Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

kl

vem vart det som skrev om gröt i hjärnan? för asså. det blir värre efteråt, eller jag är fortf helt deluded i huvet, folk kan sitta och prata med mig och jag hajjar ingenting, jag är verkligen helflummig i skallen.

asså... kommer ni ha några mammagrupper typ? för det kommer vi inte ha här p.g.a. svininfluensan, är det så på några mer ställen eller ska jag fortsätta tycka att min kommun är koko?

Nä det har inte hänt något alls :( Skall till bm i dag på kontroll så hoppas det ser bra ut som vanligt.

Du jag och comfort har barn som är riktigt envisa :rofl:

Här kan det behövas mycket peppning! Jag blir lite små irriterad, telefonen har gått varm hela morgonen. Jag veet att alla bara vill väl, men det är frustrerande. Bebis kom ut nu!!

Haha det ar som om folk inte tror att man skulle uppdatera dem om nagot skulle handa.... Som om de skulle ringa och du bara: "Ah ja, jag har faktiskt varkar och bebisens huvud ar halvvags ute!" :D

Men precis, en kompis sa att "lova att höra av dig om så endast ett litet lillfinger pekar ut." Det är ju klart man hör av sig om man har nått att rapportera.. Men jag förstår att dom är nyfikna, men det blir ju lite jobbigt när man för hundrade gången säger att inget har hänt :cool:

Jag rapporterade bara till ett par kompisar, mina foraldrar och tva vanner har pa Irland. Sen fick de i uppdrag att rapportera vidare. Jag tror iofs att jag skrev pa min msn "vantar fortfarande" och sen nar vi akte in till sjukhuset skrev jag "foder barn" typ :D Jag gick nio dagar over tiden och ungen ar fortfarande lika envis...

Jo jag hade ju gröt i huvudet och missade ta in hästarna i stallet :o:D Låter ju inge vidare att det blir värre sen hehe.

Vet inte hur det där med föräldragrupper fungerar?
Vi har en öppen förskola som har "träfffar" för olika åldrar, tex en dag i veckan är vikt för 0-6 månaders. Antar att om man går där så blir det som en grupp.
Inte hört att det inte ska vara öppet pga influensan, men får kolla det.
Vill gärna gå med i ngt sådant då jag inte känner andra småbarnsmammor, och tror det kan vara nyttigt för mig :D.

BM besök idag!
Tog alla tester och mätningar och allt såg jättebra ut!
Ngt koncentrerad urin, men det var tidigt på morgonen så jag hade inte druckit så mkt. Liite äggvita men det var ingen fara, har dessutom mkt flytningar.
Men ska på en exta koll nästa vecka för säkerhetsskull.

Jättefint blodtryck, bebis hjärta slog i 138. Fina värden på blodproven.
Magen har sjunkit iom att bebis nu är fixerad :idea:, så måttet var exakt samma som förra gången.

Magbilder kommer under dagen :banana:

Har med varit hos BM i dag :laugh:

Allt såg himla bra ut sa hon, både sym och hjärtljud såg bra ut och även mitt blodtryck. Huvudet var fixerat och klart ocj hade sjungt ner bra. Mitt urin var med bra fast hon såg att jag hade mycket flyttningar bara på testet.

Så fick en ny tid på tisdag om inte bebisen har kommit men det hoppas jag på :D

Vad jobbigt att du känner så, har du pratat med din bm om det? Annars kan det kanske vara skönt att ha någon som kan hjälpa dig att bearbeta rädslan.

Håller med om att det är svårt att sova, vaknar nästan alltid runt fyra och kan inte somna om för jag ligger så obekvämt. Men vi har inte så långt kvar iaf :D

Jag har pratat med min BM, hon är helt underbar :love:
Har även kommit i kontakt med viktoria verksamheten som det heter här i värmland. Har fått mycket hjälp därifrån, de har lovat att jag ska slippa en massa studenter och de ska försöka ha så lite spring och samma personal hos mig i den mån det går.

Så jag hoppas att det kommer att gå vägen

KL.
Jag har inte varit in på buke på TVÅ veckor nu, typ :eek:.
Känns som en evighet....
Och inga nya höstbebisar när man väl loggar in :(

Jag kan ju berätta för er oförlösta att man blir ju alldrig sysslolös när man har barn ;).
Här är det ammning och blöjbyten och vagnspromenader och stortvätt hela tiden!
Och besök får man typ varje dag (kan bli jobbigt i längden...).
Men allt är ändå underbart ;).

Nu har tösen fått ett namn också: Molly Grace Isabel :love:.

Hejja på alla andra höstbebisar! :banana::banana:

Heeej det var länge sedan!

Jättefina namn har hon fått lillnissen! (förlåt: Molly!) :D

Bra att du är här nu igen, kan hjälpa till att peppa fram alla som verkligen borde få sina bebisar när som helst! :banana:

vart är sköljmedlet? :confused:
inte ett inlägg på hela dan, har hon åka tror ni? :d

:rofl: Vad jag behövde fundera en stund
:confused: vafan snackar männskan om?! :p

Nej jag har ju varit och tränat idag (vart barnvakt) och handlat käk, fast jag måste säga att i förmiddags tgrodde jag nästan att det var på G. Hade en konstig krypande känsla i magen, det stramade och hade sig och jag mådde allmänt konstig.. men tji fick jag.
Seg unge det här, måste brås på far sin :D

Vi var med hos barnmorskan idag.
Blev ännu en gång inte vägd eller stucken alls, utan bara :
SF 35 (de ni ;))
Hjärtljud 141
blodtryck 110/60

Bebis är väldigt fixerad, gick inte rubba en tiodels millimeter och hon sa att hon var säker på att jag inte kommer dyka upp på mitt nästa besök på onsdag! (fast det fick ju nise också höra men det sket sig ju så....)

sen undrar jag en grej, tar ni riktiga urinprov? eller hur kan era bm se att ni har blod i urinen, koncentrerat och så?
Jag går in på skithuset, pissar i en mugg, doppar ettäggvitetest som ska visa gult. Det är allt vi gör som har med kisseri att göra

När jag gör urin prov så tar dom en sticka och doppar sen stoppar in det i en maskin som tydligen kan läsa av allt, :crazy:

skall snart ut och gå med mamma och hunden på kvällspromenad för haft lite ont i magen i dag och känts stämt så skall se om man kan få fart på bebisen nu, får hoppas din med vill ut snart :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka