Sv: Hovbilder
Håller med Fio, kan bli svårt att få till ngt. när de samarbetar. Det är supersvårt att hitta någon och eftersom jag inte ens är i närheten av era trakter så kan jag ej heller råda dig mer än jag gjorde i första inlägget, vad du bör tänka på och leta efter.
Det du kan göra så länge medans du letar efter ngn. vilken kan komma att innebära att du får lasta hästen och åka TILL en hovslagare. Är att du själv nu börjar lusläsa allt du hinner komma över, tittar på din häst vilka fel hon har utifrån vad vi alla skrivit och i ännu fler trådar runt om. Efter det så får du "lite kött på benen" som kan vara bra att ha när du sedan skall prata med antingen klinikens hovis eller den du sedan skall leta reda på.
När det gäller att hålla hoven ren så är det ju inte svårare än att kratsa dem varje dag, det tillhör ju rutinerna, åtminstånde att kolla i hoven så inget sitter och trycker.
Tyvärr så tycker jag inte att det ser ut som de är helt fulla av "något" utan att de mestadels är överväxta av gammalt dött sulhorn/alt att hoven är helt utan konkavitet med ett inslag av lite skit och halm. Om det inte är så att du låter bli att kratsa hovarna mellan hovslagarvarven, finns ju den varianten också. Och bara du vet vad som är rätt anledning där.
MVH/