Hösttävlingstråd

Sv: Hösttävlingstråd

Visst är det härligt när man känner att det går fram för varje tävling:)! Är lite sur över mitt täcke. Beställde det i Falsterbo eftersom min storlek var slut där. Skickades hem nån gång i augusti. Idag var första gången jag använde det och tro sjutton att det var fel storlek. Mutter. Snyggt är det iaf (uppenbarligen gillar jag färgen:p).

Senast ändrad:

Det är sjukt stort i storleken, köpte mitt i Falsterbo och tog 145, vilket min häst hade på ett av äldre modell och har även ett 155 som är för stort. Detta är som ett tält :p

Ja dom är ju stora. Ville ha ett 5.6 för det räcker gott även när jag rider med täcket över sadeln. Detta är ett 5.9 och tält är en ypperlig beskrivning...

Min lille pojk har äntligen fått börja komma ut på banorna och gått långt över förväntan på det!
Regional - Allmäna intryck unga hästar, FEI final för 5 åringar på 68,59% och en andra placering :D
Lokal LB:3 64,84% och en fjärdeplacering
Regional LB:3 63,63% och trea, första utanför.

Riktigt stolt över min bäbis som varit så pass cool på banan. Tittar inte på något eller stressar upp sig det är mer bara vana han behöver. Kan bli lite spänd, superpigg, stel, stark eller trött det är olika varje gång. Han vet inte riktigt hur han ska bete sig än ;)
img_0246_525a95cde087c378e61309e2.jpg

img_0247_525a95cfe087c3654d48f60d.jpg

Hållningen är totalkass på bilderna, ser ut som en satt padda menmen..

Vad duktiga ni är:). Juno, lika gammal, startade en klubbis idag. Det var en L:C1 men jag valde att bara trava runt och rida lätt för att fokusera på att han ska få en enkel uppgift och bra upplevelse på banan. Blev bara bedömning fram till galoppen därev men dittills låg han på sexor (snällt bedömt). Men han skötte sig fint trots att han var jättetrött:).

Barbie gick L:A1 och jag red fel väg. Igen. Är rätt sur över det. Sen tog jag en för brysk halvhalt i ena förvända och hon bröt av. Dumma mig. Blev iaf 66,58%. Hade jag ridit rätt väg hade jag vunnit. Mutter mutter.
http://www.youtube.com/watch?v=KnHN2G_wCuY&feature=c4-overview&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw

*KL*

Idag har jag och Fantasi varit på grannstallet och tävlat MsvC:1. För en gångs skull utan en massa tokiga ryttarmissar. Hon börjar kunna programmet nu för hon fuskar lite i ryggningen och går fram efter 3,5 steg och vet när det ska vara enkla byten. Tyvärr har jag inte riktigt lärt mig programmet ännu, och ingen annan domare har kommenterat att jag ridit det fel... :p Jag har vänt för tidigt i den ökade traven. 61,488 % blev det i alla fall och på övre halvan för första gången! (16/35) Vi vet vad vi ska jobba med över vintern. Styrkan och skolorna. Sen ska det väl bli kvalat för oss också!

Det gick ännu bättre för andra buke-ekipage, men de får berätta själva. Kul att se dem första gången live!

Kl

Vi var på samma tävling som Amanda f idag, Vallentuna och red msv c:1. Lilla prinsen gick lika bra som förra helgen, men jag red inte lika bra. Tyckte jag red för snabbt, och lite hafsigt. Domaren tyckte däremot att han hade "härlig energi" och vi fick 68,085% och en till tredjeplats! Så himla roligt och trots vår katastrofritt hemma är vi ändå nöjda med denna korta termin! :D :love:

Ja det blir bättre och bättre:). Fast just nu så går det troll i vänstergaloppen, igen. Den fungerade jättefint innan förra klubbisen men så låste det sig helt för honom då och sen dess vill han inte. Han är mycket känsligare än man tror i kombination med att han inte är så sugen på att ta i. Verkligen en av de knaigaste hästar jag träffat på i hur man ska få honom att fungera.

Men han är iaf välsigt söt:)
1378592_10201506941067317_1396291242_n.jpg

Och lite film (tror inte att Alton är helt rätt sadel för mig, är inte tillräckligt stark i bålen för att kunna hålla emot honom):
http://www.youtube.com/watch?v=5xfnfhKbUbk&feature=c4-overview&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw

Han vart mycket lugnare i huvudet efter att jag började rida på det här. Han har en tungskada där det är ett stort ärr över hela tungan sen ett tag tillbaka och med detta träns så ligger bettet mycket mer still och på en bättre plats än ett vanligt träns. Sen går det ju att sätta fast med clips för att få det ännu stadigare, men med dom fick jag inte stopp på honom:p Så överlag tycker jag nog att det passar bra på en känslig häst:)

*kl*

Red årets sista tävling idag. En MsvC2. Började inte jättebra eftersom jag missat nya starttiden igårkväll. Så det var tull att raskt få ut ponny ur släpet och ta sig upp. Hann rida fram i tjugo minuter iaf men jag kände mig stressad och ponny var spänd. Inne på banan blev hon ännu mer soänd och tyckte ffa att kortsidan längst ner var himla otäck. Så det blev att försöka lotsa runt oss och göra det bästa av det hela.

Blev såklart mycket missar och landade på 59.33%. Är ändå himla nöjd med tanke på förutsättningarna för dagen. Känner också för en gångs skull att jag inte heller hade kunnat göra så mkt annorlunda ridmässigt.

Har också varit ute idag och det började också lite sådär för min del, musiken på framridningen var i ljudnivå som ett disco ungefär och med skränig musik som liksom smällde till hela tiden så Jolie hoppade jämfota runt varje gång det lät högre. Superbra för att få henne avslappnad, not. Fick gå ut och rida fram i en klafsig paddock istället i snöblåst. Där slappnade hon dock av bättre.
Själva programmet kändes annars rätt bra tycker jag, lite mer spänd än förra veckan då det kändes jättebra. Kollade på filmen efteråt och jag tycker det ser trevligt ut (förutom i en ökad galopp då hon vevade till med huvudet och i en halt där hon tjorvade med hakan några gånger..). Dock tyckte domaren att hon var spänd i ryggen och inte längde ut steget så vi fick bara 55,75% idag.
Vi var inte sist iaf ;)

Usch, inte konstigt att hon var mer spänd denna gången då. Synd att inte arrangören hade tänkt på hästarna...
Jag red också fram i snö och blåst i helgen. Blä.

kl

Fast jag är såå nöjd trots snön!!!

Jag och lilla häst var med i finalen i div II på hemmaplan. Och vilken dag vi hade!
En ritt och denna utdelning + ett fint schabrak + fina blomster (som lilla häst väldigt gärna ville äta upp) :D
gobi_star.jpg

Hade en jättebra (men svettig) träning torsdag-fredag och det gav utdelning må man säga...
Vår bästa tävlingsritt hittills och 70,6% i LA4, vinst i lag denna omgång, vinst i lag totalt, vinst individuellt.
Helt löjligt nöjd med denna säsongsavslutningen. Älskar min lilla stjärna så mycket :love:

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
794
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama