Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

kl

Här börjar jag misstänka att ett fjärde missfall är på gång. :cry: Har fått ont nu på eftermiddagen. Ska det aldrig få gå bra för mig!?! :cry:

Ååh, jag och säkert många andra håller tummarna för att det går bra denna gång!!!

Många styrkekramar till dig

...jag ska åka in nu. Håll alla tummar för att det inte gått åt h-vete.... :cry:

Jag håller tummarna så hårt jag kan för dig!!

Tack för all omtanke!

Det lilla grynet är kvar därinne, och jag är ordinerad att ta det jävligt lugnt sas. Vila, inte bära, varken vattenhinkar eller barn, osv.

Dock såg grynet lite yngre ut än vad det borde vara enligt uträkningen, en fin rund hinnsäck fanns där, men inget hjärta syntes ännu... men tiderna stämmer ju inte alltid som sagt, så läkaren var väl inte särskilt oroad, det såg ut som en normal graviditet, bara yngre än väntat. Ska tillbaka torsdag nästa vecka, och då ska det finnas ett hjärta, annars är det ngt fel... Blir en nervös, långsam och stillsam vecka det här.:crazy: Fast jag är ändå glad att den är kvar...

Började dagen med att kräkas, känns ju seriöst gravidt i alla fall. :grin:

Hänger på här jag också :)
Är i v9 nu, ska på inskrivning på tisdag. Pyret är totalt oplanerat men väldigt välkommet :love: Pojkvännen kommer nu att avancera till sambo så snart vi hittar en större lägenhet än min etta :D

BF-lista

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/9 Lilo Wonder - andra barnet
20/9 - Gupello - andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober
4/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
14/10 Tora - andra barnet

November
6/11 Emoyeni, första barnet
15/11 Ninnurur, första barnet
30/11 Ett-syskon-2010, 5:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet.

Gud va bra, se till att ta det lungt nu även om det kan vara svårt och ta hand om pyret;)
Håller tummarna för att allt går som det ska:D

Vill även be om en tjänst.. Om någon vänlig själ kan lägga in mig på listan beräknad 29 okt.. Är inte så bra på det här med datorer så jag har ännu inte fattat hur man gör:angel:...

Självklart cinna ;)

BF-lista

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/9 Lilo Wonder - andra barnet
20/9 - Gupello - andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober
4/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
14/10 Tora - andra barnet
29/10 cinna1

November
6/11 Emoyeni, första barnet
15/11 Ninnurur, första barnet
30/11 Ett-syskon-2010, 5:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet.

Vad många som väntar andra barnet i höst, vad roligt :idea: Antar att det är lite annorlunda andra gången?
I förra hösttråden var det mesta dels förstföderskor :D

Jag känner mig så jävla besviken på försäkringskassan.

Jag vill gå på en informationsträff men varenda gång jag loggar in för att anmäla mig så är alla träffar fullbokade i mina två närmaste kommuner.

Jag kan tycka att de då borde fixa fram fler tillfällen än 1-2 stycken per månad.

I min tredje närmaste kommun finns det ledigt i Juni men då vet inte jag hur mitt jobbschema ser ut. Har svårt att ta ledigt då jag lyckades få det här jobbet fast jag både har liten hemma och är gravid så jag är ju redan hyfsat omständig i mitt schema.

Snart har vi kommit fram till vecka 17 här och jag har känt en hel del pirrer och flaxande. Förhoppningsvis är det inte bara inbillning.

kl

Här är min lilla bebis som jag fick kika på idag på rutin UL (bilderna fotograferade med min kamera, så inte jättebra kvalitét)! Allt såg fint ut och den lille vägrade visa upp om det var en liten pojke eller en liten flicka, så här får vi nyfiket vänta till i september =)

//Julia

Vad roligt att fa se din lilla.

Vi har redan gjort 5 ultraljud, det är roligt att fa se Liten men samtidigt tar det bort spänningen lite med att fa vänta pa ul.
Nästa gang är i slutet av april, da far vi veta om det är en pojke eller flicka. Han kollade förra gangen men det var lite för tidigt för att säga säkert, men han kunde ana att det är en pojke. Det vore roligt om det är en pojke, sa har vi en av varje, samtidigt som en tjej ocksa är roligt (kunna använda alla söta klänningar igen). Men egentligen spelar det ingen roll, bara han/hon är frisk.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 366
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka