Hösttävlingstråd

Sv: Hösttävlingstråd

Nu vet inte jag vad som krånglar med skolorna men om du gör samma fel som jag-tvärar alldeles för mycket så sluta med det.:D
Tänk dig att hon bara ska ha innerfram innanför spåret. Det var det rådet jag fick av LW sist. O jag tror aldrig jag har ridit så bra vänsteröppnor tidigare som jag gjorde i lördags. Kunde behålla samma takt o jättefint flyt!

OBS..inte alls säkert att jag kommer kunna prestera detta på lördag på tävlingen..opåverkbar häst med spikrak innersida brukar kunna ställa till det..:cautious: Men jag vet ju iaf hur jag ska arbeta henne hemma nu.:D

kl

Gjorde två starter med min plutt igår, första inomhus för säsongen, och jag var beredd på vad som helst. Vid förra årets första inomhus så blev han väldigt introvert och helt opåverkbar. Så med det i bakhuvudet så anmälde jag mig till två klasser, hade egentligen bara tänkt rida MsvB:3 men det blev en MsvC:2 också.
Framridning utomhus, kändes riktigt fin, bjöd bra och tittade sig inte omkring särskilt mycket. Sen kom vi in.... och han kändes som en rädd liten hare, stackarn, men han tuffade på och gjorde väldigt bra saker och även mindre bra saker. Hade både treor och fyror men även några åttor, så det slutade på 62.222 %

Till andra klassen hade han fattat mod, här blev han istället lite överambitiös och vi hade lite kommunikationsmissar, men känslan jag hade var såå himla bra. Poängen varierade även i denna klass, hade flera 4,5 och flera 7,5 och åttor. 64,689% och en tredje placering räckte det till iallafall :)

I helgen ser det ut som vår sista start för säsongen blir, jag kan inte hitta fler inom rimligt avstånd. Då blir det debut i MsvB:4, ska blir riktigt kul!

Ni fick jättefina procent. Kul!

KL

Jag har debuterat och tävlat mitt sto sedan i våras. Några LA:3 och 2 LA:1 med varierande resultat. Allt från 54% och tjurig häst och osäker pilot till dryga 64% med svårigheter i förvända och ryggning.
Jag har ju varit rädd för henne rätt ordentligt för flera år sedan, men det finns där fortfarande, även om det håller på att försvinna helt.
Att börja tävla var sista steget för mig att tvinga mig själv till ridning och inte bara åka runt.

I helgen red vi en LA:3 med dryga 67% och en 8:nde placering. Vår första tillsammans. :)
Jag blev verkligen jätteglad. :) Hon var hyfsat fin hela programmet igenom, fick visserligen ett avbrott i förvända, men en 8:a på andra bågen och 7,5 i korrektheten i uppvisningen, och 7.5 på framåtbjudning fast jag kände att jag red runt helt utan gas.:D

Nu hoppas jag att det inte var någon engångsföreteelse, utan att vi kommet ett steg vidare.:)

Grattis till placering och jättefina %! Nu är ni nog allt på gång:). Det är verkligen jättestarkt att komma igen och våga på en häst som man varit rädd för så kan tänka mig att det känns extra bra:).

Jag förstår att det går bra. Han ser supertrevlig ut på filmen och du rider honom så mjukt och fint. :)

Tack :love: han inbjuder verkligen till mjuk ridning, det svåraste är att inte göra för mycket, utan bara sitta still i takten :d
och inse att han faktiskt går framåt fastän det känns... liksom segt och gummiaktigt ibland :banghead:
Han börjar inse att domare inte alltid äter små bruna hästar till frukost också, det är skönt :D

Jag tävlade för Ljunits när jag bodde i Skåne och har i protest mot min egentliga hemmaklubb här börjat tävla för Ljunits igen. De har tidigare betalat tillbaka licensen också, men har naturligtvis slutat med det bara för att jag tävlat ordentligt i år:p. Har redan beslutsångest inför vilken klubb jag ska rida för nästa år...

Aha, trodde du alltid bott i Norrland, vart bodde du här nere? :) Ja det där med att välja klubb är svårt, jag flyttade ner hit för över 2 år sen och har inte valt Skåneklubb än. Har inte startat på mer än 1år, men det kanske får bli en Skåneklubb när det är dags igen!

Åh tack, det var snällt sagt. Jag vet inte vad som var felet egentligen mer än att jag red som en kratta och inte ens kom ner i sadeln tack vare den trasiga höften. Idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått den upprätad lite, men helt bra är nog svårt att få den sa han. :crazy:

Jag gillar underlaget på Wallstanäs, så det ska nog gå bra i helgen hoppas jag och så sa min tränare att jag måste sluta tänka, och rida mer på känsla. Men det är inte så lätt när man är helt ur form och känslan inte sitter där.

Och: det är så roligt att läsa om allas framsteg. Jag glömmer bort mina egna resultat och blir lite peppad igen. :)

Kanske, väntar med att anmäla till efter helgens tävling i så fall... Velar fortfarande på klasser :cautious:

Ok! Ja jag har anmält till la:4 och MSV b2 efter vår katastrof runda i Laholm nu hoppas jag på bättre resultat i Sösdala!!

KL
Tävlat idag och fick 64.56% i en msvB4.:)
Fick till vänsteröppnan jättebra och belönades med en 7:a på den samt första 8:an på ena mellantraven!
Sen stökar ryggning o skrittpiruetter fortfarande på tävling men överlag jättenöjd med henne idag.:love:

http://www.youtube.com/watch?v=GkDEeLo8_E8

Obs..filmaren har lite halvvilda hundar i kopplet så därför blir det lite ridhustak/golv o väggar i början..:angel:

Kl

Första tävlingen avklarad, Lc 2. Framridning inne och sen ridning ute vilket resulterade i en något spänd Sally och en något nervös ryttare (min medryttare). De blev femma på 65%, är nöjd med dagen och vi siktar nu emot nästa tävling om två veckor.

Undrar hur många problem man kan få med skolorna egentligen? Den här veckan hade jag och F nya kommunikationsproblem. I lördags på Wallstanäs blev det fyra galoppfattningar i stället för högerslutan, det blev en 2:a i protokollet. :/ I övrigt var känslan ok men vi ska bara rida förvänd galopp på träningarna framöver tror jag :/. Jag ska lära mig att sitta rätt och vara tydligare. 59 % är för lite i en msvc:1 även om det är 9 månader sedan jag började rida hästen och hon är en lektionshäst.

MEN: Z har varit en stjärna idag. dryga 68 % hos Path of Clovers Överby idag och en sjätteplacering i LB:2. Fast känslan lämnade en del att önska. Han var både slö och pigg och fjantig. Vår tränare konstaterade att det var nog dags att rida LA i stället eftersom han joggar runt på så bra %. Han var så pass på trycket den här veckan att jag valde att rida fram med säkerhetsväst. För när någon kommer farande bakifrån i galopp drar han gärna med, hade just varit snyggt med en avsittning på framridningen. Dessutom var han en stjärna i torsdags också då han vann sin comback (efter sjukdomen i somras) med hans ägare, en LB:1 på 71 % tror jag det var!

KL

Ja detta var ju en intressant tävlingsdag....

Glömde säkerhetsnålar till plastrongen - nåväl det fungerar nog i alla fall.

Nästa upptäckt var att jag inte hade nån sadelgjord med, lite svårare att klara sig utan men å andra sidan ganska lätt att låna på en klubb som har ridskola och är snälla mot förvirrade ryttare.

Igång med framridning lite sen och lite stressad. Känns ganska bra trots allt tills de annonserar att nu börjar dagens sista klass MsvC2. Panik, jag var 100% säker på att det var MsvC1 jag skulle rida och hade inte ridit C2 på över ett år, hade dessutom startnummer 2.
Jagade iväg stackars sambon efter ett program, snabbpluggar medan första ryttaren rider och rider in så där halvsäker på hur programmet går.

Lyckas rida hela utan att bli avblåst (fattade galopp vid fel bokstav en gång dock) och belönas med 62,2%. Hur det kändes har jag ingen direkt uppfattning om jag var mest panikslagen för vad jag skulle ta vägen hela tiden. Nöjd med hästen mindre nöjd med mig själv, det finns ju gränser hur virrig man får vara.

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
794
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama