Howrsetråden, den nionde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den nionde

Hade funderingar på om det var skräppost som man fick extra mycket av.. Men hittills har jag inte fått något extra utöver vad jag brukar få *peppar, peppar*

Hm, i fortsättningen är det kanske bättre att PMa varandra om man vill byta mejladresser med varandra :)

Alltid lär man sig något
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Det finns botar som dammsuger nätet på mejladresser och sen säljs listorna till diverse företag.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl*
La till era mailadresser i min lista. Behöver en till, nån som vill pm:a mig. Kan ni som vill ha min mailadress pm:a mig oxå i spelet: Lily84
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Eller så är det så att vi inte är vänner kom jag på nu.. för det kanske man måste vara?
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Hnng, det här är så svårt att fråga men.
Har någon här sålt en häst med det femte elementet? Hur mycket fick ni för denne i sådana fall? Pass/equus?

Det känns som att genetik inte spelar allt för stor roll när man säljer dem. De är båda hingstar med f-sten och full blup.

Jag går inte i säljartankar men om jag ska börja satsa på en annan ras kanske det blir aktuellt i framtiden. :o
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jag har sex eller sju hästar med femte elementet, vanliga, pegas och enhöringar. Jag har köpt dom för mellan 100' och 600' Equus/st tror jag. Inga pass alls. Dock beror det ju på vilket element, metall saknar jag fotfarande och kommer köpa en så fort jag ser en till salu om det inte är allt för många pass.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jag har sålt en del, av alla "sorter" :) ibland för pass om det är eh. Vanliga hästar med 5e, har jag nog sålt för ca 150 000 -500 000 e tror jag. Man märker ganska snabbt om nån köper eller inte :) max 2 pass skulle nog jag sälja för, om det inte är metall, då kan man nog få högre.

Gå ut på försäljningarna innan om du ska sälja, och kolla vad liknande hästar ligger ute för :) Då får man ett hum om det är lönt att begära 500 000 e eller om det finns liknande el bättre som är billigare.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Kl
Passköpshjälp någon?
Vill köpa en häst för 910 000e. Tigerflicka heter jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den nionde

*kl*

Någon med en riktigt bra Hannohinst som vill sälja en betäckning? Kan tänka mig att betala med pass eller liknande.

Har ett sto som ligger på 1092,76 i GP och bästa hingsten ute på betäckning (1091,67) är redan både Morfar & Far :o:o


Skulle vilja hitta någon runt 1100 men det lär väl inte hända! :yuck:
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

KL

De som vill får använda min mail Elli.v@live.se (alltså inte min vanliga mail men kan kolla där för eventet). Om nån använder den får denne gärna PM:a mig med sin mailadress. :) Eller om någon snäll själ vill hjälpa mig ändå uppskattas det med. =)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Du kan få en med 1096.36 om du vill? Har sedan ett jättehopp uppåt och så höga pb ger vi inte ut tyvärr...
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

För att vi lägger ut massor med tid och pass för att avla i toppen och vill såklart gärna fortsätta vara bäst för att kunna sälja hästar till Grand prix och på så sätt finansiera vår avel.

därför ger vi inte ut betäckningar som är högre än det som ligger på offentliga men i det här fallet gjorde jag ett buke-undantag.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Okej!

Några dumma frågor till: Sälja hästar till grand prix? Vad menas med det? Får man massa betalt för såna hästar eller vad är meningen med det?

:)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Vi säljer dels färdigtränade hannosar, och en sån som min bästa som vann Grand prix-hoppningen i onsdags ger ca 17 pass.

Sedan säljer vi otränade hästar med högt gp och medfödda färdigheter. De kan vi sälja för 6 pass just för att de är de bästa hannosarna som går att få tag på. Då säljs de kastrerade när de är 2 år och sex månader, med ungdomens vatten och såklart avlade med tårar och så får den som köper själv träna upp den
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 206
Senast: Bison
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
932
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
9
· Visningar
563
Senast: Bison
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp