag kommer att vara bortrest från söndag fm till onsdag kväll.
Funderade på om det finns någon som skulle kunna tänka sig att vattna mina blommor samt sköta grödor på mitt ridcenter under tiden om jag delar mitt konto? :)

Hur funkar det med hästarna, behöver man inte ta hand om dem under de dagarna om man inte klickar in på dem?
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

*kl*

Lite dum fråga från en nybörjare.
Mitt sto är fullbluppad och fetstilt i alla färdigheter. Hur ska jag göra för att kunna öka på färdigheterna nu? (Vill ha högre siffror och fler stjärnor)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Stjärnor kan du inte få fler eftersom de baseras på den genetiska potentialen. Om hästen är yngre än 25 år kan du fortfarande ta lektioner med hästen varje dag och då får den lite färdigheter men du kan tyvärr inte träna den eller ta ridturer om den är fetstilad i alla färdigheter.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Där var du ju. :D Är alla färdigheter fetstilade så är det lektioner som kan ge mer färdigheter tills hästen fyller 25.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Det enda som kan öka på färdigheterna då är lektioner, de ger färdigheter tills hästen är 25 år. Man kan öka antalet lektioner hästen kan ta genom att ha ungdomens vatten och ge upp till 20 molntappar. Men det vanligaste är att man bara gör det på hästar som ska tränas för grand prix och då börjar man med den träningen redan när de fyller 2 år. :)

Lektionerna ökar bara hästen två bästa färdigheter, hur mycket beror på lektionspriset.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 344
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 138
Senast: Scandi
·
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
14
· Visningar
840
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 228
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp