Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Vad skönt för dig att nätterna blivit bättre. Jag menar det verkligen, jag brukar faktiskt tänka på dig emellanåt när jag själv tycker det är jobbigt att inte få sova en hel natt nångång.
Och vad skönt att Maja inte dippat på kurvan efter sjukdomarna.

Chrissie78: Vad söt, och vilket hår! Liam ser så mycket äldre ut än 7,5 månad. Skulle gissa på närmare året om jag inte visste hur gammal han var.

Mirifax: Algot såg ut att gilla att bada.
Svårt det där med smakisarna. Vi har ju lagt det på hyllan iom att Lowe inte tyckte om något. Nu har vi slutat ge frukpuré på gröten. Men ger banangröt, så den är ju rätt söt i sig. Får se om han kommer gilla smakisarna efter helgen. Då har han varit ifrån dom några veckor.

Senast ändrad:

Vad skönt för dig att nätterna blivit bättre. Jag menar det verkligen, jag brukar faktiskt tänka på dig emellanåt när jag själv tycker det är jobbigt att inte få sova en hel natt nångång.

Jag brukar också tänka på dig Freyja när jag är trött... Så skönt för dig att det är bättre nu!!

Chrissie78: Vad söt, och vilket hår! Liam ser så mycket äldre ut än 7,5 månad. Skulle gissa på närmare året om jag inte visste hur gammal han var.

Tack tack! Jo jag vet att han ser äldre ut än vad han är.. men han är ju också 1,5 steg över medelkurvan på både längd o vikt. Vilket iofs är fullt normalt för honom, men det gör ju att han är lika stor nu som många 1-åringar är. :-) Sen gör väl hårsvallet sitt till också gissar jag... hehe. Men han hade ju 2 cm hår på huvudet redan när han föddes, och han har inte lyckats skava av allt, så det har ju hunnit bli ganska långt vid det här laget, o sen kommer det riktiga håret under med så... ja.. det blir som det blir. :-) :banana:

Är badbilderna från babysimmet? Var går ni någonstans, tivolibadet kanske?

kl

Vad söta ni är som tänker på mig =) Det är verkligen otroligt skönt att det verkar ha vänt med sömnen! Hon sover dessutom mycket bättre nu på dagarna...! Dock på mage, men så får det vara!

Jag har lite nya bilder som jag ska ladda över till datorn, så ska ni få se hur skruttan ser ut nuförtiden!

//Julia

I väntan på bilder på Freyjas söta flickor får ni bilder på mina söta flickor.

img_0463_145925366.jpg

img_0461_145926169.jpg

och två på Maja

img_0407_145921819.jpg

img_0436_145923198.jpg

Vilka söta tjejer. Vad härligt det såg ut bland stenarna. Är det en stenstrand?

*kl*

Lowe kryper nu :eek: Han blir 6 månader om en vecka.
Han började igår. Sakta men säkert.
Usch det går för snabbt med honom. Måste han ha så bråttom :cry:

Så roligt, du får ta en bild och visa!

My kröp också så tidigt och sen gick allt jättefort. Hon tog sina första steg vid 7,5 månad, men sen väntade hon tills hon var nästan 10 månader innan hon gick själv, men herregud vad jag fick springa efter henne innan (och efter) det för att hon inte skulle ramla platt bakåt överallt.

Så, jag tycker att det är ganska skönt att Maja är lite senare än sin syster med det där. Hon blir snart åtta månader, men hon är långt ifrån att krypa. Hon rullar fram med en jäkla fart dock och tar sig fram på så sätt istället, men det är nog ett bra tag kvar innan hon börjar resa sig mot möbler och så, vilket känns ganska skönt.

Maja fortsätter att sova betydligt bättre, så jag ser ljust på framtiden. Maten går också jättebra, hon gapar numera som en liten fågelunge och sänker 1,5 portion gröt på ett par minuter och blir jättearg om inte skeden är i munnen precis när hon svalt det hon har i munnen =) De senaste dagarna har hon faktiskt också kunnat äta min mat med små bitar i utan att kräkas, även om det varit nära några gånger. Fisk däremot äter hon inte!

Det är så härligt att våren kommit och att man kan vara ute hela dagarna med barnen, allt blir så mycket lättare och roligare då.

Det är en torr flodfåra med kalksten, längst upp är ett vattenfall och en gång i tiden var vattenfallet mycket större och vattnet rann ner i floden. Så här ser det ut

Vad duktig Love är. Jag hade samma känsla med Emilia som hade bråttom med allt, stoppa tiden lite.

Maja tar det lite lugnare, men hon har börjat ställa sig upp ngr sekunder i krypställning nu. Hon försöker också dra sig upp mot kanten i spjälsängen men lyckas inte helt. Stå tycker hon annars är rikigt kul så det blir nog roligt för henne sen när hon klarar att ställa sig själv (hon står ganska stadigt om hon får hjälp att ställa sig upp).

Maten kämpar vi på med. Hennes matintresse är inte stort så länge hon inte får hålla själv i handen (men då hamnar inte mkt i magen). Idag åt hon iaf 1/2 dl mannagrynsgröt till frukost och på eftermiddagen ungefär samma mängd risgröt med frukt. Sen åt hon en fjärdedels korv också, kanske inte det bästa men hon var så lycklig när hon fick den av Emilia så hon fick äta den.
Funderar nu på saker man kan göra smidigt i "korvform".

Freyja Vad skönt med nätterna :) Det där med gröten känner jag igen, Algot blir väldigt upprörd om det inte går tillräckligt fort, tänk om det varit lika smidigt med allt annat som inte är gröt med? :grin:

Ajda Jag passar på o njuta lite extra nu om dagarna, Algot är nog lika sen i sin utveckling som din Lowe är tidig.. Eller så är han bara väldigt lat och bekväm av sig :) Jag menar, jag börjar känna att dagarna som han ligger kvar på samma ställe som jag lämnat honom börjar bli räknade ;) Men det har hänt så väldigt mycket nu bara de sista veckorna. Han är "med" jättemycket och vill pilla på allt och stoppa det i munnen. Man ser hur han försöker och vill ta sig till saker som är en bit bort. Jag gjorde uppehåll med smakisarna förra veckan och nu tänkte jag prova igen.. det är ju ingen brådska. Har fått schemat till sommarkursen jag ska läsa och det är inga hela dagar alls. Skönt.

turbofling Vad fina bilder och vad fina flickorna är :)

*kl*
I går var vi på en öppen förskola i stan och det var jättetrevligt :) Hon som jobbade där var jättebra, det fanns gott om olika pyssel man kunde få göra (fotavtryck, måla bokstäver, fotoramar, göra tryck på t-shirt m.m), och de som var där var också jätte trevliga. Det var väldigt roligt, vi ska gå dit på onsdag med, då är det babycafé och det riktar sig mest till de som har barn som är under ett år (större syskon får ju med vara med) för att man skulle kunna utbyta erfarenheter och prata om samma saker eller hur hon sa...

Annars har jag fått stick dille... Min mamma har alltid stickat mycket. Nu har jag också börjat. I dag hittade jag ett jättefint mönster på en tröja, men jag vet inte om jag ska göra den, avslutade en kofta till honom förra veckan :angel: Det är ju sommar....

Jag vill också lära mig sticka, min mamma stickade massor till mig och mina syskon när vi var små. Lite hann hon sticka till mina barn också innan hon dog (tröjorna som barnen har på sig på bilderna tex). Men Emilias tröja är på gränsen till för liten och sen har jag inget mer till henne :(. Min moster stickar lite men hon syr hellre (roligt med hemsytt till barnen också).

kl

Jag hamnar alltid med fel dator för att lägga in bilder, men här är en månad gammal bild på Maja som vinkar (då nästan 7 månader).

Vi tog massa fina bilder på barnen igår, så om jag får tid att sitta vid rätt dator så ska ni få se lite nya bilder

//julia

Emilias tröja och mössa är jättefina :) Tittade på det länge. Det finns en hemsida som heter www.garnstudio.se, http://www.garnstudio.com/lang/se/video.php?sort=2&thumbnails=on&categoryid=1 Där finns ok mönster, och det bästa av allt jättebra instruktionsvideo så man kan se hur man ska göra! Jag kunde ingenting när jag började men jag har tränat på enkla mönster och använt videona. Sedan har mamma hjälpt mig lite att läsa ut mönstrena när jag inte förstått vad jag ska göra. Det gäller bara att vara envis för det första jag gjort är inte så fint men det blir bättre och bättre för varje gång :bow:

Vad vackert! Jag måste besöka Österrrike någon gång.

*kl*

Tuva var inte alls såhär tidig med saker. Satt när hon var straxt innan 6 mån, kröp som 8 månaders och gick när hon var 13½ månad.

Det som är lite jobbigt när dom är så tidiga är ju att det är för tidigt liksom. Dom kan inte parera sig när dom ramlar på samma sätt som ett större barn kan. Precis så som du skrev Freyja. Får hoppas han lugnar sig lite innan han börjar knalla. Men dit är det ju ett tag kvar :)

I helgen tog jag lite barnledigt. Firade min kompis som fyllde 25 på lördagkvällen. Lowe fick äta gröt hemma med pappa. Och dagen efter åkte jag och en kompis till Stenholmen i Linköping och tittade på salushow och hästtävling. På kvällen åkte jag och red lektion. Var bara hemma mellan och ammade ungefär. Det var ganska skönt. Hämta energi och bara få ägna mig åt mig själv. Idag ska min frisör göra sitt gesällprov och jag ska vara modell för lång håruppsättning. Ska bli roligt!

Avundsjuk på din Majas hår, så söt med hår. Men min Majas hår har äntligen börjat växa nu, är nog 1 mm långt nu :)

Klippte 5 cm av Emilias hår igår, funderade på om jag kunde limma fast det på Maja :)

Det är verkligen jätteroligt med hemmagjorda kläder...
mamma tog med sig massa hit nu som jag haft när jag var bebis som hon gjort och även ett plagg som min farmor gjort till min pappa när han var bebis:)

dscn2380_144572183.jpg

här är ted med en stickat kofta som jag haft när jag var liten:)

dscn2762_144569719.jpg
fötter är roliga leksaker som följer med överallt:)

dscn2766_144569835.jpg
om Ted varit en tjej hade man kunnat ha himla mycket toffsar vid det här laget;).

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka