Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Ja det är konstigt det där.. i början heter det ju att om man får mage tidigt beror det på att ägget sitter i främre delen av livmodern., men iom att den växer så borde den ju fyllas likadant, så jag fattar det inte heller.

Man såg på ULet att det inte är mycket vatten runtomkring, mest bara bäbis :D

Nej tyvärr vill den inte ut än, det hjälpte inte med färdknäpp heller ;)

Nutellan står redo i skåpet :d

haha, ja jag sa inte att jag inte har ätit innan! ;)
Har du en sambo som låter bli att fälla fina kommentarer om choklad på macka?Eller bara på sked :d min glor lika strängt varje gång :D
(vad kul att min varning står med på infon förresten, så man kan se lite grym ut!)

Hm eftersom jag har varit betydligt mer chokladberoende än vad jag är nu så håller han tyst :D Dessutom jobbar han 5 nätter av 7 så jag är typ alltid ensam på kvällen = fri tillgång till rostat bröd med Nutella!

När jag ammade åt jag som tre hästar, nu äter jag som en liten mus. Har noll matlust, skittradigt. Men en nutellamacka går det ner utan problem :D

vad smidigt! :laugh:

jag fick en löjlig varning häromdagen, men det är kanske bara för mig de står längst ner, under hur många inlägg jag har o de? Infractions 1/0

Nu har jag bara två dagar tills jag har sagt att B ska komma, men inte några känningar alls.... får nog ge upp den drömmen. Det blir nog B_O_R som får snusa bebis istället så jag får rätt att det blir någon iallafall!

Jaså du måste varit ordentligt busig! Vet de inte om att du är gravid och har lite extra dispens nu? ;)

När har du bf egentligen?

nej det var löjligt av moderatorn, tycker jag ju givetvis :angel:

När jag har BF? jaaa du.. om tre år känns det som.
På måndag ryktas det, men informationen har nog inte trängt in till den lille är jag rädd.

vad skönt att allt såg bra ut på ul! Vad häftigt att det är en sån pass stor bebis i din "lilla" mage, det säger ju en hel del om att storleken på magen inte säger så mycket.

Såg just på webbisar att en i min föräldrargrupp som var beräknad till samma dag som mig fick inatt. Hur söt som helst, och jag är inte alls avundsjuk :angel:

Det betyder alltså att min jättemage kanske innehåller en liiiten rackare :D *inte troligt*

Idag har bebbe varit jättelugn! Gillar inte sånt, men samtidigt lite skönt hehe. Känner en fot spjärna emot ibland, så h*n är iaf kvar där inne :p
Folket på jobbet tycker jag är knäpp som jobbar fortfarande :eek:, men jag mår ju så bra så varför gå hemma?? Jobbar sista dan på söndag, tycker det blir perfekt :idea:

haha det är möjligt, spännande att se sen!

Bebis vilar sig säkert bara, den måste ju ta igen sig ibland också! Men jag vet hur jobbiga vissa dagar kan vara när bebis är ovanligt lugn, man blir ju nojjig.. Men så har vi nog alla haft det!

Det måste ju vara jätte skönt att kunna jobba så pass länge, både för sysselsättningen och pengarna. Du får ta och vila upp dig ordentligt på mångad istället :laugh:

Idag har bebbe varit jättelugn! Gillar inte sånt, men samtidigt lite skönt hehe. Känner en fot spjärna emot ibland, så h*n är iaf kvar där inne :p

ah, tror du åxå, eller snarare hoppas, att du är den första i världhistorien som kommer att föda utan smärta?
jag hoppas iallafall, även om det är högst otroligt, att jag kommer bli det. :angel:

Haha ja det är klart, jag kommer inte ha ont aaaallls... :angel::D
Får nog vara nöjd med att jag inte haft några kroppsliga besvär alls under grav. Blir säkert dubbelt upp på själva förlossningen sen istället :eek::p

tja, dom säger ju att summan av lasterna är konstant, kanske går att applicera på graviditet och förlossning åxå? :devil:

Det betyder alltså att min jättemage kanske innehåller en liiiten rackare :D *inte troligt*

Folket på jobbet tycker jag är knäpp som jobbar fortfarande :eek:, men jag mår ju så bra så varför gå hemma?? Jobbar sista dan på söndag, tycker det blir perfekt :idea:

Haha, jag hade jättemage, alla frågade om det inte var TVÅ därinne, och blev skickad på tillväxtUL och allt för att magen var stor ... ut kom 2350 g bebis sen ;)

jag kom precis på en sak,
om bebis kommer när jag beställt - på söndag..

Föder jag på Kanelbullens dag!

:rofl:

I mitt övertrötta huvud var det skitroligt så jag undrar vad farmor tänkte när jag började garva när jag satt hos henne!

jag var och hälsade på syrran med barn Storasyster fyller 3 i december och hon har ju förstått att det kommer en kusin snart, däremot verkar hon inte ha förstått att det är en bebis, för hon har ju minsann sin mammas kusin i sin mage:p

Iallafall, hon flög upp i knät och drog upp tröjan -
-HALLÅ DÄR INNE! ÄR DET INTE DAGS ATT KOMMA UT SNART???
Finns inte en chans att kusinen inte hörde det kan jag säga:D
Jag frågade henne vad kusinen ska heta. Hon funderar en stund och säger:
-KOSSA MUUUUUUUUUUUUUU!!!!

:rofl:
Tror vi skippar det.. !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård