Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Tillit tänkte jag först, men sen nu har torbofling skapat en massa trådar osv så jag gissar med på henne!

+ Freyja: Haha vad roligt att ni tänker på mig, och ja jag kan lova att det suger i bebistarmen (hum, finns det ens någon sådan..?)
Så ni kan förhoppningsvis snart räkna med ett hurra från mig :banana: :love:

kl

Nu skiver jag med mitt vanliga nick, orkar inte halla pa att logga in och ut.

Niki- Visst är det helt underbart att se sin lilla bebis för första gangen, blir mer verkligt da. Far se om var lilla Plutt blir vänsterhänt, gjort 4 ul redan. Men jag tror inte det, da borde alla barn här i Österrike vara vänsterhänta.

Saltahajen- Grattis, haller tummarna för att allt gar bra.

Tillit- Hoppas vi far se dig här snart ocksa, än hinner ni nog med hösten :)

Jag har varit hos läkaren igen idag, fick se Liten pa ultraljud igen. 5 cm lang och lag där och sprattlade :love:. Men jag förstar inte riktigt hur datumen gar ihop. Läkaren sa att jag är i v. 11+4 men bf 6 oktober. När jag använt fl uträknare far jag det till att jag är i v. 11+2 med bf 4 oktober. Men det spelar inte sa stor roll egentligen, Liten kommer nog när den vill ända :)

Uppdaterar listan med mitt riktiga namn

BF-lista

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/9 Lilo Wonder - andra barnet
20/9 - Gupello - andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober
4/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet

November
6/11 Emoyeni, första barnet

Ja jag visste inte att det kunde vara så rörande eller vad man ska kalla det. Nu när jag mår illa så brukar jag tänka på bilden av bebisen på skärmen och då känns det lite mer värt att må pyton.
När släpper det här illamådendet egentligen, jag har trott några ggr att nu är det över men så kommer det efter någon dag igen. Och nu är jag i någon period där boopsen gör ont igen, mensvärk ner till i magen och mår illa. Kanske det är en till som flyttat in;), för det känns som i början.

Jag är i v. 12 nu, har inte matt illa mer än enstaka ganger när jag varit hungrig. Men senaste 3 dagarna har jag matt illa, hoppas det bara är tillfälligt och gar över snart igen. Annars brukar man väl säga att det värsta illamandet "ska" ga över efter v.12.

Mitt illamående försvann mer eller mindre i v 15 med båda barnen. Efter det är det dock en period för mig när det fortfarande är viktigt att äta ofta för att inte illamånedet ska smyga sig på igen... Men efter v 20 mådde jag alldeles strålande med My, så jag hoppas på det den här gången också!

Det är skit att må illa och ibland är det svårt att tänka att det är för en god sak.

//Julia

Hej alla
Härligt att läsa om era erfarenheter, själv är jag beräknad till 29 okt och går nu in i vecka 9 på både gott och ont..

Jag är 37 och trodde inte att jag kunde få barn, har ätit minipiller och helt plötsligt blivit med barn:love:
Problemet är min sambo som har tvillingar sen tidigare och mkt strul med deras mor blev skogstokig och anser att jag ska göra abort:eek:

Känner att jag VERKLIGEN INTE vill göra nåt sådant och har kraftigt börjat fundera på att klara av detta själv...
Har STORT stöd från familj och vänner och tom exet som lovar att stötta..
Är jag helt korkad som ger mig in i detta själv och med en barnafar som mår illa bara vid tanken...?

Grattis:)

Vill du ha barnet så tycker inte jag att du ska känna dej styrd av hans ex, vad har hon med det att göra? Tänker din sambo lämna dej om du behåller barnet för att hans ex protesterar?

Jag hade, om min sambo inte gått med på att skaffa barn någongång alls, om jag blivit med barn oplanerat men ändå ville ha barn behållt det och klarat mej på egen hand om han ville vara så tjurskallig. Jag är uppvuxen med min mamma utan en pappa och det har gått jätte bra. Och har du dessutom närstående som ställer upp så är ju det jätte bra.

Lyssna till vad ditt hjärta säger, för i dagens samhälle är vi inte beroende av männen som förr.

Du ska inte göra abort mot din vilja, nej nej nej !!

Du är inte ett dugg korkad, din sambo vet hur barn blir till och att minipiller inte är 100% säkert, han skulle således ha skyddat sig med kondom.

Lyssa till ditt hjärta som Nikki o Fabian säger och gör absolut inget som går emot din egna vilja..

Lycka till.

Stort tack för era svar:bow:
Sambons ex har inget med detta barn att göra,hon vet inte ens än.. Men hon topprider sambon ang deras gemensamma barn och hon har bråkat så mycket under deras förhållande att han inte orkar tjafsa längre med henne..
Ett stort plus ska hon ha för att hon är nöjd med min relation till barnen och att vi går överräns..

Att abortera finns inte på min karta överhuvudtaget så om han inte ändrar sig tänker jag klara av detta själv!!

Jaha, jag gör väl ett tappert försök igen, och kommer hit och umgås med er lite. ;)

Fick ju som en del minns missfall för 2 månader sedan, mitt tredje... :cry: Tidigare har det ju dessutom tagit tid för oss att få det "att ta sig" mellan missfallen, men den här gången tog det sig på första försöket. :laugh: Så jag är alldeles nygravid :angel:, v 4+3, Bf 30 november.

Viss utredning på missfallen har börjat, de testar för div olika koagulationsstörningar/sjukdomar, vi får väl se om de hittar ngt. En del annat är ju redan undersökt, de har gått igenom allt de kan se med UL och har hittills inte hittat ngn förklaring till mina missfall...

Den här vändan (till skillnad från förra) känner jag mig redan väldigt gravid ;), sista 10 dagarna har jag varit häxan surtant personifierad, jag är helt slut och somnar före 20 på kvällarna, kissar hela tiden och mår illa oavsett om jag äter eller inte. jag hoppas verkligen att vi kan få behålla det här lilla... Sista chansen att få bebis 2010, annars måste jag ju byta nick dessutom. ;)

BF-lista

September

Oktober

November
30/11 Ett-syskon-2010, 5:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet.

Hur mar ni?
Förra veckan madde jag illa ngr dagar men det verkar gatt över igen. Sa glad att jag nästan sluppit illamande helt. Tror min sköldkörtelmedicin börjat hjälpa ocksa, känner mig mkt piggare och gladare (eller sa är det vädret).

Magen har redan blivit stor, svullnaden borde ha lagt sig nu sa jag hoppas det är bebismagen. Har en del daller kvar sen förra graviditeten men magen känns hardare nu. Är nog dags för mammabyxor snart men det känns lite tidigt än (är i slutet av v.13). Kan ha ett par av mina vanliga jeans, men det känns lite daligt med ett par jeans. Ska försöka laga mammajeansen jag hade med Emilia, sa kan jag ha dom i en övergangsperiod.

Jobbigt är att jag är sa kissnödig hela tiden, kommer inte alls ihag att jag var det förra gangen.

Mår konstant illa men spyr tack och lov inte.. Ja om man inte räknat maginfluensan jag åkte på i helgen..:eek:
Sambon påstår efter 14 dagar att han har ändrat sig och vill att jag ska bo kvar och att han vill ha detta barn men hans påståenden och kommentarer känns inte äkta. När jag sa att jag hade hemlängtan och ville flytta tillbaka till min uppväxtort så tyckte han att det var ju onödigt för jag hade ju ändå inga kompisar där..:confused:
Jag känner det som att han inte vill förlora min inkomst då jag tjänar mer än honom och är dessutom en gratis barnvakt..
Jag har räknat ut att till och med på mammapeng så tjänar jag mer i månaden än vad han gör och hans första kommentar när jag erböd mig att flytta var att: då hade han inte råd att ha kvar gården..
Så ni förstår att detta förhållande inte känns alltför bra...

Vet inte var för respons jag väntar mig på dessa rader men måste bara skriva av mig lite..

Jag är så sanslöst grinig och lättirriterad! Är en riktigt häxa och lyckas inte skärpa mig. :o Vid tidigare 4 graviditeter har jag inte alls varit sådan här, men nu är jag verkligen fruktansvärd!. Å jag är ju inte längre kommen än att jag gick in i v 6 idag. Den här graviditeten kommer resultera i skiljsmässa och inga kompisar kvar, känns det soom nu. :eek:;)

Jag mår som innan, mår illa till och från, spyr till och från. Är nog inte lika extremhungrig längre men har fortfarande svårt för att äta vissa saker. Tröttheten går oxå upp och ner men vid 8 på kvällen så somnar jag, det är riktigt jobbigt på tisdagar när man ska kolla på Desperat Housewifes som börjar kl 21. Ännu värre är det ju på fredagar när det är Solsidan som börjar 21:30:eek: vilka problem man har:angel:
Dom dagar jag mår illa och är trött blir jag inte en rolig människa att vara med, vill inte pussas och gosa och helst inte ens bli petad på.

Jag vet inte om det är bebisen jag känner där inne när det pirrar till men jag anar det. Magen är inte stor alls, alla frågar om jag verkligen är gravid, men jo, byxorna sitter inget skönt längre och magen är större men inte stor, den var ju ganska obefintlig innan och mamma sa att när hon väntade mej syntes det knappt nått.
Jag tycker oxå att man kan känna av att det ligger nått där inne, typ om man böjer sej ner eller cyklar eller nått i den stilen. När jag rider och travar så blir jag kissnödig ibland och måste då skritta hela vägen istället. Och på nätterna är jag lika kissnödig som i början, kanske går en gång mindre nu än i början.

Och en grej som började igår var att jag lätt blir yr om jag suttit på huk eller liknande och reser mej fort.

BF-lista

September

Oktober
14/10 Tora - andra barnet

November
30/11 Ett-syskon-2010, 5:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet.

Grattis till oss ALLA som väntar LITEN i höst.

Jag väntar mitt tredje barn och BF är 25/9.

Jag har känt fladder men av någon anledning har jag väldigt svårt att ta in att jag är gravid denna gång. Jag har haft 4 små blödningar och hur orolig jag än är säger alla bara att allting är bra. Jag tror att jag denna gång är rädd för att ta ut segern i förskott. Då jag aldrig tidigare haft några blödningar alls.

Annars mår jag bättre än förra graviditeten, jag är inte alls lika illamående och åksjuk som jag var då.

Jag har bra järnvärden men dåliga förråd och bör äta järntabletter. Dock får jag stora problem med magen av dessa så om ni har några förslag på annat jag kan stoppa i mig som höjer järnet vore det uppskattat!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 366
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur