Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

kl

Idag har Maja blivit vägd, 7720 g väger nu lilla dunderklumpen. Storasyster vägde samma när hon var 2 månader äldre.

Annars är vi inne i en gnällperiod igen. Det är så jobbigt att inte veta vad som är fel eller att kunna trösta henne. Det är mer gråt än nöjd när hon är vaken. Min rygg börjar bli lite sliten när jag måste bära henne hela tiden.
Hon sover bra på nätterna iaf så min Maja är tvärtom Freyjas Maja verkar det som.

Maja är också väldigt känslig, vaknar lätt vid minsta ljud, blir orolig och ledsen när det är lite stökigt. Så var inte alls Emilia, hade nästan varit bättre om det var tvärtom (svårt med lugn och ro med en vild storasyster hemma).

Igår kom hon på hur man sitter, hon har klarat lite innan men inte alls stabilt. Nu sitter hon ganska långa stunder utan stöd.

Precis som Freyja har vi också. Emilia var tidigt med det mesta, hade alltid så bråttom och blev arg. Innan hon kunde krypa så låg hon på mage, försökte krypa och blev arg när det inte fungerade direkt. Maja kanske försöker lite sen ger hon upp och pillar med en leksak istället. Men jag tror Maja är bättre finmotoriskt istället, känns som hon har väldigt bra koll på sina händer.

Vi har inte bestämmt hur vi gör med Maja och förskola än. Det beror mycket på om vi stannar i Österrike eller flyttar till Sverige. Om jag får jobb eller om jag ska plugga. Och så Maja själv, när hon verkar redo.

Lustigt att det är så lika med våra flickor =) Fast när det gäller vikten är det tvärtom, Emilia var liten och det är min Maja också, men My och din Maja är/var små dunderklumpar :laugh:

Jag skulle tro att Maja väger lite drygt 7 kg nu när hon snart är 7 månader. Vi får veta mer exakt om två veckor när det är dags för BVC igen. Hon hade inte vuxit så mycket på längden sist, så jag hoppas att hon vuxit ikapp sin kurva nu till nästa gång. Egentligen är jag inte så orolig utan tror mer att det handlar om att hon inte alltid legat tätt mot kanten med huvudet, och att det är svårt att mäta exakt. Men vi får väl se vad de säger nu nästa gång.

Maja är i alla fall så himla nöjd och glad jämt. Hon rusar runt i sin gåstol här hemma, ligger ofta och länge på golvet och snurrar runt åt alla håll och kanter och sitter fortfarande helst inte. Hon kan sitta långa stunder utan stöd, men hon tycker mycket bättre om att ligga ner och rulla runt (hon tar sig fram rätt långt genom att rulla). Maten går det lite upp och ner med, men för det mesta får vi i henne en portion gröt morgon + kväll och ca en halv liten burk med mat vid lunch. Hon är jättekänslig för klumpar i maten och kräks vid minsta lilla klump. Jag har inte lyckats få till en så slät mat som den i burkarna (Hípps eko är den bästa), så hon får käka burkmat än så länge. Någon plockmat är inte att tänka på, då kräks hon bara.

Maja sover otroligt dåligt. Jag la henne för natten för två timmar sen, och hon har redan vaknat 10 ggr. Det har varit lite mer oroligt på kvällarna nu så jag tror att det är tänderna som spökar, men vanligtvis vaknar hon en gång i timmen tills vi går och lägger oss och sen med två timmars mellanrum hela natten om inget annat stör; då vaknar hon oftare. Om hon får ligga i min famn och ha tutten nära till hands så sover hon bra och suger nästan konstant på bröstet. Hon verkar inte ha ont när hon vaknar, magen är mjuk och hon skiker bara tills man tar upp henne eller lägger sig bredvid med bröstet, eller sjunger för henne. Så hon är lätt att söva om, men vaknar ofta. På nätterna har hon oftast minst en period när hon är vaken lite längre tid och ligger och pratar. Hon vill fortfarande inte ha napp tyvärr och har inte hittat något finger att suga på heller. På dagarna sover hon vanligtvis två pass, ett på fm på ca 30 min och ett på em på ca30-60min. Det händer att hon istället sover tre kortare pass. Jag blir snart galen, jag måste få sova!

//Julia

Undrar om vi kanske ska testa en gåstol till min Maja. Jag tror hon tycker det är lite läskigt att ligga på golvet när Emilia far omkring. Idag sov Emilia ganska länge och då var Maja vaken. Under den stunden var det en mycket mer nöjd Maja. Samtidigt är det Emilia som får Maja att skratta lättast.

Men gåstol är ett stort nej här, hos barnläkaren sitter lapp om hur farligt det är och i alla tidningar står det bara negativt. Sambon är helt emot gåstol men jag är lite mer posetiv.

Hmm... det där med gåstol är nog två olika tankesätt.. jag ahr också fått höra att man nitne ska använda dem med motiveringen att när barn är mogna för det går de själva, att det frestar på deras kropp för mycket. Å andra sidan träffade jag en äldre dam som undrade hur jag vågade låta honom sitta så länge eftersom det kunde fresta på hans ryggrad :confused: Jag tror att det finns nästan lika många olika teorier som det finns människor... Jag tror inte vi kommer skaffa någon gåstol men var och en gör ju det som är bäst för sig :)

*kl*
Vi var på barnkliniken i tisdags pga Algots eksem och de mätte och vägde honom då, han blir fem månader på tisdag. Han vägde 6920 och var 65,5 cm lång. Vi har behandlat honom hemma mot eksemen och den torra huden och nu är han jättefin, bara lite kvar i knävecken :bow:

Vad skriver man? Jag hoppas för din (er) skull att hon kommer till ro och sover längre pass snart!

Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att få så dåligt med sömn. Maja borde ju också vara trött.

Hur var det med flaska, tog hon den?
Tänkte isåfall om du kunde sova borta någon natt, det blir säkert inte lätt för din man men han kanske kan "offra" en natts sömn för att du ska få vila upp dig lite.

Vi jobbar på flaskan... idag drack hon faktiskt en dl välling på morgonen, så det går framåt =) Det ska bli skönt när man kan dela på nätterna lite. I natt hade My mardrömmar och Micke fick gå upp med Maja för att hon inte skulle störas (hon vaknade och började snacka för glatta livet). Under den timmen han satt med henne i soffan (hon sov då) vaknade hon säkert tre-fyra gånger. My var livrädd för någon orm och det tog drygt en timme innan hon kunde slappna av och somna om. Sen hade jag två små iglar på mig hela natten =)

Angående gåstol har jag bara positiva erfarenheter. My älskade sin gåstol från att hon var 5 månader. Hon kröp när hon var 6,5 månad, gick när hon var 9,5 månad (så det hindrar inte direkt utvecklingen). Klart man inte ska låta dem vara i gåstolen en hel dag, allting som det blir för mycket av är väl påfrestande för ett litet barn, men med sunt förnuft tror jag att det är en jättebra grej. Både My och Maja har liksom "levt upp" riktigt ordentligt efter att de förstått hur gåstolen fungerar (för att inte tala om hur skönt det är att slippa bära hela tiden).

//Julia

Det är svårt, jag skulle vilja vänta med att skola in till nästa höst men jag är rädd att dagarna inte räcker till för det om vi inte ska leva på bröd och vatten :( Jag måste anpassa mig efter skolans terminer eftersom jag är lärare och sambon min tjänar mycket mer än jag gör eftersom min körning kostar oss ca 4000kr i månaden och han har lite mer i lön, annars tycker jag helt klart att man ska dela... Sen finns det en annan aspekt också och det är att vi funderar lite kring att skaffa en tvåa.. Det tog ju lite tid att bli gravid med Algot (10 månader ca) och om man inte ska passera försäkringskassans magiska gräns känns det ju som att man får börja så att man har ett år på sig och tja, tar det då på första försöket så blir det kanske inte mycket till att jobba ändå plus att vi vill ha lite dagar sparade så att sambon kan vara hemma lite längre i så fall. Jag vet att det är dumt att tänka så eftersom det lika gärna kan ta två år att bli gravid nästa gång eller inte gå alls o då kan det bli mycket inskolning och jobb :cool:

Jo, sant.. sommaren är bra o få in en fot på ngt bra vik. jobbade som usk innan, gick alltid att komma in då och bra ssk är det ont om ;)

vad menas med den magiska gränsen egentligen?

Lustigt att det är så lika med våra flickor =) Fast när det gäller vikten är det tvärtom, Emilia var liten och det är min Maja också, men My och din Maja är/var små dunderklumpar :laugh:

Jag skulle tro att Maja väger lite drygt 7 kg nu när hon snart är 7 månader. Vi får veta mer exakt om två veckor när det är dags för BVC igen. Hon hade inte vuxit så mycket på längden sist, så jag hoppas att hon vuxit ikapp sin kurva nu till nästa gång. Egentligen är jag inte så orolig utan tror mer att det handlar om att hon inte alltid legat tätt mot kanten med huvudet, och att det är svårt att mäta exakt. Men vi får väl se vad de säger nu nästa gång.

Maja är i alla fall så himla nöjd och glad jämt. Hon rusar runt i sin gåstol här hemma, ligger ofta och länge på golvet och snurrar runt åt alla håll och kanter och sitter fortfarande helst inte. Hon kan sitta långa stunder utan stöd, men hon tycker mycket bättre om att ligga ner och rulla runt (hon tar sig fram rätt långt genom att rulla). Maten går det lite upp och ner med, men för det mesta får vi i henne en portion gröt morgon + kväll och ca en halv liten burk med mat vid lunch. Hon är jättekänslig för klumpar i maten och kräks vid minsta lilla klump. Jag har inte lyckats få till en så slät mat som den i burkarna (Hípps eko är den bästa), så hon får käka burkmat än så länge. Någon plockmat är inte att tänka på, då kräks hon bara.

Maja sover otroligt dåligt. Jag la henne för natten för två timmar sen, och hon har redan vaknat 10 ggr. Det har varit lite mer oroligt på kvällarna nu så jag tror att det är tänderna som spökar, men vanligtvis vaknar hon en gång i timmen tills vi går och lägger oss och sen med två timmars mellanrum hela natten om inget annat stör; då vaknar hon oftare. Om hon får ligga i min famn och ha tutten nära till hands så sover hon bra och suger nästan konstant på bröstet. Hon verkar inte ha ont när hon vaknar, magen är mjuk och hon skiker bara tills man tar upp henne eller lägger sig bredvid med bröstet, eller sjunger för henne. Så hon är lätt att söva om, men vaknar ofta. På nätterna har hon oftast minst en period när hon är vaken lite längre tid och ligger och pratar. Hon vill fortfarande inte ha napp tyvärr och har inte hittat något finger att suga på heller. På dagarna sover hon vanligtvis två pass, ett på fm på ca 30 min och ett på em på ca30-60min. Det händer att hon istället sover tre kortare pass. Jag blir snart galen, jag måste få sova!

//Julia

och jag som tyckte jag sov dåligt, stackare:(
vad säger bvc om maten o sömnen låter konstigt:eek: varför kräks hon av klumpar och går upp dåligt i vikt?

ted äter nu gröt morgon o kväll o ett mål vegetarisk pure jag tänke det är ju rätt lite för en 5,5månaders men en 7månaders ska väl äta kött o sånt o lite bitar?

hoppas allt är som det ska

kl

Hur går det med alla småttingar som inte är så pyttesmå länge?

Maja är en bebis som vet väldigt bra vad hon vill, undrar vad det ska bli av henne :) Krypa visar hon inget intresse för, hon vill bara gå. Hon är riktigt stadig och stark, fortsätter det i den här takten kommer hon nog gå tidigt.

Hon är stabil och rejäl i kroppen, inte alls tjock men kraftig. Inte alls som storasyster som alltid varit tunn.

Äta vill hon göra själv, och det ska inte vara puréer utan bitar som hon själv kan hålla och äta. Hon har väldigt bra finmotorik och vill alltid ha något i händerna att pilla med. Storasyster börjar tycka det är lite jobbigt när Maja hela tiden ska ta Emilias leksaker och pilla med. "Nein, bebi kaputt machen" (Nej bebis, göra trasig) låter det mest hela tiden när dom "leker" med varandra.

Hon somnar runt 20 på kvällen och vaknar runt 6, äter 1-2 gånger under natten. På dagen brukar hon sova tre gånger, två pass på ca 30 min och ett på ngn timme. Men det varierar lite, ibland kan det bli två länge och ibland fyra korta.

Det låter som att du har en ganska "enkel" bebis nu ju:)
Hur gammal är hon?
Vill hon att ni håller i armarna så hon gåtränar eller hur märker ni det?

Ted är hela 5,5månad nu snart ett halvår ju tiden går för snabbt.
Han är en glad liten go kille som skrattar högt och verkar så himla snäll.

Han äter gröt morgon och kväll nu + att han äter ett mål med hemmalagad pure av potatis, brockoli, ärtor, majs, morötter och palsternacka.
Sen ammas han där emellan och på natten.

Han kan somna i spjälsängen nu fast den inte rör sig(ibland får man vagga vi har sådana vyssanlull fötter)

När sänkte ni ner delen på spjälsängen?

Han somnar i vagnen första passet klockan 19.30-20.00 sen sover han där ca 2 timmar, ammar lite, sen vid 22-23 går vi och lägger oss det är då han
sen kan sova ett pass i spjälsängen sen sover han i sängen hos oss.
vaknar ett x-antal gånger och ammar lite olika varje natt.
men sen sover han till ca kl 10 innan vi går upp:love:.

Han vänder sig från mage till rygg och han har börjat sitta bättre och bättre, det tränar vi på.
han gillar att vara mycket i knät så han har inte hunnit träna så mycket på att rulla runt och ha sig på golvet men nu ligger han bra på mage och kravlar runt ett varv både på rygg och mage.

dscn2376_144571825.jpg

Ja, hon är mycket nöjdare och gladare nu (iaf så länge man gör som hon vill). Sen kan hon fortfarande ha sina stunder när allt bara är fel enligt henne. Jobbigaste nu är nog när man ska äta, hon ska ha allt som ligger på en tallrik :)

Hon är 6,5 månad nu (blir 7 månader 7/5).

Att hon vill gå märker vi på att när hon är lite smågnällig och "orolig" så blir hon glad och skrattar när man håller henne i händerna och hon får "gå".

Kul att det är lite liv i tråden igen.

Lowe är 5,5 månad nu. Han lärde sig sitta förra måndagen och han kämpar på i sin juckande krypställning :D Benen rör sig, men inte armarna.
Jag är partisk nu, men han är helt underbar. Alltid glad. Såfort någon tittar på honom eller pratar med honom skiner han upp som en sol.

Vi ger gröt nu morgon och kväll, en hel portion (utan dessert numera). Resten ammas han.
Maten la jag på hyllan för ett par veckor sen iom att han grinade illa och spottade ut allt. Ska ta upp det i slutet av veckan tänkte jag.
Han fick jordgubb/äpple dessert på gröten för en vecka sen och blev jättetråkig i huden. Som massa små eksem överallt i stort sett. Slutade direkt med desserten och smörjde med miniderm, nu är han så gott som helt bra. Men inget mer med jordgubb till honom.

222975_10150221252849048_735384047_8558487_1901138_n.jpg

kl

Vad roligt att det skrivs lite här igen :)

Vi har ett litet matvrak här hemma. Hon äter lite puré på förmiddagen innan hon ska sova, sen blir det gröt på kvällen. Jag gör egen majsgröt på polenta för Moa blev så jättetrög i magen efter hon hade börjat få lite havregröt. Jag upplever det som att hon är lite bättre. Men det kanske är rätt vanligt att dom blir lite tröga när dom börjar äta mat?

Vissa dagar skulle man kunna mata i Moa hur mycket som helst, hon bara gapar och sväljer. Så då har jag fått bromsa om stoppa så att hon inte äter för mycket så det inte blir för stor omställning.
Annars så är det full fart, hon kan inte vara still en sekund, och favoriten är att ligga på golvet på en filt och rulla (vilket innebär att hon inte ligger kvar på filten särskilt länge).

Har också funderat på det där med gåstol. Sambons mamma håller på och tjatar på att vi ska ta deras som dom har hemma efter sambons småbröder. Jag tycker dock att det är rätt onödigt eftersom vi ändå har så mycket trösklar så att vi knappt kommer kunna använda den. Men det blir ju så kinkigt om man säger nej. :crazy: Hur ställer ni er till släkt/folk runtomkring som vill hjälpa till så mycket så att det bara blir för mycket? (Dom bor 40 mil bort så det är säkert dåligt samvete som gör att det överdrivs lite på alla punkter).

För "husfriden"; ta hem gåstolen och använd den inte om du känner dig osäker på om du vill använda den ;)

Vi har ganska mycket öppna ytor utan trösklar hemma, men känner inget behov av att använda en gåstol. Lowe är nöjd om dagarna ändå. Med Tuva bodde vi i en trång lägenhet med trösklar så det fanns ingen yta alls att gå omkring på. Resonerade som så att om Lowe skulle vara svår att få nöjd med att ligga på filt osv på golvet skulle vi insförskaffa en gåstol. Men som sagt, vi har inte varit i behov av en.

Du behöver inte oroa dig för Maja ;)

Hon är en frisk och kry och alldeles underbar liten bebis, go och glad jämt och ständigt. Hon är liten, men följer sin kurva. Hon ligger på en kurva under normalkurvan både på längd och vikt. Nu senaste mätningen hade hon ju haft både magsjuka och förkylning, men låg ändå kvar på sina kurvor så det var bra. De växer ju inte alltid helt jämt, My växte t ex också dåligt på längden mellan 5-6 månader, precis som Maja.

Maja äter såhär nu (tiderna kan givetvis varieras):
06: Ammas
08:30: 1-1,5 portion gröt
11-11:30: ca en halv stor burk mat, en halv burk fruktpuré + kompletterar med amning fortfarande
14: Gröt, frukt eller ammning eller en kombination
16-16:30: Middag (som lunch)
18:30: 1-1,5 portion gröt
20: Ammas
23-00: Ammas
02-03: Ammas

Maja älskar gröt, middagmat är inte lika poppis, men hon äter det om den är slät och inte för tjock. Olika barn tycker att det är olika läskigt med bitar/klumpar i maten, och det kan ta tid att lära sig hur man ska göra. Det är inget jag oroar mig över Hon äter smörgåsrån och majskrokar utan problem.

Micke har tagit nätterna nu när han varit ledig en vecka över påsk och det har gjort stor skillnad. Hon sover på soffan med oss på kvällen och om hon vaknar till så lägger Micke handen på henne och vi behöver sällan ta upp henne, väldigt skönt! Sen ammar jag var 3:e-4:e timme och resten av tiden är hon på Mickes sida av sängen och sover betydligt bättre (och på mage). Känns helt otroligt! För första gången på snart åtta månader känner jag att jag har fått sova lite djupare, jag har liksom knappt vaknat när något av barnen vaknar, utan känt mig sådär skönt borta! Helt underbart!

Annars rullar allt på. Maja sitter stadigt och tar sig fram i ett rasande tempo genom att rulla! Snart kommer hon nog på hur hon ska åla sig frammåt, ser ut som om det inte är speciellt långt kvar. Idag stod hon upp och höll i sig i tv-möbeln för första gången, och hon vill helst bara gå och gå och gå (och ÄLSKAR sin gåstol!) så det blir mycket hålla i händerna och gå omkring =)

Idag på lekplatsen så blev hon helt lyrisk över all sand. Hon satt och bara drog händerna genom sanden och dregglade =)

//Julia

Vad skönt att ni hittat ett sätt på nätterna som verkar fungera. Måste vara underbart att få sova.

Min Maja var också helt facinerad över sand, hon fick prova Emilas sandlåda hemma hos barnens farmor vid påsk. Gräs kan hon också sitta och pilla med hur länge som helst.

ted äter nu gröt morgon o kväll o ett mål vegetarisk pure jag tänke det är ju rätt lite för en 5,5månaders men en 7månaders ska väl äta kött o sånt o lite bitar?

hoppas allt är som det ska

Vad bebisen vill äta är väldigt olika och inget att oroa sig för sålänge bebisen pigg och glad. Finns inget "ska" när det gäller bebisarnas mat :)
Min Maja vägrar äta puréer och att bli matad (fruktpurée går och gröt ibland). Kött vill hon inte alls ha och annan mat äter hon bara om hon kan äta det själv. Det blir inte så mycket som hamnar i magen när hon äter själv men det får ta den tid det tar innan hon äter ordentligt.

kl

Hur går det med alla småttingar som inte är så pyttesmå länge?

En uppdatering från mig o Liam dårå!

Här har vi det bara bra. Liam har hunnit bli ca 7,5 månad, och var på sitt BOEL-test i tisdags som gick hur bra som helst. BVC-måtten sa då att han väger ca 10,6kg och är 74cm lång! En stadig liten grabb alltså hehe. Han sitter jättefint själv, men det där med att krypa har han inte fått ihop ännu fast han försöker varje dag. :-) Annars är vi ute och går med vagnen nästan varje dag. Har bytt till sittvagnen nu eftersom han ofta tvärvägrar att ligga ner om han inte är jättetrött och ska sova. Knappt det går att få honom att ligga ner då heller ibland. Finns ju så mycket spännande att titta på när man är ute!!! Nya favoriten när vi är ute är annars att gunga! Tjoho vad roligt det är! Skrattar hela tiden! Sanden i sandlådan är också hur intressant som helst!

När det kommer till maten så funkar det väl hyffsat. Han får ungefär såhär, sen är det ju inte alltid han äter upp allt... långt ifrån:
7.00 Ersättning 180ml
10.00 Gröt 1-1,5dl + lite fruktpuré
14.00 Sen lunch 190-200g burkmat + fruktpuré, vatten att dricka
17.30 Kvällsmat 190-200g burkmat + fruktpuré, vatten att dricka
19.00 Välling 275ml
Utöver detta får han även en o annan majskrok, smörgåsrån eller franskbrödbit eller så. Under nätterna äter han ingenting, och har inte gjort på flera månader. Skulle han vakna, vilket händer de flesta nätter, så får han lite vatten att dricka och sen nappen. Det brukar funka för det mesta.

Ja... och så upptäckte vi ju nu ikväll att det börjar titta fram tänder i underkäken!! Äntligen! Känns som de har varit påväg i flera månader nu! Man har kunnat se dem inne i tandköttet, men inget som har brutit fram förrän nu idag! Stora killen!!

Här är några bilder på lillhjärtat:
http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.152315428136677.33676.100000746613554#!/photo.php?fbid=207128532655366&set=a.152315428136677.33676.100000746613554&type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.152315428136677.33676.100000746613554#!/photo.php?fbid=203772319657654&set=a.152315428136677.33676.100000746613554&type=1&theater
http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.152315428136677.33676.100000746613554#!/photo.php?fbid=204750849559801&set=a.152315428136677.33676.100000746613554&type=1&theater

Freyja Vad skönt med nätterna :)

Här växer Algot med så det knakar, snart 6 månader gammal (5/5). Han är en pigg och glad skit som charmar allt och alla, jag har ofta honom i sele när vi är i affären eller i stan och han stirrar på folk och när de sedan tittar tillbaka så han får ögonkontakt med dem så ler han mot dem, de ler (oftast) tillbaka och sedan är lyckan total ;)

Denna veckan har han äntligen blivet bra från sin förkylning han haft länge och rosslar bara pytte lite, det har gjort att han nu sover bättre och två dagar denna veckan har han sovit från ca 20 (ammat vid 21) till 06.30, behöver jag skriva att jag varit borta o kollat så han lever mitt i natten :angel:? De andra nätterna har han ammat en gång vid 02-03 någon gång men bara lite. Det har varit väldigt skönt men inget jag vågar tänka på ska fortsätta även om jag hoppas så klart...

När det gäller mat har ju matglada Algot slutat äta, jag har gett honom 3/4 - 1 port havregröt på kvällen med fruktpuré på, han slutade bajsa o då fick han katrinplommonpure på, nu äter han bara gröt med katrinplommonpure, eller någon annan fruktpure. Han kniper ihop munnen och kör upp hakan när han på förmiddagen/middagen får smakisar av morot/palsternacka/majs/potatis. Rent omöjligt att få honom att äta det och innan åt han det med god aptit. Kanske ska jag lägga ner smakisarna ett tag igen? Resten ammas han, ca 06.30, 10.30, (smakis när han vaknar eller före han somnar) 14.30, 17.30, gröt 19 sedan så mycket tutte han vill ha...

I påskägget av farmor och farfar fick han en hoppgunga. Jag och mina syskon brukar få påskägg av dem med något presentkort i men jag tyckte att algot kunde få mitt i år. Han är inte så stor men han provar korta korta stunder och tycker att det är jätte roligt, lyckan är total och han skrattar högt :laugh:

I dag ska vi gå till badet och handla lite smått på stan och i morgon är det dags för min examen, ska bli skönt när den är klar!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka