Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Hej! hittade precis hit :)
Har suttit och läst igenom nästan hela tråden och gråtit floder nu på slutet Tänker på er båda två och hoppas att det går bättre nästa gång :cry:

Själv ska jag och lyssna på hjärtat i eftermiddag och jag är så fruktansvärt nervös!

Sv: BF lista

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/9 Lilo Wonder - andra barnet
20/9 - Gupello - andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober
4/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet
14/10 Tora - andra barnet

November
6/11 Emoyeni, första barnet
15/11 Ninnurur, första barnet

Men så skönt att ni ska få utredning! Ett tips från min syster som gått igenom samma sak; ge er inte! Se till att de tar er på allvar vid utredningen och att ni får rätt hjälp! *kramar om*

Jag fick släppa ett hål på skärpet idag... :o Trodde inte att det skulle börja märkas redan (v11) men efter att ha läst på lite så verkar jag inte vara onormal iaf :p

Illamåendet börjar lätta nu också. Klarar mig med att ta Postafen på morgonen och leva på Strong ett tag så brukar jag kunna äta runt 10-tiden iaf :) Varje dag utan att spy känns som en seger eller nåt! :D

*kl*

September
23/9 - Gupello - andra barnet (datum ändrat efter RUL)

Oktober

November
6/11 Emoyeni, första barnet

kl

Jag blir trött pa alla som fragar om vi vet vad det är för kön pa bebisen, innan dom fragat om allt är bra med bebis. Fragar inte om vi ska ta reda pa det.
Vet inte om det är sa att alla tar reda pa det, i Sverige känner jag fler som inte gjort det än som gjort det.

Vi kommer iof att kolla det, antagligen pa torsdag. Jag har lust att inte berätta för ngn, utan halla det för oss själva men jag tror det kan bli svart.

Börjar fa ont i fogarna ocksa, har jag gatt en del pa dagen sa gör det ont pa kvällen. Gör inte ont när jag rör mig heller sa det är svart att veta vart gränsen gar. Hoppas att det inte blir värre.

Nog med gnäll och lite bra ocksa. Jag ställde mig pa vagen imorse, hade gatt ner ett kilo. Eftersom jag är överviktig sen innan sa vill/bör jag inte ga upp sa mkt.

Kram på dig och jag hoppas verkligen att utredningen ni ska göra tar fram några svar så ni kan få en lösning så småningom..
Hade djävligt ont i fredags och lördags och blöder nåt otroligt fortfarande.. Känner mig som en urvriden disktrasa.. Skulle helst vilja sitta och glo men nån måste ju ta hand om djuren som jag har kvar hemma..
Sambon är bara glad över vad som har hänt och gör sitt bästa för att undvika mig den här tiden som jag bor kvar..

Hittade idag av en slump på hans mail svar på kontaktannonser så nu sitter jag och gråter igen.. Han kunde ju vänta tills jag har flyttat...:confused:

Tack och lov så är min dräktiga ponny och kaniner hos Welsh så jag har bara 2 hästar kvar hemma att kämpa med...

Hör gärna av dig om det är nåt och kämpa på:)

Men vännen då... *kramar om*

Hojta om man kan göra ngt!! Om du vill åka hit och ta en dag på stan eller något sånt så säg till.

Kan du inte flytta i förtid? Det känns som om du kanske har det tungt nog utan att behöva se sån skit med...

JAg är förövrigt lite orolig för min syster också. Hon beter sig lite som en urvriden disktrasa och det är inte likt henne fast att hon fått missfall innan...
Fast hon har ju mycket att tänka på med kremering och papper som ska fyllas i och bedömas och försäkringar o allt...Missfall v 25. Men det är jättejobbigt att se henne så jag förstår verkligen din disktrasekänsla...

Jag gråter floder jag med när jag läser om andra som får missfall..
Styrkekramar och omtanke skänker jag er. Er sorg är nog värre än man själv kan sätta sig in i och det finns inga ord som kan göra det bättre. Men jag håller alla mina tummar och tår för att eran nästa graviditet slutar med en liten att krama och pussa i mängder.

Jag är inne i min tredje än så länge lyckade graviditet. Att jag inte haft några större besvär och så vitt jag vet aldrig ett missfall gör att jag är sjukt rädd att det är min tur denna gång.
Jag vet att man inte får tänka så men samtidigt känner jag att oturen kommer alltid till slut. Mitt negativa tänkande kommer nog från all olycka jag haft med mina djur och jobb på sistone.

Idag är jag extremt yr, nästan svimfärdig och mår riktigt illa. Som tur är ska jag förbi BM idag. Jag misstänker att mitt blodtryck är väldigt lågt.
Vissa har problem med högt blodtryck, jag brukar ha problem med för lågt. Det är inte alls lika farligt så länge man inte svimmar och på så sätt gör illa sig.

På tisdag ska det äntligen bli dags för rutin UL och som jag har längtat!

kl

Idag har vi varit pa ultraljud igen, ett lite längre den här gangen.
Allt sag bra ut men det var ngt i vägen (fattade inte riktigt vad), sa han sag inte sa bra.

Vi hade tänkt att han skulle fa kolla könet men när vi väl var där glömde vi fraga, ska tillbaka igen om 4 veckor, far fraga da om han kan se.

Mina sköldkörtelvärden sag bättre ut nu när jag äter medicin.
Blodtrycket fortfarade högt, men inte för högt.
Moderkakan i framvägg den här gangen (hade bak förra gangen)

Det kanske är moderkakan som ligger i vägen?

Jag var hos BM idag. Järnvärdet var på 135, dock godkände inte BM det då jag är uttorkad så blodet är koncentrerat vilket leder till att järnvärdet blir högre.

Annars var allting bara bra. Fick höra bebisens hjärtslag. 145-150 slag i minuten.

Kollar man era järnreserver också?

Om jag förstog det rätt behövde man inte äta järn om man hade över 60 men jag låg tyvärr på 9.

Moderkakan var det inte, det vet jag vad det heter pa tyska utan han sa ngt med blasa. Fragade inte pa engelska heller för jag hade nog inte försatt bättre da, spraket är lite jobbigt ibland.

Pa mig kollade dom hb i v. 8 och sen ska jag göra det igen mellan v22-25.
Med dottern (da bodde jag i Sverige) kollade dom i v.12 (inskrivningen) och sen vid varje besök.

Ngr andra tester för järn har jag inte gjort nu eller förra gangen.

Flyttar om ca 2-3 veckor och jag jobbar häcken av mig under tiden så jag får nog stå ut under den tiden.. Problemet är att jag inte har fått ett klart besked på nya bostaden än.. Till alla djuren är det klart det är bara till mig som det inte är 100 än..
När det gäller din syster så är det bästa att bara finnas till hands, det måste vara jättejobbigt att mista ett barn så sent, speciellt när man vet att det finns så små barn som kan klara sig..
Jag har en kompis vars dotter är född i vecka 26 med en nysning.. Låter roligt idag men inte då.. Hon vågar inte få fler barn ifall det inte går lika bra nästa gång..
Hoppas verkligen att din syster mår bättre snart:)
Ge henne en extra kram från mig oxå..

Lycka Till!! Härda ut och jag håller tummarna för att du fixar boende också :)

På något sätt hade du nog inte velat ha barn med den slurken- fast du verkar stark och hade alldeles säkert klarat det själv :)

Ang systern så försöker jag finnas till hands- men med en egen mage som växer för varje dag är det svårt... Jag hoppas hon "glömmer" innan min kommer- el iaf tar min på bästa sätt. (vilket jag tror)

*kl*

Ändrar mitt datum då jag blivit tillbakaflyttad enligt BMs uträkningar. Jag själv tror att jag kommer att bli flyttad igen till "mitt" datum efter UL men det får vi väl se. :grin:

September
23/9 - Gupello - andra barnet (datum ändrat efter RUL)

Oktober
29/10 Emoyeni - första barnet

November

Har inte varit inloggad särskilt mycket då jag mått pest och fortfarande mår ganska illa. Är i v 13. Mitt förhållande med sambon är väl inte det bästa heller just nu så ingenting känns särskilt kul. Hoppas det vänder ju längre tiden går och han kan SE att det faktiskt finns nånting därinne som kommer att komma ut, oavsett han vill det eller inte.

Jag och sambon har ocksa struligt just nu, men egentligen inte pga graviditeten utan mer för att jag vill flytta hem till Sverige och han ändrar sig fram och tillbaka. Har svart att glädja mig at graviditeten därför.

Tack:)
Krasst nog så blir det ju bra mycket lättare att flytta utan detta barn eftersom vi slipper att ha nån kontakt i fortsättningen men jag tycker så synd om hans barn som verkligen har kännts som "mina" under denna tid men jag ska ta ett snack med deras mamma och försöka behålla kontakten med dem..

Din syster kommer nog aldrig att glömma men som alla motgångar så blir de lättare att leva med och speciellt om man har ett stort stöd från familj och vänner..

Det stödet som kommer här från bukevänner är otroligt betryggande, att veta att det finns nån som lyssnar och att det dessutom är nån som man inte känner i "verkliga" livet är jättestort...

Ni är guld värda!!:bow::bow:

*kl*
Jag är orolig! Hade sex igår kväll och när jag gick på toa efter så var det blod... :( Har inte blött ngt mer färskt vad jag kan märka men man blir ändå nojjig. Vad tycker ni att jag ska göra? Är i v10+6... :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka