Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Vill du ha den tillbaka sen eller kan jag sälja den?
Min kan du göra vad du vill med :-)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Argh frustration!
Jag hittar omöjligt någon bra märr till min connemarahingst. Om jag vill ha en avkomma med högre genetisk potential än honom (vilket för det mesta är mitt mål då jag betäcker mina hästar) så måste märren ha en GP på 593 och uppåt. Samt att det är ett krav att denne är renrasig. Vart fasen skall jag hitta en sådan och vad skulle oddset vara för att denne råkar vara till salu? Liksom, ja .. :D

Någon som fått någonting roligt i lotteriet? Har varit borta över natten/dagen idag, men såg nu att ett bonuspaket trillat in. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag kollade lite snabbt och det finns ju renrasiga connemaraston med dina krav till salu. Men då får du antingen hosta upp pass eller minst 40 000 equus och så är det bara bebisar... ;)

I lotteriet har det gått himla trögt för mig och jag har knappt fått något som jag har användning för. Mest en massa äpplen och nya lotter med fler äpplen. Nu har jag iaf 20 lotter till kommande dragning, så får jag inget roligt då så kommer jag nog skrika lite. :angel:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Såg att det hade kommit ut ett renrasigt sto med GP på 594 på auktion (har inte tillgång till direktförsäljningarna ännu!) nu så jag får hålla koll på prisutvecklingen :D Synd bara att ökningen GP-mässigt inte kommer att bli särskilt stor om det skulle bli så att hon hamnade hos mig, eller att någon häst med liknande potential skulle göra det. Det ska i alla fall bli intressant att se vad hon går för!

20 lotter :eek: .. Jag har 6 stycken - ska bli intressant att se om det blir något mer än äpplen. Dock så blir jag barnsligt lycklig för alla åldrandepoäng! :p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

En diamant fick jag i alla fall... *suck*

Och du fick ett åp av mig nu när du sa att du blev glad för dem. ;) Jag har väl sisådär 250 st, som jag samlat på mig genom olika event och som jag inte hunnit använda upp.
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag hade 31 lotter för någon dragning sen (hade köpt molntappspaket :angel:) och det bästa jag fick var ett Harmonipaket, Diamant och Akilles häl. Iofs bra saker men för 31 lotter hade jag kanske förväntat mig lite mer.

Annars har jag fått Bonuspaket, Boreas longerlina, Svart Orkidé, Filotes klapp, Krösus gåva, Dafnes lagerkransar och sen lite stjärnor, lotter, equus och äpplen (såklart).
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Och du fick ett åp av mig nu när du sa att du blev glad för dem. ;) Jag har väl sisådär 250 st, som jag samlat på mig genom olika event och som jag inte hunnit använda upp.

Åh, tack så jättemycket! :love: :bow: Haha, jag känner att jag blir ohälsosamt lycklig när de ramlar in.

Roligaste på denna dragning blev en apollos lyra. Jag är nöjd, för jag har velat ha en. :) Vi får se om någon häst kan tävla fram en lott eller två till nästa dragning.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

kl

tror jag fick nitlotten denna omgången: :rofl:

av 22 lotter:
31 x stjärnor
1 lott till nästa dragning
7 x Åldrandepoäng
2 600 Equus med 4 lotter
100 x Äpple
1 x Eolus vind
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Tycker att man får färre och färre bra saker för varje lotteri som arrangeras. Förut tyckte jag att man ganska ofta fick SM-föremål, nu får man det sällan fast man har många lotter.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

kl

Alltså hur gör man för att tjäna pengar? Jag har spelat i snart en månad och har ca 25 hästar. Men knappt några pengar. Vad är tricket? Vill inte sälja alla hästarna heller, men något måste man ju göra? Skall man avla gärnet och sälja alla föl, eller tväla,tävla,tävla? :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

De där boxpriserna vill ju inte riktigt ta sig ner till passande nivåer ser jag. Visst, det är ju några dagar kvar innan första vårskörden men ändå ligger priset nu på över 100 000 equus för en box. Jag har ju aldrig råd att köpa fler på detta sätt, om jag inte väljer färre boxar istället. :crazy:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

En vildhäst av rasen Sorraia, som läggs till på ditt konto om några minuter!

Alltid bra med en extra vildhäst? :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Att vara med i Grand Prixen ger minst 1000 varje vardag, beroende på hur många hästar du anmäler/vilka bonusar du har/placering. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

"Du har vunnit!
Ta nu reda på vad du har vunnit med Ymnighetshornet...

1 diamant
3 000 Equus
15 rovor
10 äpplen
3 åldrandepoäng
En vildhäst av rasen Sorraia, som läggs till på ditt konto om några minuter!"

Woho! :D så... Vad gör jag med den?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

men är det verkligen idé att anmäla till grand prix om man ens enda någorlunda tränade häst har gp350? Och hur anmäler man? För visst måste man anmäla varje dag?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Du får pengar för att delta, oavsett placering. :) Du kan anmäla varje vardag, men måste inte om du inte siktar på en bra totalplacering. Anmälningsbiljett hittar du i ymnighetshorn, den gäller för alltid så du behöver bara hitta den en gång.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

ahaaa..... och man kan inte köpa/byta dem om någon har två?
annars måste jag ju lägga massa pass på horn :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 107
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
919
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 190
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 135
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp