Hösttävlingstråd

Sv: Hösttävlingstråd

Känner mig ändå nöjd. 4 starter över 62%, det är inte så dåligt.

Så kul att se att vi amatörer också kan få fram fina hästar. Du och Hedwig är definitivt förebilder. Kommer ihåg när hon var unghäst :)

Jag tycker du ska vara väldigt nöjd! Det kommer bli skitbra, kan vi så kan ni.:)

Tack!

Har bestämt att inte starta Divan hemma längre. Hon blir helt mongo och det är inte värt det så vet precis hur du känner.

Grattis till placeringen i Botkyrka och till jättefina procent!

lånar sista knappen.

var iväg och tävlade en MSV C i lördags. hoppades på att knipa första kvalet till MSV B med mitt kinderägg (han är som ett kinderägg - man vet aldrig vad man får - väldigt spooky).

vi var 1 ynka liten poäng från att sätta första kvalet. så snopet...

Grattis själv! Det är konstigt det där med hemmaplan. Speciellt när det kommer staket och domare och konstigheter. Kan få skrämmande effekter.

Den som vann vår klass kom från er på Överby, hennes hästskötare hjälpte mig lite med Z eftersom jag var själv. Väldigt gulliga var de!

Såg förresten att vi startar ganska nära varandra på söndag. Fast då är det den bruna som ska visa upp sig. Målet är godkänt och inga byten, den som lever får se.... Ska försöka få tag i en hästskötare då så jag hinner kolla in er!

Håller också med om det knepiga att tävla på hemmaplan. Startade här hemma i våras och det blev också vår absolut sämsta start på hela säsongen med 58%, alla andra starter i L:A har varit mellan 60-65%. Så nog sjutton är det nåt skumt med att tävla hemma. Får se hur jag gör nästa år. Men det är så få tävlingar här att jag med största sannolikhet kommer att starta ändå:p.

*kl*

Grattis alla för fina resultat och rosetter!!

Mysboll: Ni kommer att plocka mer poäng om du kommer ner bättre i sadeln och våga sitta på henne och du kan hålla henne bättre framför dig hela tiden. Då kommer formen bli stadigare också. Sista galoppdelen tyckte jag såg riktigt bra ut:). Himla roligt att ni är ute och tävlar!

Tack! Ja, hon är som en shettis XL att sitta ner på. När hon slappnar av går det helt okej men så fort hon spänner till minsta lilla så flyger jag ur sadeln. :crazy: Ja, så synd att hon blev så tjafsig i första galoppen och på avbrottet när hon var så fin i andra. Men jag är iaf helnöjd med att hon hade framåtbjudning även på banan den här ggn! Kan vi sen behålla känslan från c-ring så kommer vi nog upp lite i listan. :)

Lite tråkigt bara att hon har så dåliga tävlingsnerver. Hon kunde inte ens äta upp sin frukost för hon visste precis vad som var på gång. :p Men hoppas det ger sig när vi kommer iväg oftare.

Grattis till andraplaceringen!

Jfrelin, det är en fin häst du har, har hänt mycket sen jag såg film sist! Kommer bli bra med rutin. :)

Jag har faktiskt ridit två tävlingar i höst men den första kändes inte värd att rapporteras... Red MSV C:2 hemma för två veckor sedan och skulle ha utgått, men envist kämpade oss igenom. Han vill uppenbarligen inte tävla hemma längre. Samma tendens på hemmatävlingen i våras men mycket värre nu. Han bara stannar och vägrar gå, inte spänt alls utan bara vill inte. Fantastiska 55 %...

Idag däremot var vi överens igen! Fina, fina häst, lagom taggad och såå lyhörd och ridbar. MSV C:1 på Botkyrka på 69,15%, gav tredjeplacering!

Grät efter båda starterna, men av heeelt olika anledningar. Ja, jag är blödig. ;)

Grattis till superprocent. Själv kom jag inte iväg. Robban verkar ha en höstförkylning, pigg och glad men hostar en del. Jag hoppas att det går över fort.

Det är nog bara mig Hedwig skäller på... men jag ska vidarebefodra hennes tips till dig/din filmare.. att om man vänder mobilen så får man en helskärm sen när man laddar upp på youtube istället för det där smala, smala :p

Tack! Hoppas han mår bättre snart!

Det är han redan inte ett host sen i söndags och eftersom han varken haft feber,snorat varit trött eller nått så rider jag som vanligt. Hostade bestod av enstaka vid ridning i ett par dagar det var ju aldrig mycket.

Kl
Jag var iväg i söndags och red vår första la:3. Knåpade ihop 60% och hamnade någonstans i mitten. Missade på i princip alla koff 2:meh:. Visste redan innan att hon skulle bryta eller byta i vänster förvänd, men hon blev så spänd att hon missade i både skänkelvikningar och ryggningen som hon normalt sätter.
Jag lägger nog ner tävlandet för året tror jag och så tränar vi som attan i vinter istället.
Är iofs nöjd över alla sjuor mellan koeff:D

*kl*

Idag har jag äntligen ridit min allra första medelsvår (ja ja jag vet att många tycker att msvc bara är L:A-det skiter jag i:p). Iaf så var ponnyn helt galet pigg i början och höll på att krypa ur skinnet på framridningen:D. Men när hon rastats var hon väldigt fin och kunde rida igenom lite programdelar rätt bra. galopen kändes kalas!

Inne på banan blev hon precis som väntat mycket spänd vilket gör att hon tappar bjudning och kontakt. Det var inomhus så jag hade blivit mer förvånad om hon inte spände till. Jag gjorde en övergång till skritt vid fel bokstav (mutter) så där blev en felridning. Och så sprack galoppen i båda varven. hann rätta den ena och göra ett hyfsat byte, men den andra blev inget vidare,

Red ihop 59,55%, utan felridningen hade det blivit 60 jämnt. Sjukt nöjd med ponnyprinsessan:love:!!

558427_10201495005688940_1365955217_n.jpg

Tror jag har samma täcke till min :D

Vi har idag varit och tävlat LB:3, först ryttartest och sedan vanlig bedömning. Hade super känsla idag, hon var så avslappnad och fin jämfört med hur spänd hon annars alltid har blivit på tävling. Idag kändes det dock som ett enormt steg framåt.
Fick ihop 66% på ryttartestet och som sagt, helt fantastisk känsla. I vanliga klassen kände jag att hon började tagga igång lite innan men fick ändå till en ganska snarlik ritt, tyvärr med ett par onödiga missar som taktanslag i skritten och ett avbrott i en galopp som drog ner. Slutade på 59,242 % och kanske hade varit på 60 om ryttartestprogrammet blivit bedömt ;)
Jag är sjukt nöjd med dagen, jämfört med förra veckans pay and ride där hon bara for igenom hela programmet helt galet stressad så vann vi OS idag minst. :p

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
794
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama