Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Vilken vagn blev det? Minns inte om du skrivit det innan.

Onda förvärkar när man är förkyld och knappt kan andas genom näsan är ingen höjdare, så ni vet. Så här kan jag ju inte föda barn. :crazy:

det blev en EL edge pro bourdeux.

Usch, vet ni, grannens kor som går här intill började för ca en halvtimme sen att skrika - mycket. Jag = supernojig är rädd att det är en varg som har siktats i länet ett tag som är framme på de stackars korna, så jag står vid fönstret och försöker höra huruvida det låter som hungrig - skrik eller om de låter rädda .. :crazy:

För det är väl inte normalt att kor börjar råma så här på natten helt plötsligt? vi har inte hört det innan i vart fall-

Usch nej kpist det lät inge vidare, du får stoppa in en kork så länge tills du är frisk ;)

Senast ändrad:

fatta att dernna ungen fick lära sig mest skit att säga när hon började prata (suertidigt)
Som tex när andra moster skulle gå nånstans hette det att hon skulle gå och tömma arslet :rofl:

Kan informera om att korna råmade hela natten.....

hela
jävla
natten.

lite mer än kvällen innan.. 4 timmar kanske?? sov som en sten när sambon åkt, en timma. Vaknade av att det var två knackningar i väggen över mig, hoppas att jag drömde :eek:

Nu väntar jag bara på sambon så ska vi åka in på kontroll. Jag ringde och sa att bebisen har varit mycket lugnare + att jag mycket flytningar som luktar lite surt + är mörka, så hon ville ha in mig.
:crazy:

Hoppas kontrollen går bra! Att det bara är goda tecken :laugh:.

Men kossorna har ju verkligen ingen respekt för gravida kvinnor! *suckar*

Själv hade jag för första gången känningar i kroppen. Liksom ilade mellan benen och var lite öm i svanskotan. Inte så det var obehagligt men det kändes iaf (har ju inte haft en enda foglossning elller så hittils.. så väntar ju bara på värsta smärtorna nu hehe). Jag borde iaf ha lätt att känna när värkarna kommit i gång sen :p
Vad händer om man inte får några foglossningar alls?? Blir det trångt att föda då?? :eek:

Hehe vad "bra" då. :D Lite orolig att det skulle vara mer trångt!
Då ska jag alltså fortsätta vara glad åt att mina foglossningar varit helt smärtfria :idea:

Kan ge dig en jämförelse sen, efter förlossning. Förra graviditete hade jag inga problem men nu har jag haft ganska mycket. :)

ja mina har med varit smärtfria, för har inte känt av foglossningarna alls :D tycker jag har varit skönt.

Var hos bm i dag tror det är 39+2 och allt såg bra ut.
symfys var 38 och förra veckan var den 37 :p
Urinen hade jag lite blod i sa dom men det kunde vara normalt när allt börjar mogna sa dom :laugh:
hb låg på 129 och då har jag inte ätit järntabletter på 6 veckor :D
Huvudet hade fixerat sig nu äntligen

Nu får den gärna komma ;)

Måste bara hylla min sambo lite!
I går kväll skulle vi ta in min och en kompis pålla från betet (första natten inne och det var bara de två kvar). Det var kolsvart och kompisens häst stod vid grinden när vi kom. Men såg inte min Sessa någonstans!
Ropade och visslade, men ingenting. Var ju helt svart så såg ju inget heller. (närmaste lampan lyser bara upp grinden).
Blev rätt orolig för min häst vill absolut inte bli lämnad ensam, och hon borde ha varit nära sin kompis!
Jag tog in kompisens häst och min sambo står kvar vid grinden ifall att Sessan skulle komma.
Jag kommer tillbaka, ingen Sessa. Jag går tillbaka till stallet för att leta efter ficklampa, sambon står kvar.
Jag kommer tillbaka, nu är sambon också borta i mörkret!
Jag är nu rätt nipprig, men står kvar. Sen hör jag efter en stund min sambo mumla i mörkret, hör ej vad han säger men jag ser honom snart och han har med sig Sessan!
Han har då, i badtofflor, medans jag lämnat häst och letat ficklampa gått runt hela hagen (som tur är så är den hagen den minsta sommarhagen, men väldigt kuperad) för att kolla efter min Sessa. Han har knappt sett ngt men gått runt hela tills han hittade henne längst bort. Hon var inte skadad eller någonting, stod bara där som ett fån. Han hade tagit med sig grimskaftet och kom nu med henne till mig! :love:
Han har inte ngn hästvana att tala om.... och jag är sååååå tacksam för att han var med mig, tänk om jag fått vandra omkring i mörkret med min mage själv...:crazy:.

Lite kul var det, det han mumlade i mörkret var en massa "fy" ord till hästen haha.:love: Jag tror han kommer bli en underbar pappa!!

ja det känns så för mig med, vaknade av att jag hade lite ont i magen i natt men vet inte om det var värk eller om jag låg fel för mammas bäddsoffa är inte så bekväm :rofl: så försvinner jag i några dar härifrån är det på G :banana:

Jaa jag hoppas att du försvinner härifrån nu snart! :D (vänligt menat, för då är ju bebis på gång!)

Ja nu tycker jag ni behöver lite action i den här tråden! Heja b_o_r och Comfort! :bump:

voltis vilken tur att han hittade henne, jobbigt när det är mörkt!

japp rapportör finnas, och lyckligtsvis kommer hon att få rapportera - men tyvärr inte än ;)

Allt var kanon! "skolboksexempel" sa de :D

Fick sitta med ctg och trycka på en knapp när jag kände rörelser (inte många) och så gjordes tillväxtultraljud...

Kan ni fatta att i min pyttemage ligger en unge som uppskattas att väga 3300 g!!! NU!! det kan inte jag...

Hehe visst är det konstigt att vissa har bautamage och andra minimage och ut kommer ändå helt olika ungar! Min kompis hade mediummage och hennes tösabit vägde bara 2.3 kg! Undra vad det har med att göra egentligen, är det mängden vatten eller blod eller storlek på moderkakan? Skönt att allt såg bra ut iaf, ingen ansats att komma ut än?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka