Hösttävlingstråd

Sv: Hösttävlingstråd

+ Fiorano + Hedwig:

STORT tack!! :bow: :bow:
Fler tjusiga rosetter än såhär lär man aldrig mer få på en gång nej :D

Och från nära noll motivation till tusen, fy fasen vad kul det ska bli att träna hela vintern nu :bump:
Fick med så mycket bra idéer och känsla denna helgen, så nu blir man ju sugen på MsvB :d

Stort Grattis PF! Vilken härlig skörd! :D

kl

Vi var också och tävlade i helgen. Fortfarande inte alls samma häst som hemma :(, hade lite småmissar men räckte till 69% och delad 2a-plats i LA:1. Så det känns ändå bra att vi verkar ha höjt oss ett snäpp resultatmässigt nu i LA:1an i alla fall! :) Nästa tävling ska vi ge oss på MsvC, det kan väl gå precis hur som helst :angel:.

https://www.youtube.com/watch?v=Ac1ONJRIYCU

1379549_10151709485399290_1861768727_n.jpg

Tack, ja bättre kan det inte bli :D Kul var också att domaren på ett eller annat sätt fått reda på att vi är ett ft-ekipage, så på prisutdelningen klappade hon lilla häst och sa att han var "en sån där duktig häst" :)

Grattis!
Han är jättetjusig men kan tänka mig att det inte är superenkelt att få en bra feeling på honom...
Men ni är hur som helst jättefina, klart ni ska testa MsvC! :bump:

*KL*

Den här helgen har det varit säsongsavslutning med båda de hästarna jag rider. Det kunde typ inte gått mycket bättre. Eller jo, om OM fanns. Men så är det ju för alla.

Fantasi och jag fixade första kvalet av två igår i MsvC:1 på Täby. 62,6 % har jag för mig att det blev. Ruskigt skönt! Nu ska vi träna som galna fram till det är dags för vårens första start. Kanske redan i slutet av mars?

Sen var jag och Zalmiac iväg till Södertälje idag och startade LB:3 och LA:3 på deras lokala tävling. Det slutade med två andraplaceringar, dryga 69 % i LB och 68,14 typ i LA. LA-resultatet är ett JÄTTEKLIV framåt sedan sist då vi landade på 59 %. Förra veckan hittade jag lite knappar och sen kunde jag rida vidare på dem idag. Det gäller bara att sätta lite tryck i honom. Sen är nog inte MsvC omöjligt för honom heller!:p

Grattis vilka fina %! Och härligt avslut på sässongen.

Prince fair, va duktiga!!! Och fina rosetter :)

Vi har tävlat igen. På undelaget från OS dessutom. Tyvärr blev vi inte smittade av Valegro's baciller.
Adi var spänd och istadig och vi hade massor med missar.
Fick 56% och 57%

Det blir nog avslut för oss också nu, känns ingen mening med att tävla när vi har så mycket att jobba på.

Jag hade iallafall snällaste och sötaste hästen där och vi överlevde den värsta motorvägen i landet på vägen dit och hem. O_o

image_zpsefd03cdb.jpg

kl

Lägger liten rapport här också :)

Nu har vi varit iväg och gjort debuten , och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med dagen! Trots att det resultatmässigt inte gick lika bra som förra tävlingen är jag mycket mer nöjd med känslan i båda klasserna, bättre bjudning och jag tycker han jobbar mycket bättre genom kroppen också, även om det inte är lika stadigt kanske.

I LA:3 fick vi 64% igen, så det är ju där han har legat som bäst i programmet innan också. 5a av 10, placering på ca 65,5%. Fick 7 och 6,5 på förvända som varit vår svagaste del i programmet, faktiskt enda 7an förutom skritten och en travvolt. Inget betyg under 6.
"Plus för skritten. Springer i ökningarna, önskar mer påskjut. Ofta spänd idag tyvärr, men ganska lydig. Väl ridet på ngt spänd. Väl ridna vägar."

http://youtu.be/VIGQZ9-Sbz4

I MsvC:1 blev det 58,7%, delad 9a av 13, placering på 62% och bara 5 st över 60%. Jag som tyckte jag fick tillbaka honom så fint i galoppen, då fick jag kommentar att han "står emot" och får 5,5 på framåtbjudningen :p. 5 på båda bytena, han gjorde dem jättefint ute men dök lite i avsaktningarna på banan + för många skrittsteg i första och tidigt avbrott i andra. 5 på hö sluta, 6 på de andra skolorna. 7 på en travvolt, ryggningen och skritten. Ett avbrott som gav 4.
"Plus för skritten. Flott häst. Svaga längningar, står emot ffa i galoppen. Något svaga skolor. Verkar idag vara spänd och inte helt tillfreds i munnen. Tjusig häst!" (Samma domare)

http://youtu.be/Sv9_nQGI1k4

Jag tyckte du hade en bra travdel, bra framåtbjudning och bra bakbensaktivitet.
Lite underbedömd enligt mig.
Dock är han inte igenom i hö sida, där måste du anstränga dig.

Tack! :)
Tror domaren kan ha legat lite lågt överlag också, iaf enligt kompis i samma klass som ridit en del MsvC med sin förut.
Ja, han har alltid varit svårare i högersidan, har börjat försöka tänka på att flytta över mig själv lite mer till höger också då brukar det gå bättre. Vet inte riktigt vad som är hönan eller ägget, om han knuffar över mig på vänstersidan eller om det är jag som hänger till vänster :angel:.

Tjusig häst den där Bruce! Försök få en lite mer stilla hand, vänsterhanden tycks ha lite hyss för sig :cautious: Släpp ned benen och våga njuta av att visa upp din fina häst, nu blir det lite klämmigt stundtals och då tappar ni galoppkvalitén. Kämpa på, med lite mer styrka och bärighet så kommer ni göra jättefina resultat även i MsvC. :)

Ja, min vänsterhand är helt oregerlig :banghead:, har varit så länge jag kan komma ihåg :cautious:.

Förstår vad du menar med att det blir klämmigt, får också den känslan på tävling även om jag tyckte det var bättre nu än det brukar. När vi rider hemma på stubbåkern sitter jag bara och åker med i princip, det är den känslan jag vill ha på banan också...

Ja vilka vill inte ha samma känsla på tävlingsbanan som hemma! :D Min har gnäggat bort sig på majoriteten av årets tävlingar och det är såååååå tröttsamt :wtf: Men det är väl därför vi håller på -för att bli bättre och då är det bara att träna vidare och rida bättre. Men det här tjatiga gnäggandet vette tusan hur jag ska bli kvitt faktiskt. Jag har en film där hon gnäggar 26 (!!!) ggr. under ett och samma program, då blir man lite less. :arghh:

Helt otippat så får jag vara med i denna tråd.

Jag fick ett infall och anmälde mig till vår klubbtävling i onsdags, idag var själva tävlingen.
jag hade inte ens kavaj eller vita ridbrallor men vad fan en klubbis, det går nog att rida i mina gröna ridbrallor och en snygg polo. Det var ok med domare och tävlingsledare. Ju längre dagen gick desto mer sugen blev jag på att bara kolla om det jag kanske kom i nån kavaj, jag har gtt upp sisådär 15 kilo av att sluta röka, men döm om min förvåning när jag slank i stl 40. Så jag blev så inspirerad att jag köpte ett par vita ridbyxor också. Lyx att ha en butik på anläggningen.

Så red jag mitt program LA1 och hästen var lydig och fin, men lite trött. Eftersom jag kom på detta i onsdags så har jag bara haft två dagar på mig att rida seriöst i ridhuset. Normalt rider jag mest ut och dressyrar a'la Ulla Håkansson på grusvägar och fält. Vi fick 64.86% och vann. Jag har inte tävlat på tre år. Jag hade en stroke för ett år sen och var i princip halvsidesförlamad från början. Så jag kan ju säga att jag var jäkligt nöjd. Min häst är världens bästa och bussigaste. Jag är så ödmjuk inför honom och hans förmåga och vilja att lotsa mig.

Jättegrattis till vinsten! Så himla härligt att läsa att du kommit tillbaka efter din stroke, det var riktigt otäckt:/. Nu blir det väl ändå fler tävlingar nästa år;)?

Jag har redan börjat titta på dressyrtävlingar att åka ut på, men det kommer bli till våren för säsongen är ju slut nu.
Jag måste vara flitig med sitsträning, jag sitter illa och drar upp knäna. Och så måste jag träna in flera program.

KL

Wiho Dannyman gjorde årets sista tävling i Örebro kanon (som vanligt). 69% MSVC:1 tvåa, 68% MSVC:2 vinst :D

pic_527fdd22e087c3685f52bbcc.jpg

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
794
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama