Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Vänta nu, va?! Ska jag alltså betala 2500 för varje ÅP-letare? Nej tack. Kommer ju bli väldigt mycket svårare att köpa skräphästar också eftersom ingen kommer vilja avla dem om man inte har väldigt lite pengar. Behöver ju mina ÅP-letare. :/
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Är helt säker står 29/10/10. Tyckte med det var märkligt då jag vet att Alwarion som sagt har haft en lista, men det verkar nästan som det styrs av vilket datum man fick målet på, idag är det ju just den 29/10.
Kanske har ändrats? Har försökt leta men hittar tusan inte, så himla surt!

Ang fölningen: Ja men precis det jag menar, jag försöker oftast att betäcka 2 ston om dagen och föla dom, blir en massa pengar i slutändan :/
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Nu har inte jag fått så mycket bebisar på sistone, men det lär ju bli ännu färre när de höjer så pass mycket .. Någonstans ska man ju dra in de (maximala) 2500 equus fölen kostar att få fram också utöver betäckningsavgifterna. Blah! :crazy:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Kl

Jag har försökt bluppa mitt vackra sto och har tävlingarna kvar.
Jag går med i tävlingar där mitt sto har 100-200 färdigheter mer än medtävlarna men vinner inte en enda tävling!
Vad är det som avgör vem som vinner? Börjar bli frustrerad! Vill inte börja avla innan jag har 100blup.


Ps. Flavor, no problem hun!
Haha min man tycker jag är nörd som spelar detta x)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ja innan kanske det var samma datum men det är ändrat till samma dag/dagen innan man fick målet.
Jag hade tur som hittade en tjej som var på samma mål med samma datum :D
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Såhär står det : "The vet fees cost 1% of your equus reserve with a minimal value of 100 equus and a maximum total of 2500 equus.

This is intended to reduce the number of coverings and foals on the game.
Orienting breeding towards better quality horses and balancing their market value in the sales.

When you offer a covering with a stallion you can now ask for a price between 500 equus and 7500 equus maximum. "

Vore det inte bättre att då ha olika pris på fölningen beroende på föräldrarnas blup? Att 100 blup ger billigare föl och allt under ger dyrare föl, ju sämre blup desto dyrare? Först då kan de påverka kvaliteten på fölen.

Det är livat på en del av de andra howrse-versionerna så förhoppningsvis hinner ändringen inte komma hit.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Men vad skumt. Det har varit samma datum hur länge som helst, just för att det då är de allra första hästarna i spelet. Är ju himla svårt att hitta ett så udda datum utan att kunna söka på exakta datum. :crazy:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Men det kan ju bara inte handla om att bättra kvalitén på hästarna .. Ponera att jag skulle ha en hel armada med fina hästar att avla på som är högkvalitativa, hög GP och fullblupade - jag drabbas ju ändå av de höjda kostnaderna?!

.. Seriöst, vad tänker de med?!

KL

Och jag letar och letar en märr, men gud vad mycket de kostar. :eek: Nu önskar jag att man kunde göra en "rent-a-uterus". :angel:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Håller med om det du skrev med 100blup föräldrar vore mkt mkt bättre med det systemet du föreslog!

Och ang 96 målet, håller med det är helt omöjligt typ, går ju inte att söka så i katalogerna heller så måste sitta och gå igenom varenda sida på dom som varit medlemmar länge i hopp om att hitta en. Helt vansinnigt :/
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Fast det är ju ändå % baserat, så om du inte har så mycket equus så kommer det inte kosta 2500e. Om du har exempelvis 50,000equus, och 1% av det är ju 500e? :)

Det är väl vi som är lite förmögna som får betala fullpris :p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Provade leta efter en häst född 29-10-10 men det är ju helt omöjligt att hitta en. Flera spelare har avlat både före och efter man aldrig precis då, hur tänkte de med det målet?! :confused:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Exakt! Har letat med men hittar bara precis innan eller precis efter >.< Kul tack howrse för att ni gjort det omöjligt för mig :o
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Om det är så borde man ju få betala 2500 om man har mer än 250 000 equus? :p Den kategorin faller jag ganska hårt in i tyvärr. Är dock påväg att köpa ett sto för 200 000, så då blir det billigt efteråt. :D
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ett nytt event var inte förvånande men däremot en av ändringarna i spelet. Veterinärkostnaderna för att föla har ändrats till 1% av uppfödarreserven, minst 100 equus och max 2500 equus. :eek: :crazy:
Vad är det egentligen för sätt! Känns inte riktigt som att det längre är ett avelsspel... :mad: :crazy:
Då får vi väl göra som vid passköp inför fölningarna så summan blir lägre. :angel:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ett hannoveranersto! :D

Skulle behöva leta en hingst högre än 626 till att betäcka mitt ena connemarasto också. Det lär ju bli enkelt, eller?! :p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Provade leta efter en häst född 29-10-10 men det är ju helt omöjligt att hitta en. Flera spelare har avlat både före och efter man aldrig precis då, hur tänkte de med det målet?! :confused:

Kan man annonsera efter en? Kanske finns nån som vet var det finns en sån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 140
Senast: Bison
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
919
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 192
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 146
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp