Howrsetråden, den nionde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den nionde

Ett tips är att bara gratta alla ni hittar, gjorde jag, blev klar på 10min typ :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

KL

Hur länge måste man vara trevlig när man säger att "nej, den hästen är jag inte intresserad av att sälja"?! och personerna fortsätter att tjata?

Dessutom så gör de oengagerade svaren utan korrekt språkbruk och skiljetecken inte sitt. Och att knappt orka skriva en fullständig mening. Nej, jag vill inte sälja en connemarahingst som jag drar in sköna slantar på dagligen till någon med 2500 equus. Jag var ett andetag ifrån att svara "Så du vill köpa honom, med vilka pengar?!" .. Tur jag är ganska snäll. :angel:
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Det är svårt att vara trevlig när de inte verkar förstå, dock får man tänka på att det kanske är ett barn som skriver så:) Men blir man trött på dem så kan man alltid blocka dem och sen häva blockeringen efter ett par dagar:p
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

*kl*

Jag är på ett mål att jag ska klappa en gråbrun overo. Ingen som har en sådan häst att låna ut?
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

jag har på 25 betäckningar inte fått en enda :grin: Verkligen 1 på 6 som blir horn på :cool:
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

kl*

Är på målet nu att vinna 1 equus, finns inte en enda tävling ute nu :/

Monimaker: Jag hade nog lackat ur fullständigt alt struntat i att ens öppna pm från den personen :P
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jo, det var därför jag inte formulerade mig så elakt som jag ville i meddelandet, då jag inte vet om det bara är ett barn som skriver. :p Men ändå, det är så frustrerande att folk inte kan acceptera ett nej. I samma veva kom dessutom en till och försökte förhandla sig till en häst som uttalat (via presentationssidan) inte är till salu. Nåväl, personen kanske inte hade sett det ..

Flavor: Tur att det inte bara är jag som blir grymt irriterad i alla fall! Fick en gång ett mail om en häst jag hade till salu (medelmåttig och passade inte för aveln då jag hade många bättre) som var seriöst formulerat (ung användare) med en för mig ganska dålig deal. Det slutade med att tjejen fick hästen till värsta kompispriset (hon ville tillochmed betala mer än vad jag ressade henne för, men hon hade inte mycket equus och jag vill inte ruinera någon.) för att jag tyckte om hennes attityd och ansträngning och att jag gärna hjälper connemarafolket med det lilla jag kan. Jag tror att välformulerat och genomtänkt kan göra väldigt mycket för hur episoden slutar - hon köpte faktiskt fler hästar av mig till fullpris senare, så båda är nog nöjda! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den nionde

Haha yeah men skriver man bra och formulerar sig väl får man helt plötsligt en bra inställning. Känns mer seriöst, jag skriver nog mina medelande om jag vill ha en häst som om jag svarade på en riktigt hästannons typ xD
Skrev med en tjej ett tag som ville köpa en häst, hon bröt av meningar så jag inte ens förstog vad hon menade, stavade som jag vet inte vad. Till slut orkade jag inte med att svara längre, var helt omöjligt att begripa, hade hon bara stavat bättre osv så hade hon fått köpa hästen billigt :P

Nu dök det upp lite tävlingar med 19-18 i prispott, min häst förlorar och får ändå 2 equus >.< suck!
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

jag har på 25 betäckningar inte fått en enda :grin: Verkligen 1 på 6 som blir horn på :cool:

Skönt att veta att man inte är ensam, jag har bara fått 1 på 26 betäckningar nu. Det har aldrig hänt mig förr med så få enhörningar på så många betäckningar så jag började nästan fundera på om något var fel:p

Det känns extra surt också, för stoet som jag har betäckt 14 gånger nu har jag använt fruktbarhetstrollspö (jagar topp) på alla gångerna, känns som ett fruktansvärt slöseri:mad:
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Se till att hästen inte bara är dålig utan också har låg hälsa och moral. Då blir den ännu sämre.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

1 equus målet är bara så himla tråkigt, speciellt när verkligen ALLA jagar tävlingar samtidigt. Jag blev trött på det och öppnade ett y-horn istället:p
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Misskötte den lite nu så hoppas det dyker upp tävlingar :P

dramatik: Jag hade med gjort det om jag haft råd, har bara 7 pass och dom måste jag spara :/
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Suttit nu och anmält i en över en timme utan att lyckas, snart slösar jag ett pass ändå >.<

Föresten på maskin 3 vad är det man plockar bort från hästarna för att få energi till maskinen? Antar man behöver göra det samma på sista sen för att få hem den gudomliga.
Klurar på att försöka sälja en häst som snart blir passhäst lite fort bara, men hon har både kronos och morf, så funderar på om det är mer värt att vänta för att kunna plocka bort om det är något som man ska plocka av :P
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Ah okej :) Då kan jag sälja henne, eller så sparar jag, slösar ett pass nu och sen får pass när hon dör :P Dilemma!
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Äh, tillverkade en egen istället :p

Haha, älskar ditt inlägg :love:
Sådär är jag med, ställer kanske en fråga, letar lite i försäljningar, tänker att "om jag väntar till imorgon så..." eller att "det blir billigare om jag..." osv.
5 minuter senare har jag istället ödslat en massa pengar/gjort nåt annat dumt för jag inte orkar vänta :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 329
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
980
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
11
· Visningar
696
Senast: Bison
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 207
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp