Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Vad trakigt att du inte fick en bra BM. Vi fick väldigt suddiga bilder senast men han sa inget om att det var för jag är tjock (och jag är tjock), utan för att det var ngt som var ivägen, men jag fattade inte riktigt vad det var som var ivägen.

Härligt med sparkar varje dag, det vill jag ocksa ha. Trodde jag kände Liten i lördags men sen har jag inte känt ngt mer.

Jag känner oftast rörelserna då jag ligger och är på väg att somna. När det är tyst, lugnt och stilla.

Min sambo jobbar natt varannan vecka och jag har lite svårt att somna då han inte är hemma ;)

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/9 Lilo Wonder - andra barnet
23/9 - Gupello - andra barnet (datum ändrat efter RUL)
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - aenglah, tredje barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober
4/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet
14/10 Tora - andra barnet
29/10 Emoyeni - första barnet

November
%/11 Ajda - andra barnet
17/11 Mirifax - första barnet
18/11 - andra barnet

December
10/12 gravidoensam, första barnet
24/12 Pumpernickel - första barnet

Nu är min graviditet officiell så jag vill vara med här. :)
Är i v. 14. Mår prima. Har varit sjukt trött men det gav med sig i v. 12. Lite illamående men inget jag lidit av. Det har bara hållt i sig ca 10 min åt gången :bow:.
Var på Ul och gjorde kub-test förra veckan. Allt såg bra ut tack och lov.

Magen förra veckan.
v.13
cimg2887_85940328.jpg

Har ni börjat fundera på namn än?

Roligt med en till, välkommen!

Vi har börjat prata lite om namn, men det är svart. Väntar nog till vi vet om det är en pojke eller flicka innan vi pratar mer om det.
Emilia kom vi pa ngn manad innan hon föddes, innan det fanns det inte ens pa listan. Men jag tycker om Emma och sambon Emelie sa vi hittade en kompromiss bada gillade :)

Kul att du är gravid igen! Skönt att du inte mått så dåligt, det är ju bra om man slipper, särskilt om man redan har en liten att ta hand om! Hur gammal är Tuva nu?

Vi har inte tänkt sådär jättemycket på namn. Jag vet tvärsäkert att jag vill ha en Sam om det blir en kille, men tjejnamn är ännu oklart. Det MÅSTE väl inte passa med syskonets namn, men det kan ju vara kul om det klingar bra tillsammans, det tycker jag nog. Men de flesta namn fungerar väl hyfsat ihop?

//Julia

Tuva blir 2 år 25 augusti, så hon kommer vara 2 år och 2 månader ungefär när lillasyskonet kommer. :)

Vi har killnamn klart, Lowe som det ser ut just nu. (uttalas som det stavas)
Flicknamn är svårt. Jag är lite inne på 80-90 tals namn; Olivia, Filippa, Lovisa. Men är väldigt förtjust i Haylie. Men det känns som raka motsatsen till Tuva.
Egentligen vill jag ha ett namn som barnet inte ska behöva bokstavera osv. Känns lite som Haylie är ett whitetrash namn? :crazy:

Freyja_bus: Hur kommer du lösa det med hästen i slutet av graviditeten och tidigt efteråt?
Jag har ju Hilda som varit ett litet vilddjur. Nu är det mer ordning på henne men hon kräver regelbunden motion för att inte bli stressad. Man får börja om om jag låter henne stå lite längre. Vågar inte skaffa medryttare då hon är lite speciell och jag är rädd för att tölten kommer bli passig igen. Låna ut är tvärnej. Tanken är att rida så länge det går. Helst hela sommaren och sen får hon väl stå 2-3 månader och jag får longera,tömköra osv.
Aja, jag har "bara" tänkt ha 2 barn så det gör väl egentligen inte så mycket om man får börja om med mycket i vinter. Sen kommer nog ingen mer vila på 3 månader.

Senast ändrad:

Haylie tycker jag är ett fint namn:)

Jag själv gillar Colin och Ofelia. Sen tycker jag även Fay är ett fint namn men sambon håller inte alls med om det sistnämnda.
Hoppas vi får reda på vad för kön barnet har imorrn på ultraljudet.

Är det någon här som vet vad dom menar med att man inte ska ha kissat precis innan för att man lättare ska kunna se.
Jag fattar ju själva principen men hur långt innan bör man inte ha kissat, en timmer eller två eller kanske längre? Fick ni några sådana instruktioner?
Jag tycker jag måste kissa så fort jag bara ätit nått litet, som om att det saknas plats där inne.

Här har jag inte fatt ngr sana instruktioner alls, tom sa att jag lämnat urinprov precis innan ul.
Men i Sverige har jag för mig barnmorskan sa ca 2h när jag fragade henne.

Ok. Men då kör jag på två timmar. Kommer ju knappt kunna gå..... äta måste jag när jag känner för det annars mår jag illa så det blir till att äta om det behövs och sen hålla sej. Det fåniga är ju att fast det känns som man ska spricka av kissnödighet så kommer det bara några droppar när man trode det skulle komma en hel flod.....

Fina namn =)

Jag har tänkt rida så länge som det bara går. Tyvärr känner jag redan lite i magen, men väljer att ignorera det :D Det är alltså inte så farligt ännu...

När jag inte kan rida mer, förhoppningsvis inte tidigare än v 30, så kommer jag att hålla igång honom från marken till dagen innan nästa kommer om allt vill sig väl. Så gjorde jag sist, och det fungerade bra. Jag har en kompis i stallet som är i princip den enda jag kan tänka mig att låna ut Tytte till, och hon har sagt att hon kan rida honom lite om jag vill, så det känns bra! När nästa är född så kommer det väl ta ca 3 veckor innan jag vågar mig upp igen, om det blir som sist, men tanken är att Tytte ska få vila from september och ca en månad -en och en halv månad framåt, så det blir nog bra med det.

Tycker inte alls att du ska känna dig stressad över att Hilda inte kommer att få lika mycket motion. Det blir ju bara till att börja om, och det är faktiskt inte hela världen!

Spännande att läsa om era namn :) Vi får en dotter om några veckor, hon kommer heta Tuva och vi har sedan länge bestämt att om vi någon gång får en son så blir det en Love... Hur höga är oddsen för att man tänker så lika? :)

Jag har en lite jobbig situation egentligen med en fader som inte vill veta av barnet, men någonstans i det så har jag ändå funderat på att låta hans namn påverka valet av namn. Eftersom hans namn kan kopplas tillbaka till fornnordiskan så har jag funderat på Tor om det blir en kille och Idun eller Embla om det blir en tjej. Jag gillar också Ask men vet inte, det känns kanske inte helt ok med ett namn som kan kopplas ihop med en sak, jag vet inte. Hursomhelst har jag lång tid kvar att fundera!

Hur länge brukar man må illa? Förstår att det varierar väldigt mycket men har också för mej att jag läst att det oftast avtar runt v 10-v 12. Hur har det varit för er andra? Jag har käkat Postafen imorse men känner mej lite störd av effekterna, det är skönt att illamåendet inte alls är lika påtagligt men det är också jobbigt med den tillhörande (??) dåsigheten. Känns som om jag är i en dimma. Balansen påverkas också, det gillar jag inte heller.

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/9 Lilo Wonder - andra barnet
23/9 - Gupello - andra barnet (datum ändrat efter RUL)
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - aenglah, tredje barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet, en pojke

Oktober
4/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet
14/10 Tora - andra barnet
29/10 Emoyeni - första barnet

November
%/11 Ajda - andra barnet
17/11 Mirifax - första barnet
18/11 - andra barnet

December
10/12 gravidoensam, första barnet
24/12 Pumpernickel - första barnet

Hmm.. vi har med fastnat i de gamla namnen.. har en hel almenacka med dem, men vi är nog ganska överrens tror jag.. sen blir det en del inte så gamla namn med.. men en favis jag har är Siri, sen blir det en massa andra med som Thea, Lowa, Towe... pojknamn är svårare på något sätt, men det löser nog sig om det blir så illa tvunget :grin:

Vad tråkigt att inte pappan vill vara delaktig i barnet. Du hade fina namn. Embla gillar jag väldigt mycket.

zazzarazz: ÄLSKAR dina namnval ;)

Nikki o Fabian: Jag var inget kissnödig innan UL jag gjorde förra veckan. Så jag hetsdrack en festis på vägen till sjukhuset och höll på att kissa på mig på UL :D

Freyja_bus: Skönt att du har en kompis som är villig att ställa upp. Jag har hästarna i ett stall med en familj till. Dom har ganska många ridhästar + jobbar, så dom har nog fullt upp själva.

Gud vad man är känslig när man är gravid.
I en kvart har jag just suttit och luktat och luktat på mig själv som är nyduschad för att jag tyckte att det stank svett. Men vart kommer det ifrån?

Jo, efter många om och men hittar jag svaret, två små skivor av rödlök som blev kvar efter sambons nattmacka.
Gud jag höll på att bli tokig innan jag förstog vad det var som luktade.

Jag har börjat med järntabletter idag. Det blev inte niferex utan en annan sort. Pillrena var mkt mindre. Dock känns det som att den sitter kvar i halsen. Men så brukar det alltid kännas då jag sväljer tabletter =/

Jag har annars blivit sjuk igen och lever på alvedon för att orka ta hand om lilla Alva. Är extremt känslig för beröring, kanske en blandning av febern och graviditeten för jag tycker typ det gör ont bara någon råkar nudda min hud.

Inte bara kännslig för lukter utan för en massa andra saker oxå, iaf för min del. Och jag kan säga att jag inte brytt mej så mycket förr om dessa saker.

Rädd för saker man inte brytt sej om förr, åka nattbuss tex(pga alla idioter som åker då), åka taxi då alla jäkla förare ska ligga i 100 vart dom än kör(sist så sa jag till innan jag ens satte mej i taxin att om han inte tänker hålla rätt hastighet så åker jag inte med).

Jag tycker ofentliga platser är såååå äckliga, dom luktar äckligt, folk luktar äckligt och jag ser snusk överallt. Så skönt att vara hemma där man vet att det är städat.

Sen till det sista kännsliga, jag grinar för minsta lilla. Ser jag bebisar/bebiskläder så börjar det brinna innanför ögonlocken, samma om jag ser sjukhus, hör två reklamer på radion som handlar om barn. Såg filmen farsan på bio igår och då grinade jag när det handlade om hunden Dino. Kände mej lite smått på bristningsgränsen till tårar när vi var på bebisaffären och handlade barnvagn och inget blev som vi hade tänkt, fel modell och fel färg till viss del. Tur man har semester nu och kan grina om man vill, jobbigt att sitta på jobbet och tjuta utan anledning.
Någon som vet om det går över, att det typ är en peroid bara?

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka