Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Grattis!:D

Sen vill jag tillägga att kpist inte är så farlig som namnet antyder, utan bara jättegullig:D

Tack! Frank föddes tre dagar efter slemproppen börjat släppa. Jag har iaf lyckats stressa upp maken lite. :D

Sch! Förstör inte min image! :p

Heja!

på tal om det så släppte mer av min idag!!
antar att det var det iallafall, som äckligt gult snor :crazy:

Så det kanske inte var det som var de vattniga flytningarna då iallafall

Vad härligt när man kan prata "öppet" om slemproppar, flytningar och fukt i trosorna ;)
Nej det kommer mer som vanliga flytningar, inte så det är blött hela tiden. Så då kan jag släppa det också hehe.

Bebis är mkt mer aktiv i dag än senaste dagarna, kanske för att jag proppade i mig godis i går kväll haha. Och så var jag uppe 6 i morse för utsläpp i stallet, så hållit i gång mer och hunnit känna efter mer :D

Kanelbullen/kpist:
så ni har haft er minibuketräff nu?? :idea: Vi måste ju bara ses allihopa när även vi sista tryckt ut våra bebbar :love:

Rosen: trodde jag pm:at dig, men då gör jag det direkt! :banana:

Åh nu händer det lite skoj här! Heja slemmisar och bebisar, kom ut och visa er! :bump: Denna veckan blir det nog fler bukebebisar!

Ja jag har fått träffa kanelbullen och lill-snäckan :love:
Tycker också vi får ha en större träff när ungarna äntligen kommit ut. :)

ja för det slog mig i natt med för jag har behövt gå och kissa typ 4-5 gånger per natt även om jag inte druckit mycket alls på kvällen men i natt var den första natten jag inte behövde gå en ända gång på toan.

idag har vi hållt på att röja ur stora hallen som varit förvaringsplats för alla verktyg, gips, kakel osv. Det blev sanslöst mycket spring, och jäklar vad ont i ryggen jag har nu, även att det strålar mot ljumskarna.. hoppas att det fick fart på det! :banana:

ja det får vi verkligen hoppas på, för det är ju sakt i dag att vi båda skall ha men våra små vill nog ligga kvar i värmen verkar det som ett litet tag till :D

Hoppas inte det går över tiden för mycket nu bara :(

Tjohooo snart kryllar det av höstbebisar, kolla listan bara! :D

Höstbebisarna 2009

Augusti- Kanelbulle, första barnet, en tjej,1/9 (Stockholm)

6/9 - Breccia_, första barnet, en tjej Lykke, 6/9
11/9 - nisse_, första barnet, en tjej, 20/9 (sundsvall)

5/10 - Comfort, första barnet (typ Kalmar)
5/10 - _bed_of_roses_, Första barnet (Mariannelund)
7/10 - larkin, första barnet (Bålsta)
10/10 - kpist, andra barnet (stockholm)
16/10 - pamme_jaspin första barnet (varberg)
22/10 - Voltis, första barnet (stockholm)
28/10 - Xandoor, första barnet (Kristinehamn)

I princip kan typ comfort, rosen, larkin och kpist föda samma dag! :banana:

Men hur mår våra tre små tjejer som redan sett dagens ljus då? Hoppas de äter, växer och fiser som de ska! :love:

Nu har jag slutat jobba! Sista dagen i går! :banana:
Fast jag kroppsligt skulle kunna jobba mer, så känns det ändå riktigt skönt att veta att man ska få gå hemma nu tills det är dags.
Inga större planer på gång, mer än att åka ut till stallet, och sen tänkte jag fixa och dona lite här hemma.
Planerat att ta ett rum i taget (har 8 inkl bad toa etc) och grovstäda, så man slipper tänka på det sen första tiden. Och sen gå igenom så allt är inköpt och klart till bebis.
Kanske om jag orkar ställa mig och baka och laga mat som går att frysa in, så man har lite att ta av i början hehe.

Jag mår ju fortfarande typ helt normalt. Har dock sen ett par dagar tillbaka kännt liite ilningar och ömhet mellan benen (typ venusberget eller vad det heter, där BM brukar mäta ifrån när de ska kolla sf måttet). Kommer lite då och då bara. Men jag känner att jag mår allra bäst när jag rör på mig, så lite stall och hemmafix blir nog lagom och bra.

Det var en liten uppdatering, nu är voltis också redo :banana:

Jag mår ju fortfarande typ helt normalt. Har dock sen ett par dagar tillbaka kännt liite ilningar och ömhet mellan benen (typ venusberget eller vad det heter, där BM brukar mäta ifrån när de ska kolla sf måttet). Kommer lite då och då bara.

Där har du din foglossnng! :D

ÅH JAG BEHÖVER AVREAGERA MIG!!!!!!!!!!!!!!!

Pratade precis med FK, fick ju hem ett brev häromdagen där de tänkte fastställa min SGI enligt min GAMLA lön, och efter typ 20 st "men jag kan ändå inte förstå mig på ditt ärende" så blev jag vidarelangad till en handläggare som kommer ringa upp mig. inom tre dagar!!!!!!!!!

nehej du unge du får nog stanna där du är ett tag:(

Vad gör jag om den skulle komma nu? jag kan ju inte söka om FP innan det är ändrat GÅR det ens att ändra?
Kanske måste alla uppgifter in igen = sara får inga pengar på ett halvår.. !

svärmor har redan ringt mig idag och berättat att det är ju idag jag (vi) ska ha!

haha, jaså? det hade jag glömt ;)

neeej, inte gå över vad seeegt... fast det skulle jag ju eg behöva nu :cry:

och jag som var så glad över att "nu får den komma när den vill"...

Vad jobbigt med fk!!
Jag tyckte det var nog krångligt att komma på vad och hur man skulle göra för att ansöka om fp :crazy:
Tror jag fått allt avklarat som man kan förbereda innan bebis kommer, men det känns ändå lite rörigt.

Förstår din oro! Men när väl sgi är fastställt borde det väl gå rätt fort att få sina pengar sen?
Provat maila bara för att fråga lite allmänt hur du ska göra om bebis kommer innan allt är klart? Jag fick faktiskt svar på mail inom en timme, och sen hade vi mailkonversation fram och tillbaka 3-4 gånger och det gick rätt så snabbt. (trodde jag inte!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka