Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Du verkar vara sa himla organiserad voltis! Skont att vara ledig och ma sa bra som du gor, hoppas foglossningen inte blir varre!

comfort later jobbigt med fp, ibland ar folk sa himla puckade. varfor ska det ta tre dagar for dem att fixa nat sant?

jag mejlade dem förra veckan om varför jag inte fått min havandeskapspenning än och det tog typ tre dagar innan jag fick svar, likaså på min motfråga.... *suck*
Jag får väl leva på min sambo sen, värre är det väl inte, men att gå utan pengar så här länge känns redan rätt ordentligt i plånkan. Men viss, allt kommer väl i en klumpsumma sen, då blir det ju desto roligare att kolla på utdraget :D

Haha ja det är jag i ett nötskal. Allt ska vara i ordning så jag slipper tänka på det sen ;) Planera är jag mkt bra på, sen ska det utföras också hehe.

Dock är jag lika bra på att stöka till och röra till *schhh ingen hörde det* så när jag är klar med rum kommer rum 1 se ut som ett bombnedslag. Och ändå är vi bara två vuxna här än så länge :D

kl
Ett tips till er som mailar försäkringskassan, jag har haft mkt kontakt med dom och har märkt att mailar man dom via formuläret på hemsidan får man svar fortare än om man mailar från sin mail.

ja min mobil har gått i högvarv hela dagen i dag, vet inte hur många som ringt och skickat sms och frågat om det hänt något men det känns nästan overkligt att det skulle vara i dag man skulle ha för tankarna bara snurrar runt i huvudet och man glömmer det ena efter det andra hela tiden haha :p

Jag har VERKLIGEN blivit stört senil dom senaste dagarna haha :rofl:

jag har börjat bli orolig..

har fått grymt mycket flytningar idag, inte vattniga eller så, men den får faktiskt vänta tills minst imorgon natt med att sätta igång (hoppas att de ringer imorgon)
alltså, jag är helt knäckt över detta med FK , hur många går (nästan) på övertid och hoppas på att det ska dröja ännu längre?! förutom de som är nervösa/fl-skräck då

samtidigt kan jag tycka att OM jag ligger inne när de ringer och inte kan prata med nån därifrån innan den 8/10 - när min SGI klubbas- så borde de väl kunna ta upp fallet igen av dessa skäl? gör de inte det får man väl gå till press eller nåt...

Vet inte vad jag ska säga... bara att jag lider med dig.... :(

Kanske ngn på buke kan mer om fk och sånt där som kan lugna dig lite.
Vill du beskriva lite mer ingående vad det är som strulat så, så kanske ngn kan komma med råd?

Som du sa, pengarna kommer ju hur som helst, men kanske lite senare. Och det är ju inte alla som kan vänta flera månader på inkomst (jag fick vänta tre månader på en lön + min slutlön och innestående semester när mitt arbete gick i konkurs vid jul... så jag vet ungefär din känsla och det är inte roligt).

*kram*

Det måste ju lösa sig, låter väldigt konstigt. Och annars låter pressen bra, om de inte tar hänsyn till att du är upptagen med att föda barn. :)

Så föd barn nu! :D

men jag hängde inte med på varför du skulle få SGI baserat på din gamla lön?:confused:

nej du, vem hängde med där :confused:
men nu har jag iallafall pratat med en bekant som jobbar på FK (privat då) och hon sa att jag skulle skriva ett brev till dem, så jag är garderad om jag inte skulle kunna vara hemma när de ringer.

Sen så var det inte riktigt att de hade räknat på min gamla lön - de hade räknat på mindre timmar.
Eftersom jag jobbar som vid behov, har de räknat på min nettolön (:confused:)i fjol, delat med min nya lön och fått ut antal timmar. Men det skulle ju räknats på brutto-lön dividerat med lönen jag hade i fjol = mycket fler timmar.
Skillnaden nu när jag räknade blev nästan 10 000 kr :eek:

Senast ändrad:

men va konstigt....

när de fastställde min SGI, tog dom sista månadslönen*12 och fick en summa. som tur var hade jag precis kommit upp nästa 2500 till i månadslön på den sista lönen, så jag fick en SGI på nästan 300.000 *man tackar*
fast det kanske är skillnad om man jobbar vid behov och fast?

jaadu, försäkringkassan klagar på att dom har mycket att göra, men ibland kan man ju undra om dom inte skapar sig mer jobb än dom behöver. :crazy:

Snart kan det få bli ett blygdben igen tror jag :D Men just nu är mitt också ett jävla fittben.

Comfort kan det verkligen ta så lång tid? Om det är de som har gjort fel?

nu orkar jag inte bry mig längre, brevet är skrivet och postas imorgon, tids nog löser sig allt ändå :)

fy vad ont jag får i högra ljumsken ikväll, kommer som blixtar typ, kan man ha sån tur att det är ett tecken tro :idea:

Det märkte inte jag ;) fast de verkar ju inte gilla mig så kanske därför dom drygar :D

Kanske bara tillfälligheter då, men dom gånger jag mailat har jag fått svar mkt fortare via formuläret.
Vi fick vänta 5 månader på att fk skulle fylla i en mening på en blanket och skriva under den. Vi får föräldrapenning från Österrike men eftersom dottern är född i Sverige behövde dom i Österrike ett intyg på att vi inte fick ngr pengar från Sverige. Tur att man har lite sparade pengar att leva på, men det var trevligt när 5000 euro kom retroakivt för ngr veckor sen.
Så jag är inte imponerad över fk, intyget har nog varit på varje kontor i Sverige också innan det tillslut hamnade hos den som skrev under det.

Senast ändrad:

Vad jobbigt det låter med fk, du har ju viktigare saker att tänka på (föda barn!!;))

Känner igen det där med ljumsken, kommer som hugg ibland som gör nått grymt ont. Men det verkar inte vara nått tecken här iaf.. Fast min har nog missförstått det här, tror den försöker bryta sig ut genom naveln. Den har varit extremt vild sista dagarna, och jag som hört att dom brukar lugna sig sista tiden och vila.. jag får nog vänta lääänge..

Bra tänkt, ägna dig åt bebis och födande nu! :banana:

Själv har man varit ute tidigt i frosten och lämnat in bilen på verkstad. Tänk om bebis får för sig att komma idag när vi inte har ngn bil? :eek: Ok har många redo som kan skjutsa men ändå!
Sen skulle jag ta pendeltåget hem från verkstan, då blev jag lite nojjig igen. Tänk om vattnet går när jag sitter på tåget! :eek:

Haha vad knäppa tankar man kan få!
Nu ligger jag i soffan igen och har inte fött än ;):D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar