Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Haha alltså jag tänkte skriva fittben men blev lite för "fin i kanten" haha.

Men idag har jag inte känt av fittbenet än i alla fall :D

Voltis har upptäckt ännu en graviditetsbiverkning:

Gröt i hjärnan

= när man får ett sms av stallägaren att man missat ta in hästarna kvällen innan. Man ser ut som ett frågetecken, det var ju på onsdag?
Kollar schemat på datorn, och ser att det var både måndag och onsdag man hade insläpp.
Inser att man inte kan läsa listor ordentligt, mår jättedåligt och hatar sig själv hela morgonen. Meddelar alla ägare så de vet läget... de behöver ju iaf inte mocka idag... *klen tröst*

Nu känns allt bara så hemskt och tråkigt..... Hästarna lever och mår bra, men ändå!! :cry:

Bra tänkt, ägna dig åt bebis och födande nu! :banana:

Själv har man varit ute tidigt i frosten och lämnat in bilen på verkstad. Tänk om bebis får för sig att komma idag när vi inte har ngn bil? :eek: Ok har många redo som kan skjutsa men ändå!
Sen skulle jag ta pendeltåget hem från verkstan, då blev jag lite nojjig igen. Tänk om vattnet går när jag sitter på tåget! :eek:

Haha vad knäppa tankar man kan få!
Nu ligger jag i soffan igen och har inte fött än ;):D

Haha, vi har aldrig någon bil. Det funkar ändå. ;)

Det där är jag också lite nervig för, att vattnet skulle gå på ett väldigt opassande ställe, typ som när jag står i kassan på ica eller nått :o Har drömt lite läskiga drömmar om det, och då har det inte varit några små mängder utan mååånga liter som bara forsar :eek: Hoppas det börjar med värkar istället.
BF imorgon, känns helt overkligt! Inga tecken på att bebis är på g iaf.

Men usch vad hemskt att du missade ta in hastarna, men antagligen varre for dig an for pallarna. Nu kanske du slipper stalltjanst pa ett tag? :D

snacka om att, jag vaknar typ 8 gånger varje natt bara för att se så det inte är dyngsurt i sängen..
sen vad händer om vattnet går när jag sitter i soffan? vår NYA soffa?!
Det är typ det jag oroar mig för nu när jag glor på TV om dagarna, - det och att jag får så ont i arslet av att sitta så mycket :D

Fick för mig igår att jag ska ta och åka hem till pappa och köra travare i skogen, de skumpningarna borde få ut ungen fortare än fortast. Och eg skulle det inte vara några problem, de är så snälla hästarna (och jag är SUGEN!) men vågar inte ifall det skulle hända nåt...

Snart kommer bilder på magen och vagnen! håller på att ladda upp..

Nu så, pixbox verkar var på vippen till strejk idag.

Glömde förresten säga att jag fick massa sammandragningar/förverkar inatt, under 10 minuter avlöste de varandra ... känns nästan som jag har träningsverk nu

29566718.jpg

29566708.jpg

i väntan på bukfyllan:
29566855.jpg

eller hur, tänk om vattnet går i sängen! Vi som nyss köpt ny säng, tänk om jag skulle grisa ner bäddmadrassen totalt :eek: Eller soffan som sagt!
Håller på och sträckkollar tredje säsongen av greys anatomy - i brist på annat att göra...

tänk om vattnet går pånånting mörkt eller färgat så man inte kan se om själva vattnet är missfärgat? jag är rädd för att det ska vara bajsvatten :eek:

ja jag är jättenöjd! *tack svärmor :D*

Fast ungen verkar inte vara det, annars borde h*n väl ha kommit ut nu och legat i den?!
synd bara att inte ungen levererades i den, hade vart mindre smärtsamt :o

fast det borde ju synas i trosorna iaf.. jag använder bara vita nu delvis av den anledningen.
Tänk om det kunde gå så smidigt.. barnvagn levererades med färdigbakad bebis, det vore inte fel :p

Haha ja, ska ta in på onsdag, sen blir nästa gång först i slutet på november. Dock inte pga det som hände i går utan planerat :D
Men riktigt pinsamt, speciellt då vi har 2 helt nya hästar i stallet... bra start för att lära känna de ägarna :angel::o

fast det borde ju synas i trosorna iaf.. jag använder bara vita nu delvis av den anledningen.
Tänk om det kunde gå så smidigt.. barnvagn levererades med färdigbakad bebis, det vore inte fel :p

:eek: Letar nu fram de få vita trosor jag har! (alltid ngt man kan gå och oroa sig över haha)

Vattnet kommer ofta i vagor, inte allt pa en gang. Sa om vattnet gar forst sa hinner man resa sig fran dar man sitter eller ligger. Sen tror jag ocksa att man ser om dar ar bajs i vattnet, det ar liksom som lite gront fluff... :D

Det mest praktiska ar ju forstas om forlossningen borjar med varkar och sen kan vattnet ga pa sjukhuset dar nagon annan kan torka upp det.

så det ser ut som väl möglat vatten då?! :)

fast jag skulle nog hellre vilja att vattnet kom först, för då känns det som att man är mer förberedd. börjar det med verkar är jag rädd att jag inte ska veta att det är på allvar + att sambon skulle bombsäkert vara hemma när man behöver åka in om vattnet går först.. men det får gärna passa på att komma när jag sitter på dass eller duschar :D

jag använder nästan aldrig vita trosor... :o

:eek: Letar nu fram de få vita trosor jag har! (alltid ngt man kan gå och oroa sig över haha)

annars kan du få komma hit och måla lister, eller måla lilla skithuset, eller städa Sixten (bilen) eller serva kattjävlarna som ska in och ut ur huset 28640 gånger per dag eller.. ja det finns saker du kan göra!:p
tänkte om du var färdig med ditt hus...

Hehe ja typ. Jag tittade inte sa noga pa mitt vatten, men jag vet att det var vatten overallt i hela forlossningsrummet. Sen nar jag skulle satta mig upp for att fa epiduralen sa kom det tva vagor till i samma takt som varkarna, och det var fortfarande jattemycket vatten kvar!

http://www.contractionmaster.com/ den har anvande jag nar mina varkar kom tatare och jag funderade pa om jag skulle klocka dem. Om det bara ar mindre och mindre tid emellan varkarna sa ar det pa g :D Vi akte in nar jag hade 5 minuter mellan och jag har 20 minuter till sjukhuset. Sen tog det anda 9 timmar till, men det ar ju sa otroligt individuellt att man inte kan saga hur det kommer bli forran efterat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka