Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Om det inte kommit mera och du inte har ont så skulle iaf jag avvakta och försöka slappna av. Man kan bli lite känsligare i underlivet, blöda lättare osv just under en graviditet. Jag hade flertalet småblödningar under de första 4 månaderna och frågade BM om det varje gång, men fick alltid till svar att så länge det inte kommer rejält med blod (tänk mensblödning) och gör ont så brukar det inte vara någon fara.

Det är säkerligen ingen fara som Zody säger, när man är gravid får man känsligare slemhinnor och de blöder lätt lite efter t.ex. sex. Är det bara lite och inte kommer något mer så kan du nog vara lugn. Är du orolig tycker jag att du ska ringa gynakuten för råd.

Svarar er båda... Blödde inget mer, trodde jag! Satt till häst och kände hur det rann till :( Blev livrädd och ringde min syster som gått igenom flera missfall och hon sa att jag skulle åka hem och vila, gynakuten skulle antagligen inte låta mig komma in. Gjorde det och nu har det inte blött något mer. Hoppas verkligen att pyret klarar sig, jag är jätterädd!

Här får man komma o kolla så fort man blir orolig.... Fast kanske inte så tidigt som du är. Vi ringer förlossningen här...

Min syster lyckades ju tjata sig till att få åka in mitt i natten först när hon blött i en vecka och ringt varje dag :crazy: jag tänkte försöka vila imorrn också och sen ringa till min bm på måndag morgon.

Jag hade småblödningar lite då och då ca 14 dagar innan missfallet och enligt akutläkaren på SöS så var det antagligen då graviditeten avstannade som hon så tjusigt uttryckte sig.. Det var inte så mycket att jag behövde använda trosskydd och alla sa att jag inte behövde oroa mig så länge det inte gjorde ont.. Men visst blir man nipprig, en kompis till mig hade vanliga mensblödningar till i 4 månaden så det tog henne ett tag att fatta att hon var gravid så alla är vi ju olika..

Men ta och vila så mycket du kan och du ska kanske undvika att rida den närmsta tiden. Min Bm tyckte inte att jag skulle rida före v12..
Fortsätter du att vara orolig så kräv att få hjälp, det är ju det vi betalar skattepengar för...

Kram på dig och jag håller tummarna för att allt går åt rätt håll..

Slemhinnorna kan bli känsligare vid graviditet och lätt börja blöda, sa det är säkert det om det inte kommit mer blod och du inte har ont.
Men om du är orolig kan du ringa och prata med nagon.

Om du är riktigt orolig så ska det väl bara vara att åka in och sätta dig på gynakuten? Det var faktiskt vad MVC här sa, att dit behöver man inte ringa och gör man det och blir nekad kan man ändå åka in om man är orolig. Nu gällde det här iof Stockholms län, men jag antar att det inte är så mycket mer annorlunda i Uppsala.

Här funkar det så att man ska vända sig till gynakuten tills man är 22 hela veckor gången, efter det är det förlossningen man kontaktar.

Eftersom jag var med in syster en vända på gynakuten har jag inte så stor lust att åka dit igen, det tog flera timmar mitt i natten och hon fick en läkare som kort och gott konstaterade att det var ett missfall. *suck* Tänkte nog låta bli att rida ett tag, pållen är ändå 20 år och pollenallergiker så han är lite känslig just nu.

Usch så mkt tankar som snurrar i huvudet nu... :/

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/9 Lilo Wonder - andra barnet
23/9 - Gupello - andra barnet (datum ändrat efter RUL)
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober
4/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet
14/10 Tora - andra barnet
29/10 Emoyeni - första barnet

November
15/11 Ninnurur, första barnet

December
10/12 gravidoensam, första barnet

Vill skriva att jag tänker på er som fått missfall, många kramar till er. Det verkar rörigt för många här i tråden. Jag har en rörig situation också i och med att pappan är ett ons som inte vill veta av att han kommer bli (biologisk) pappa, än så länge i alla fall, men annars är jag väldigt lycklig över att vänta barn. Mycket nöjd känsla i kroppen!

Ändrar till mitt riktiga nick när jag berättat för hela min familj och omgivning. Ska skriva in mej på mvc nu i veckan har jag tänkt. Allt är väldigt spännande! :love:

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/9 Lilo Wonder - andra barnet
23/9 - Gupello - andra barnet (datum ändrat efter RUL)
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober
4/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet
14/10 Tora - andra barnet
29/10 Emoyeni - första barnet

November

December
10/12 gravidoensam, första barnet

Det blev mf här också. Har inte fått det bekräftat, väntar på att gyn ska ringa upp, men jag har störtblött hela natten... :cry:

Skickar en kram... Och hoppas på det bästa... Men tyvärr är det nog troligt att du får tråkiga besked efter inatt...

Tycker ni har lite otur i er tråd :(

LITE otur?! :crazy:

Jättetråkigt att höra Ninnur... :cry: Tyvärr får du nog förbereda dig på ett dålig besked ja, men jag håller alla tummarna för att bebis ska finnas kvar och vara ok!!!

Fy Ninnur, beklagar verkligen! Stor kram till dig!
Håller med om att ni har haft mer än tillräckligt med otur i er tråd.

Jag menade nog lite som du... Lite för mycket otur :(
JAg hoppas verkligen att det vänder här...

Jag är ok men jag hade rätt, det var mf. Allt hade inte kommit ut så jag är hemma nu och har fått medecin för att få ut det sista. Ska på återbesök om en vecka o se så att allt är borta då, annars måste de göra en skrapning. *suck* Men men, vi får försöka igen så småningom.

:cry: Fy vad trist... En annan bara blev på smällen o så funkade allt...
JAg tycker så synd om er som kämpar och kämpar här i tråden.

Lovar att inte gnälla på något idag....

En stoooor tröstkram!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka