Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

haha, OM det nu skulle råka bli en kille måste den heta John, hade ju passat bra till dina vinster :D

Jag sitter och googlar för fullt, tycker B har varit väldigt lugn nu ett par dagar, idag har det inte vart mycket liv alls.. hoppas att h*n bara vilar sig för upploppet!
Ska springa upp och hämta angelsoundet, länge sen det användes:p

Haha alltså John står med på listan faktiskt (listan på pojknamn, som ibland fylls på men som inte hjälpt ett dugg), men englit sambon syftar det på John Terry (fotbollsspelare), men nu kan jag ju kontra med John Lennon, inte ens tänkt på det! :D

Bebis blir tydligen lugnare mot slutet har jag läst (= googlat när jag varit orolig hehe), eftersom den har mkt mindre plats att röra sig på.
Men min har varit helvid senaste dagarna, så att den är lugn i dag är rätt skönt (bara den börjar röra på sig lite mer inom några timmar innan jag börjar oroa mig igen).

Jamen då är det ju perfekt! :D

ja jag hoppas att det är så här med, hjärtslagen lät fina iallafall :D
köpte hem en stor flaska cola innan, kan ju alltid skylla på att jag ville få igång bebisen om sambon undrar varför den är öppnad :p (och nästan slut :eek:)

Haha har märkt att man kan skylla det mesta på den stackars bebisen faktiskt (som öppnade colaflaskor, uppätna kakpaket, att man legat i soffan hela dagen mm mm). Helt perfekt :D

ja, jag satt och fikade med syrran häromdagen och hon sa till mig att ta två kakor nu medans jag kan skylla på att den första var till mig, den andra är till bebisen.
Då kom jag på det att sedan, då kan man ju ta tre!
En till mig, en till höger bröst och en till vänster, jag vet ju inte vilket bröst den andra hamnar så bebis får i sig den så man måste ju helgardera:p
Eller så råkar den hamna fel
-äh attan med, jag ska ju amma vänster nästa gång! Bäst jag tar en till :d

Jag har också hört att bebis brukar bli lugnare sista tiden för att det är så trångt där inne, så det är nog inget att oro sig för!
Min har bara blivit vildare sista tiden, men den verkar å andra sidan inte ha några planer på att komma ut den närmsta tiden heller. Förvärkarna har gått över och lyser med sin frånvaro :eek:

Ett annat hett tips för att få igång bebis är att äta glass, kolasås och strössel, det funkar utmärkt här :D

kolasås har jag hemma, får väl trycka i mig en tub :D
När ska vi få se magbild på dig? ;) blir spännande upplopp mellan dig, mig och B-O-R, nära allihopa ju!

Fast eg, varför blir den lugnare bara för att det är trångt? när det är trångt borde det vara oskönt och därför behöver den knöka runt på sig mer för att ligga skönt = fortfarande kännas för mig?
såna här funderingar är dumma när man är trött ...

Grejen är att jag tycker inte att jag får så mycket respons när jag petar på den, men den är väl förhoppningsvis trött efter smmandragningarna inatt :)
Får se vad BM säger imorgon.

Magbild kaanske kommer senare idag. Det blir ett spännande upplopp, dom har lite press på sig nu bebisarna :D

Vet faktiskt inte varför, tycker också att det är konstigt.. den borde som sagt vrida och vända på sig mer. Dom får ta och komma ut istället bebisarna så vi slipper ha dom funderingarna ;)

Ska också till bm idag, får se om liten äntligen fixerat sig. Börjar ju tycka att det är på tiden nu!

oj har den inte fixerat sig än? fast den ligger med huvudet nera iallafall då eller?
Håller tummarna! :banana:

När jag var hos bm i v 37+0 så hade den inte det. Den låg djupt nere men var något ruckbar. Huvudet har varit neråt sen v 31 iaf så det är bara att hoppas!

då hoppas vi på det bästa!!

Usch, nu har jag varit vaken sedan halv fem. Huvudvärk, döhungrig (har ätit tre mackor, två bananer och två glas oboy :eek:
Och är hungrig.
Och dötrött.. men kan ändå inte sova.
Sista gången jag kollade på klockan inatt var halv två..så inte mycket sömn inatt mao.

Konstaterat att huset låter mycket, knäpper och har sig. :crazy:

Om 20 minuter ska jag gå upp enligt alarmet, typ då jag kommer kunna somna känns det som...

Usch och blä.......

hoppas vagnen är fin iallafall.

Det där känner jag igen, har varit vaken sen strax efter 3. Hungrig är jag också jämt, finns inget stopp här inte!

Spännande med vagnen! Hoppas du får användning av den till helgen :laugh:

Ni håller ju på med förberedelserna ju! :banana:
Ni måste bunkra upp med mat, för snart ska ni jobba :D;)

Men jobbigt att inte kunna sova, ni måste ju vila också hmmmm....

Ah sa spannande, hoppas lillComfort hoppar ut snart! Jobbar du an eller varfor maste du ga upp? Du far vila senare idag, kanske blir din sista rofyllda vila pa typ 20 ar :eek: :D

Larkin vad lag din mage ar! Ser verkligen ut som om det ar dags snart :bump:

Min unge var heller aldrig fixerad men lag med huvudet at ratt hall. Nar vattnet gick sogs han ner som en liten propp och tja, kom ut pa ratt hall :D

Visst är den! Jag har problem att sitta, magen tar liksom emot mot benen :D
Det låter lovande, ut kommer nog alltid ungen på ett eller annat sätt!

Haha jag minns min "sista maltid" innan vi akte in, jag forsokte ata spagetti och kottfarsas med 41 veckors mage och varkar var 5e minut :D Det var ingen hit for jag nadde inte tallriken, det mesta hamnade pa magen och golvet!

ja det känner jag med igen, har varit vaken till och från hela tiden sen efter halv fyra i morse. Ligger dåligt och behöver gå på toa hundra gånger och får ingen ro i kroppen alls, Och det med att man äter mycket känner jag med igen, mamma frågade mig om jag hade mask i magen i går för jag bara åt och åt hela tiden och blev aldrig riktigt mätt :D till slut fick det bli bra efter två skålar med vaniljglass :rofl:

Är det normalt att verkligen äta så himla mycket innan man skall ha bebis för så här mycket har jag aldrig ätit innan om man säger så??

nej det är ju det sugiga.. kunde bara inte sova.. ikväll lär jag väl ligga som en klubbad säl :crazy:
Kom precis hem nu från att ha firat pappa ikväll, och oj... det gick ner många kakor! är måttligt trött...

Syrrans kille har lärt min systerdotter (3 år i dec) att så fort jag ber om nåt ska hon säga: res dig upp tjockis!

:p
BM besöket gick bra, som vanligt. Behövde inte väga ett stickas. SF måttet hade ökat till hela 34 cm ;)

Vagnen var jättefin :love:

Det råkade även komma med ett autobaby II babyskydd hem med som de hade kampanj på :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist

Omröstningar

Tillbaka