Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

åh, va goa dom är....

min bäbis kusin frågade om inte jag kunde åka karusell med honom i morgon, det är marknad här denna helgen....
eftersom han frågade samma sak för 2 veckor sen, när det var marknad i grannkommunen var mitt svar "nej, det kommer du väl ihåg att jag inte kan. jag har ju en bäbis i magen!" "mmmmmm......." fick jag till svar och efter några sekunders tänkade följt av: "för då snurrar ju bäbisen runt!" :idea:

:D

Ingen Kossa Mu idag mage? :rofl:

Påtal om underbara ungar så häromdagen la min utombordsunge händerna om min mage och sa "mamma bebis magen" och pussade magen. Snacka om att jag smälte. :love:

Haha, "i din" ska det förstås stå, inte "idag". Helvirrig innan jag fått middag. ;)

åh vad goa de är, ungjäklarna! :D

Har haft lite molvärk nu ett par timmar, kanske jag inte alls kommer att gå dräktig i 3 år trots allt?
Bara tre veckor till:cry:

Haha ungar är ju för härliga!!

Vi var hemma hos "svärfar" förra helgen, då kom också bebis blivande små kusiner. På vägen dit hade de frågat sin mamma: "erika kommer med våran kusin i magen" "kommer bebisen när vi är där?" :D
Ja det hade ju varit en syn haha.

Och ang kanelbullens dag = det roligaste jag hört idag! :rofl: Självklart ska du föda då!!

Nu måste min bebis börja röra mer på sig annars kommer jag bli helt nipprig!
I går var det jättelugnt, kunde känna att det rörde lite lite på sig när jag låg stilla på kvällen.
Idag har jag jobbat hela dagen så har väl inte haft tid att känna efter, men har inte kännt ngt alls! Nu efter maten i soffan så kan jag känna lite buffande men inga rediga sparkar eller som h*n gillar: spjärna emot med fötterna mot min mage... Nu guppar det liksom bara till, och inte ofta allls.
Blir ju orolig! :crazy:

Men så länge man iaf känner ngt så borde det väl vara ok??

Annars får jag gå på hockey igen, då var det mer liv än någonsin i magen! ;)

ring in, det verkade på dem att de ville att man skulle höra av sig när man blev orolig.

Förhoppningsvis är det som med min, vilar upp sig inför vad som komma skall!
Igår hade jag ovanligt mycket rörelser, kanske var h*n upprörd över att jag inte litade på den ;) Idag är det mycket lugnare igen, bara känt av en spjärnande rumpa nån gång, men sambon låg och lyssnade på hjärtljuden för en stund sen:love:

Jag duschade nyss, och jag fick för mig att känna efter hur långt in huvudet var när man står upp.. jag kom till första "knogen" alltså..2 1/2 cm?

HUR kan det inte trycka på??!!

Annars får jag gå på hockey igen, då var det mer liv än någonsin i magen! ;)

Den försökte ju säga att ni stod på fel läktare, den ville ju stå på en HV läktare ;)
Annars kan du be din sambo gå loss med tigersågen i rummet intill, det funkar på min!

Var fel hela matchen, var ju dif mot modo haha. H*n protesterade ju, därav alla rörelser!

Fick just en jättespark mot revbenet, så nog lever bebis :D är nog bara jag som är nojjig.

Haha inte mycket utrymme för din sambo där inte :D

Hoppas det sätter igång snart för er båda två, så det kan bli min tur nån gång :D

haha, nae du, livet är hårt ;)

Jag tar förresten tillbaka det där med att bebis är lugn idag. Himmel och pannkaka vilket liv det har varit ikväll! :eek: Har aldrig varit i närheten av så mycket innan, knuff och bök, spjärn och stök!

Hoppas det är ett tecken på att den börjar tycka det är tråkigt där inne?!

Tror ni lilla rosenknoppen är på g idag?

Jaaa inte hört ngt på länge från rosen nu! Kanske ramlar in ett sms i natt!?
:banana::banana::banana:

KL

Jaha nu var det ett tag sen jag skrev i denna tråd, har hållt mig lite bakom i kulisserna :)
Har inte mått så bra en tid nu, börjar få panik inför förlossningen.
Är jobbigt att sova nu får ju ingen luft, hur man än ligger så hittar man ingen bra ställning.
Bebben har lagt sig rätt nu och var knappt ruckbar så bm sa att den lilla kan komma tidigare än vad som är sagt.Magen har sjunkit lite. I går hade jag sån värk och bebben var det full rulle på.
Har även börjat få mycket kladdiga flytningar, har ni andra det ? Är det att slemproppen börjar lösa upp sig ?

Vad jobbigt att du känner så, har du pratat med din bm om det? Annars kan det kanske vara skönt att ha någon som kan hjälpa dig att bearbeta rädslan.
Jag är mer så att jag är så trött på att vara gravid att jag kan ta vilken smärta som helst för att bli av med magen känns det som. Min bm tittade lite konstigt på mig när jag sa att jag helst inte ville ha eda ;)

Håller med om att det är svårt att sova, vaknar nästan alltid runt fyra och kan inte somna om för jag ligger så obekvämt. Men vi har inte så långt kvar iaf :D

Vad tråkigt att du haft det så jobbigt... men snaart är bebis ute i alla fall, du klarar det! :idea: Sovställning är ett gissel, svårt att somna då och bli helt utvilad.

kl
Vill gärna ha lite tjockare flytningar tack, mina är bara "vattniga" och känns som man kissat på sig i bland. :o Sen mixat med att man sitter mkt på jobbet och blir svettig (mmm var fräscht det låter..)
Haft så rätt länge, så antar att det är "normalt". Läste om att man kan läcka fostervatten, men det borde jag ju inte ha gjort i flera månader? :crazy:

Idag har bebis redan gett sig till känna med att spjärna emot mina revben lite, så den oron har lagt sig :laugh:. Men tycker istället att min mage blivit lite mindre.. kan den ha sjunkit kanske? Ska fota i morgon och jämföra!
På onsdag blir det bm besök, hoppas det kan vara den sista kanske? *optimist*

Nä då än har det inte kommit ut något :( haft ont i magen i natt och även nu på morgonen så hoppas det kommer snart, varit hos min syster igår och virrade runt i deras stall så hoppas den kommer nu haha,

Tänkte på om det skulle komma ut en liten rosenknopp ville du rapportera till alla andra höst mammor här inne? så kan du skicka ett pm med ditt nummer för har inte kommit något pm ännu om det hehe :D

jamen då är det nog på g snart! :banana:

Inatt fick jag jätteont i magen, men inte alls som förvärk eller sammandragning, mer so m magknip fast längre ner. Tror att det var nån slags kramp för bebisen tryckte emot där med och jäklar i :devil: vad ont det gjorde. Men det gick ju över, givetvis.

Inte för att jag fattar hur det går till - men nu är det två nätter i rad då jag inte behövt gå upp och kissa på natten - är inte ens särskilt kissnödig när jag vaknar :confused:
de senaste tre-fyra månaderna har jag fått gå upp minst en gång på natten + en gång vid runt 7...

om man läcker fostervatten gör man det hela tiden, sa BM till mig, kommer inte en skvätt då och då.
När jag hade så trodde hon att det kunde vara slemproppen , den kan tydligen komma som vattnig också

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka