Hösttävlingstråd

Sv: Hösttävlingstråd

Jag startade en MSV B:2 i Ljungbyhed! var du där??
Vi fick ynka 62.6% men en härlig känsla på banan! :d

*KL

Idag tävlade jag LB:1 med Ninya på ridskolan:
http://www.youtube.com/watch?v=C4SIeoYBi1o&feature=youtu.be

Finns ju massor som behöver jobbas med såklart, men i helhet är jag så himla nöjd. Ninya var MED mig och jag kände mig inte ens vidare hjärndöd medan jag red (vilket jag brukar vara, blir alltid enormt nervös). Och att känna att hon lyssnar och är med mig är det absolut viktigaste, och mycket svårare än vanligt när man rider i tävlingssammanhang. Så jag är helt enkelt riktigt nöjd trots bristerna. Hon slår upp huvudet vid galoppökningarna, men hon var åtminstone trevlig i galoppen i övrigt, lite känsligare än vanligt. Galoppökningarna är svåra att träna på eftersom hon inte alls brukar hålla på så när vi tränar på de, eller ens på framridningen - men när det väl är dags så... Men övergångarna efter galopperna var iaf klart mindre hemska än de varit tidigare!

Slutade på 68,28%, personligt rekord och blev 1:a av 13 deltagande. Bara en halv procent över tvåan (ridlärarens dotter). Fick två 8: or i programmet och 7 på alla punkter under allmänt intryck :) Med slutkommentaren: "Snygg uppvisning Sara. Snart dags för LA. Blir lite spänd innan galoppen men du reglerar det bra. Lycka till i framtiden"

Glaaad ryttare som kanske dör imorgon för då är det dags för hopptävling på 20 cm :D O_o

Hon ser jättetrevlig ut. Lite småsaker bara sen sätter hon ju det programmet prickfritt. Hoppas det släpper med ryggningarna snart med;)

Tack så mycket!

*kl*

Har varit iväg idag också och ridit en L:B3. Kändes helt super på framridning och collectingring. Inne på banan hade jag såååå gärna velat ha ett spö i handen. Men hon var fin iaf och vi fick ihop 66,21% och kom tvåa:). Hon har blivit en rosettplockare min fina ponny! Placeringar i alla tre senaste starterna:love:!
1000956_10201321513391741_126191550_n.jpg

Snyggt jobbat! Ska ni inte ut och tävla lite på riktigt? :)

Hoppas du överlevde hoppningen! :D

KL

Var iväg till Leksand och red en lokal LA:1 idag. Bra känsla, men lite egna ideér från min kära häst:) Tex ett jättefint byte innan avbrottet i förvända och takt i ökade skritten. Men jag nådde mitt mål på att komma över 60 % iaf!
Slutade på 61,3 % och första utanför placering. Svårt att tro att min häst är 19 år lugnet själv och aldrig tittig när man ser honom på tävling iaf, kastar sig runt och vill inte in i ridhus osv. Men jag gillar det, vet att han inte skulle göra ngt dumt med mig på ryggen!

kl

Länge sen man hade anledning att skriva här...
Men i lördags gjorde vi det som fälttävlansekipage bör göra - nämligen sno dressyrtanternas blågula :D

Lilla häst visade sina dressyrskills med 69,8% i LA3 vilket alltså räckte till vinst + 2:a plats för vårt lag. Najs!

Var nöjd med ritten! Och nöjd med att jag kom ihåg programmet! Tyckte att det verkade rörigt men var inte så tokigt att rida faktiskt.
Lite spänt bitvis, men det börjar bli häst av den lille han är så duktig :love:
Har ni glömt hur han ser ut finns det en film från ft-dressyr förra helgen >>HÄR.

Men man blir också häpen över domare ser och inte ser...
Vi missade en galoppfattning totalt, slängtrav och galopp en bokstav för sent...
Jag räknade med att det var detta som kostade oss lagsegern för det var tajt, så döm om min förvåning när jag ser protokollet; betyg på fattningen: 6 O_o Huh?
Slutkommentaren: "Mjukt och trevligt ridet på lösgjord häst, bara några små missar" (ryggningen var också katastrofal, kallar vi det små missar? Nja...)
Annars kunde jag ju hålla med om vad domaren skrev.

Vi var faktiskt parkerade bredvid er med en röd transport! Din häst är iaf väldigt snygg, om det är till ngn tröst:)

Var ju två röda transporter bredvid mig :p

Jo det är tur för honom att han är så söt!:D

Nu blir det en genomgång av veterinär och är det grönt blir det en konsekvent träning att galoppera när matte säger så :meh:

Du var inte den enda som var missnöjd efter helgens tävlande. Som min tränare sa om min ritt: katastrof. Jag har försökt boka tid hos min sjukgymnast för min höft känns helt roterad så jag kan inte rida förvänd galopp för då klarar jag inte av att hålla galopphöften på plats. :( Stackars duktiga lilla hästen, jag kan verkligen inte vrida höften så slutorna blev också för raka. 57,66 % i MsvC är inte vad man drömmer om precis. :banghead:

Tror att vi var på samma tävling, men missade dig, jag höll nog på at plocka in hästen i transporten när du red.

Jag är faktiskt väldigt nöjd med helgen. 3dje tävlingen på ett år och vi skrapade ihop 66.8% vilket vi aldrig varit i närheten av förr. Till viss del beroende på att han faktiskt kändes ganska fin och var mer framme än vanligt och till viss del beroende på en domare som uppenbarligen gillade honom. 8-mässiga gångarter är han egentligen inte i närheten av och 8.5 på ökade skritten var väl också att ta i men det är väl bara att tacka och ta emot.

Tyvärr är det risk för att det blir höstens enda tävling. Jag har inte varit så aktiv med att anmäla mig och är på reservplats på varenda tävling framöver.

Senast ändrad:

Tack så mycket! :)
Verkligen inte :eek: För det första skulle jag skämma ut mig och för det andra har Ninya inte alls någon bra tävlingsmentalitet, blir väldigt lättstressad och spänd både av transport och tävlingsplats. Har hoppat över att ta grönt kort på ridskolan när det erbjudits just för att jag aldrig skulle våga tävla :o

Helt lyrisk över Ninya, vi överlevde hoppningen med marginal :love: Och vann Sommarcupen (dressyrtävlingen och hopptävlingen ihopräknade) O_o

Orion_x: Taack :D

Jag hade en stor brun häst, fast det kanske inte var ngn hjälp iofs!

Får hoppas att ni löser problemet, förstår frustrationen när saker inte funkar!

Många hästar är såna på tävlingsplatser! Det är bara att bita ihop och gå ut och försöka, en dag släpper det och man finner glädje i att man kämpat! :)

Jo det vet jag, men när Ninya blir spänd/stressad så är gränsen mellan uppspelt och att det slår totalt slint i huvudet på henne väldigt tunn. Stänger av och exploderar, ungefär. Med en lagom kass och nervös ryttare så blir det knappast bättre :angel: ;)

Jag förstår att det går bra. Han ser supertrevlig ut på filmen och du rider honom så mjukt och fint. :)

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
794
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama