Sv: Höstmammorna 2009
Måste bara hylla min sambo lite!
I går kväll skulle vi ta in min och en kompis pålla från betet (första natten inne och det var bara de två kvar). Det var kolsvart och kompisens häst stod vid grinden när vi kom. Men såg inte min Sessa någonstans!
Ropade och visslade, men ingenting. Var ju helt svart så såg ju inget heller. (närmaste lampan lyser bara upp grinden).
Blev rätt orolig för min häst vill absolut inte bli lämnad ensam, och hon borde ha varit nära sin kompis!
Jag tog in kompisens häst och min sambo står kvar vid grinden ifall att Sessan skulle komma.
Jag kommer tillbaka, ingen Sessa. Jag går tillbaka till stallet för att leta efter ficklampa, sambon står kvar.
Jag kommer tillbaka, nu är sambon också borta i mörkret!
Jag är nu rätt nipprig, men står kvar. Sen hör jag efter en stund min sambo mumla i mörkret, hör ej vad han säger men jag ser honom snart och han har med sig Sessan!
Han har då, i badtofflor, medans jag lämnat häst och letat ficklampa gått runt hela hagen (som tur är så är den hagen den minsta sommarhagen, men väldigt kuperad) för att kolla efter min Sessa. Han har knappt sett ngt men gått runt hela tills han hittade henne längst bort. Hon var inte skadad eller någonting, stod bara där som ett fån. Han hade tagit med sig grimskaftet och kom nu med henne till mig!
Han har inte ngn hästvana att tala om.... och jag är sååååå tacksam för att han var med mig, tänk om jag fått vandra omkring i mörkret med min mage själv...
.
Lite kul var det, det han mumlade i mörkret var en massa "fy" ord till hästen haha.
Jag tror han kommer bli en underbar pappa!!