Hot or Not - western Edition 2.0

Sv: Hot or Not - western Edition 2.0

Vad är Hot or Not på showmanshipen? ;-)

För korta byxor. Och förra året såg jag många med för tajta brallor, de lixom korvade sig. Vilket de kanske gör på mig me, men de ser ju inte jag, jag ser ju bara alla andras fel. :angel:;)

Är du säker på att hon har det? Ny bild?

Tyvärr ingen jag kan lägga på bukefalos. :( Vad finns de för bildsajter nu när inte pixbox funkar längre?
Men lade upp den senaste bilden på fejjan. Har en nästan precis likadan bild från 2011 där oxå. (vilket gör att man ser att min ridning inte utvecklats så nämvärt)
Så kolla å se vad du tycker.

Kicki du kan använda facebookbilderna genom att klicka upp bilden, högerklicka och välj "kopiera bildadress"

Sedan går du till inlägget här, väljer kuvertet (infoga bild) och klistrar in bildadressen -voila!

Och nje jag tycker INTE hon har tunn hals på någon av de bilderna och ni är jättefina. Prova raka om du vill!

Oki. Jag fattade det som att bara de som kan se mina bilder på fejjan, alltså mina vänner där kan se bilderna om jag lägger upp dem här.

Oki. Ska fundera på det. Det känns ju betydligt tidssparande.:idea:
Bandningen tar ju rätt mycket tid, både att fixa och att sen hålla snyggt.

Men här kommer de.
Bild från 2012
5988_10200815802662585_619523598_n.jpg

Bild från 2011
294071_2612457155897_1238649188_n.jpg

April har fått den typiska wiescamp-halsen, dvs bred halsansättning. Det går att trolla med det om man är riktigt duktig på att banda, men det är en svårbemästrad konst.

Om du inte törs så kan du raka efter tävlingssäsongen så hinner manen växa ut till nästa säsong om det inte blir snyggt.

April har fått den typiska wiescamp-halsen, dvs bred halsansättning. Det går att trolla med det om man är riktigt duktig på att banda, men det är en svårbemästrad konst.

Om du inte törs så kan du raka efter tävlingssäsongen så hinner manen växa ut till nästa säsong om det inte blir snyggt.

Ja, hon är lixom så tunn ut framtill. Men jag lär nog aldrig kunna banda bort det. Banda är verkligen inte min grej, så de blir nog rakat i år. Måste ju passa på medans det är modernt.:D Ska bara kolla att hon tollererar klippmaskinen hela vägen innan jag sätter igång.:idea:

Var glad att hon är tight bakom käken, många är breda där också och det är inte bra.

Va fasen heter throatlatch på svenska egentligen?

Tvivlar på att vi i sverige har ett namn för de.:grin: Föröskte googla på de men fick bara upp massa bakverk.:confused::d

Vad ska man göra med denna manen om det blir någon showmanship framöver? Jag vill gärna inte korta ner den pga att det är rätt skönt att grabba tag i den nu när jag inte har något sadelhorn :rofl: De får väl inte vara rakade sista biten över manken heller va? (något jag klippt väck pga sadeln)

481905_10200604148288943_636980070_n.jpg

Kanske ska leta upp en showmanship/halter-tråd...

Tänker du på området bakom ganascherna? Där man inte vill ha det för trångt?

jag är en av dem som rakar manen på mina hästae. alla mina är jätte fina i det. tävlar på de större showerna. nsba. sqha. spha. det som jag ser som en av de största skillnaderna på årets mode är att det får vara urringat. och då inte bara lite. utan väldigt stora fyrkantiga uringar och inte bara V forn som var mode för något år sedan.

tror att din häst skulle passa ricktigt bra i rakad man. du har ingen "smal" halls på din häst utan en lite bredare som är fint välvd. raka den ca en vecka före klass om du vågar. inte dagen före tävling. utan en tid innan så lite hår hinner växa igrn annars blir manen lätt ojämn och man ser stövet i manen jätte bra. börja med att drag rakt över msnen från manken till öronen. då blir det fult på sidorna. där trimmar du från halsen upp mot överlinjen på hästen. på det här sättet får man en snygg rund man som inte blir trekantig. :p

jag är en av dem som rakar manen på mina hästae. alla mina är jätte fina i det. tävlar på de större showerna. nsba. sqha. spha. det som jag ser som en av de största skillnaderna på årets mode är att det får vara urringat. och då inte bara lite. utan väldigt stora fyrkantiga uringar och inte bara V forn som var mode för något år sedan.

Håller med.

Ang urringningarna så är ju dom där "nya" lite längre västarna med fyrkantig urringning på mode ett par år nu men dom har inte kommit hit än, så vill man vara först ska man skaffa en sån. Men dom har man ju skjorta eller liknande under. För mig har det tagit ett par år för mig att vänja mig vid dom, tyckte dom var skitfula först...

om du inte vill klippa eller raka så skulle jag ga den lång men banda den så det synns att du har gjort något med den. det blir ett snyggare intryck då det synns att du har ansträngt dig. annars kan du göra n inbaktfläta. det som jag ser som en nackdel där är att det gärna blir buligt och fult efter mycket kort tid.

jag kommer nog aldrig vänja mig vid de västarna. tycker inte om västar alls utan blus eller slinky håller jag mig till. men ska nog ha lite u ringat i år på mina kläder. vill ju följa med modet lite. ska nog ha lite fransar också. :-)

De får nog bli till att börja testraka redan nu, så jag kan få till det någosålunda snyggt sen till tävling. :idea:

Finns det nån bild på den här nya U-urringningen?:)

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 175
Senast: zassoo
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 495
Senast: Tonto
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
26 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka