Sv: Höstmammor 2010
Jag fick oxå komma på ett hälsosamtal i grupp så fort jag ringde och berättade att jag var gravid i princip.
Var på inskrivningen för en vecka sen, men det gav inte så mycket, jag vet inte vad som skulle ske typ men jag fick kissa i en mugg och ta blodprov typ. Vi bokde in en tid för UL i maj......då är jag i v.21....... är inte det en lång tid?
Sen fick jag även en läkartid nästa vecka, vet inte varför, kanske för att jag sa att jag jätte gärna ville se så att det verkligen finns ett litet hjärta där inne som slår så man slipper må som man mår i onödan eller vad man ska säga.
Någon annan som vet varför man träffar läkaren?
Jag har mått så himla illa hela dagarna och på nätterna måste det kissas hela tiden samt att jag måste äta stup i kvarten(och som någon sa så är det tröttsamt att tänka på mat hela tiden) och det även på natten....spytt har jag bara gjort några ggr.
Dock så har det kännts lite bättre som senaste dagarna, hoppas illamåendet håller på att försvinna. Går in i v.12 på torsdag.
Glömde ju få med ett jätte roligt gravid symtom: jag kan inte gå några längre sträckor, tex en promenad, för då får jag ont i bäckenet, som tur är så kan jag fortfarande rida(försöker hålla mej till varannan dag ridning) men har slutat konka på vattenhinkar samt ser till att skottkärran är så lätt som möjligt. Tur jag har en snäll sambo som hjälpt till i stallet när det varit som värst.