Hösttävlingstråd

Sv: Hösttävlingstråd

Men fy f-n, det där är ju ett klassiskt mardröms-scenario! :eek:

Jag menar alltså riktiga mardrömmar som man har när man sover.

Man glömmer vägen, hoppar fel hinder, har plötsligt ingen sadel, kommer två timmar för sent, man har tagit med sig fel häst, man har inte tagit med sig någon häst alls, man har glömt tävlingskläderna, man har glömt vart man ska tävla och kör runt letandes på måfå...

KL
Tävlat idag och fick 64.56% i en msvB4.:)
Fick till vänsteröppnan jättebra och belönades med en 7:a på den samt första 8:an på ena mellantraven!
Sen stökar ryggning o skrittpiruetter fortfarande på tävling men överlag jättenöjd med henne idag.:love:

http://www.youtube.com/watch?v=GkDEeLo8_E8

Obs..filmaren har lite halvvilda hundar i kopplet så därför blir det lite ridhustak/golv o väggar i början..:angel:
Vaad fina ni är:)

Böj henne innan skrittpiruetten o bara vänd så kommer åttor där med. Lättförtjänta.

Lär av Gal! Du har ännu mer nytta av det i galoppen.. för att komma runt lätt.

Kul att se er:d

De där med fel program har hänt mig också. Startade först och de ropar ut att klassen startar och jag hör att det är en annan klass än vad jag trodde jag skulle rida. De var någon LA klass. Fick panik.:crazy: Jag fick då ha en uppläsare av programmet som stod på sidan och läste upp programmet. Jag hade ridit programmet innan, men det är ändå rätt svårt när man inte har koll på vart man ska fören uppläsaren ropar. Svårt att förbereda sig. Men de gick bra och jag tror till och med att jag blev placerad. Tror inte jag kommer göra om samma misstag igen.

Hon ser jättefin ut. Har inte sett er på länge, så det var stor skillnad. Även fast hon var fin tidigare också....

Jag funderade allvarligt på att låta sambon vara ropare men var inte säker på att det hade underlättat så mycket, risken är ju att han kommit av sig och gjort det hela värre och hans dag hade varit jobbig nog med alla glömda saker... Hade inte lust att utsätta honom för min reaktion om han läst fel ;).

Upp som en sol och ner som en pannkaka :(

Var ju så nöjd efter förra helgen och med facit i hand hade varit lika bra att hoppa över tävlingen igår. 60% i Msv C:2 och 55% i Msv B:4 (debut för oss i den klassen). Så jäkla dåligt!!

I första klassen blev han lite introvert så jag fick inte fram honom ordentligt i traven men till andra klassen hade jag en fin känsla tyckte jag. Men men domaren tyckte annorlunda.

Måste se om jag kan hitta nån tävling till, det går bara inte att avsluta säsongen på det här viset..

Man glömmer vägen, hoppar fel hinder, har plötsligt ingen sadel, kommer två timmar för sent, man har tagit med sig fel häst, man har inte tagit med sig någon häst alls, man har glömt tävlingskläderna, man har glömt vart man ska tävla och kör runt letandes på måfå...

Jo när speakern sa MsvC2 började jag allvarligt tro (hoppas) att det var en mardröm, det blev ju liksom bara värre och värre...

Jag tycker inte att 59% är så dåligt. Ni är väl ganska nya i den klassen o du har inte ridit hästen så länge plus att det faktiskt är en lektionshäst. Tycker det verkar som att du ändå gjorde ett riktigt bra jobb.:)

Tack! Vad kul att du ser det! Känslan blir sakta men säkert bättre för varje tävling.:)

Tack!:)
Ska testa ditt tips när det gäller skrittpiruetterna. Hemma gör hon dem nästan för bra så svårt att komma åt problemet där. Vi har tänkt testa att göra dem lite större så att hon inte trampar ut första steget.

Har även lyckats rida korrekta halvpiruetter i galopp på träning (en gång hittills:D)

Heddan dog nästan av ansträngning..

Glömde en gång något viktigt, om det var sadelgjorden eller vacc-intyget minns jag inte. Som tur var åkte vi två bilar och det var endast 2-3 mil. Jag vände halvvägs och hann precis hämta det saknade. På tävlingsplatsen träffade jag dotterns tränare som berättade att hon glömt sadeln en gång....

På ridskolan där vi stod förut var det ofta många som skulle iväg på tävling samtidigt. En del samåkte med ibland till synes ologiska kombinationer av ponnyer och barn. Ganska kaotiskt kunde det bli och inte ovanligt att saker glömdes. Någon hittade, och satte upp, en helt underbar Mulle-serie där hans matte får med allt utom Mulle... (precis så kändes det, men vad jag vet så har alltid alla barn och ponnyer kommit med)

knapplån

Min 4 åriga ponny fick sin första rosett på tävling idag, tävlas bland storhästarna. Det var en LC:1 och vi kom 3:a av 16, på 62,5% (vinnaren 63,3)

Hans 24 åriga mamma, tävlade förra helgen och fick oxå en placering, LB:2 på 67% och kom 4:a av 16.

Senast ändrad:

Knapplån

Idag red vi MSV B2 och blev plac 3! På 66,4%!! det var tur att jag inte gav upp efter en katastrofrunda innan i LA4! Hon betedde sig som en unghäst! så det var bara och försöka ladda om och behålla lugnet!! Och det höll!!

Grattis till placeringen!

Då såg jag er i LA:4n ;), men häst tyckte också den banan var lite läskig...

kl

Vi red LA:3, han var allmänt lite spänd och gillade inte skuggorna som blev från staketet på ena långsidan. Avbrott i ena förvända och genomgående inte loss i överlinjen, 62% typ.

Om man ska se det positiva:
Vi fick en 8a på ryggningen och två ganska fina bilder från framridningen :angel:

Haha usch då kan du radera den ritten från näthinnan!! jag försökte titta lite på er från framridningen men såg inte så mycket! Jag vet inte vad det var med just den banan... Där var ett par som kom traskandes genom buskaget som nog skrämde henne mest! din häst såg jättefin ut!!

Fin han är! Kul med 8an! :)

*kl*
Själv startade jag Strega igår i en LB:2 på 67% och knep en 4eplacering, mkt nöjd! En allround-häst som som jag rider för försäljning och träning. Hon blir aldrig trött! Osinlig energi och tryck, man kan bara bli glad av att sitta på henne.
Till andra klassen, LA:3, var hon än mer taggad på att få visa upp sig. Prisutdelningen för LBn var 10 min innan min start i LAn, och tyvärr taggade hon igång lite väl mkt efter ärevarvet (var ju jättekul!), hann inte lugna ner igen ordentligt innan start, så i ren överambition och glädje gjorde hon mer än behövligt på banan ;)... Hemma är annars hennes styrkor just förvänd galopp, sidvärtes, lätt för att variera formen efter önskemål, ryggning (fick en 8a igår) ökningar och arbetsglädjen. Nöjd med hennes härliga inställning till arbete, nästa gång hittar vi balansen mellan energi och avstämdhet :)

Film från LB:2

1376580_10151596910805951_1587481693_n.jpg

995500_10151596918530951_1119851558_n.jpg

562925_10151596941085951_722880305_n.jpg

548428_10151596946420951_612608216_n.jpg

Prisutdelning
1374111_10151596943680951_916028895_n.jpg

Ärevarv!
1382411_10151596944825951_1305588252_n.jpg

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
794
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?