"Det är sant, så var har du hittat dessa dokumentationer? Ingen annan har nämligen lyckats med det så vi ser fram
emot kunskapsgivande länkar."
Jaa jag ska leta på dessa när jag hinner så kan jag lägga ut länkar om man nu inte lyckas hitta det själv, jag behövde inte söka
speciellt mycket eller länge för att hitta mycket vettiga saker.
"Passa samtidigt på att fråga var han gör av sina misslyckanden, den sista omskrivna flyttades ju uppenbarligen flera gånger
för att inte misstagen skulle komma i dager."
Har läst om en del sånt också. Men som jag skrev tidigare, ska vi börja kolla vilka som gjort misstag så blir ju
listan lång, oberoende av vilken verkningsmetod man använder.
"Du skriver att du har läst goda saker om metoden- det dåliga då. Har du blundat för det.
Vetenskaplig forskning är oberoende o opartisk.
Det du har läst är synnerligen vinklat - partiskt."
Du är oerhört skicklig på att mata på med dina egna teorier ist för att rent ut fråga, OPARTISKT.
Förresten lilla gubben, som jag skrivit tidigare här gällande det dåliga, så är det ju så att alla gör misstag, alla
gör det inte bra. Oavsett metod! Du själv är väl noga med vilken hovslagare du väljer? OM du inte är det själv! Och
då förstår jag genast varför du svarar som du gör.
Men det är man ju, man är skit noga, låter inte vem som helst ta hand om ens häst. Men det finns rötägg, inom allt
och som sagt, ska man börja granska det så ser ju ingen metod bra ut.
Jag har läst om strasser metoden. Jag kanske inte har fått exakt rätt information, det kan jag medge, men jag läste flertalet
sidor som syftade på samma sak. DOck kan jag inte tyska så det blev ju såklart översatta verisoner.
"Det är just detta att man skyller egna misstag på den traditionella hovvården som är så irriterande! För det går inte att
komma ifrån det du skrev om att fall som slutat olyckligt beror på att hästens fötter har blvit misshandlade i den trad.
hovvården. Inte heller att det argumentet används VÄLDIGT ofta av "barfotingarna"!"
Du blundar alltså helt för att det är möjligt? Att den traditionella hovvården inte kan ta kritiken och kanske tom
faktiskt inte alltid är bra för hästarna?
"Skillnaden när det gäller att begå misstag är att OL skyller sina misstag på andra medan hovslagarna nog står sina
kast själva. "
Har jag inte märkt. Hörde inga såna tendenserna när jag hörde honom. Men sedan bror det ju på vad du menar med
"skylla sina misstag på andra".
"Och visst är det så att fötterna påverkar både folk och fä och det är därför som jag anser att bl.a. OL´s lära är
helt uppåt väggarna."
Jag tycker snarare det verkar jätte vettigt! Han ledder ju problemen just till fötterna! Kommer man inte underfund
med problemet i övrigt, kolla fötterna. Men hur många gör det?? Jag vet flera hästägare osm jag varit hos, att de
ofta just varit så.
Det är alltså inte helt främmande, även om just DU kanske inte skulle göra så. Men det vet ju itne jag., jag känner inte dig.
"Ingen här är trångsynt utan har, med öppna ögon, både läst och lyssnat vad det gäller alternativ hovvård. De flesta har
dessutom god insikt i traditionell hovvård och därmed öppnat upp för diskussion med den svenska representanten..."
Men ni ifrågasätter AANHCP men itne den traditionella hovvården? DET är trångsynt.
Varför? Var är skillnaden? Bara för att man tillämpat en metod under flera decennier så betyder inte det att det är
bra. Nu får jag då påpeka eftersom att det ofta kommer personer sen och inte tänker själva: NEJ jag är inte emot
den traditionella hovvården, MEN den kan ifrågasättas om den är svaret till alla. För om alla tillämpar den metoden,
så måste ju det betyda att det inte är så individuellt ändå. Eller?
"Sen skriver du i tråden att du läst om AANHCP sedan 2003 (då du var 16 år gammal).
Det här förstår jag inte; Du har läst/studerat/undersökt ämnet i 4 år och lyckats undvika alla barfotatrådar här på Buke."
Öh, och det.... är hur väsentligt? Det är inte direkt länge som jag har varit medlem här ute och det är först senaste
åren jag skrivit nåt och än mindre läst nåt. Jag tycker inte att buke är berikande för mig på det sättet. Har diskuterar
jag, möjligen frågar nåt, men kan jag hitta svaren genom eget sökande så gör jag hellre det.