Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Tack. Ja verkligen. Han var dock beställd till den 9/10 först och främst för att jag var trött på att vara gravid och var då fullgången(trodde jag men han var ju 36+6 då), pappan hans hade ett tråkigt jobbpass den dagen som han gärna ville slippa, hans farmor fyller år det datumet och min mamma sa, efter en snabb räkning i januari när vi berättade att hon skulle få ett barnbarn, så sa hon just att då kommer han väl den 9/9(hon räknade ju fel men ändå rätt).
Det tråkiga var att min gammelmoster dog samma dag som Alex föddes. Men sånt är livet, en föds och en dör.

Här trillar det in bebisar, stort grattis till Alexander! Vad tidigt han kom, satte det igång av sig själv?

Och grattis till Freyja_bus och hennes lilla tjej :) Jag trodde det var en grabb som gömde sig därinne, så fel man kan ha :)

Själv gick jag nyss in i v 30 och börjar bli trött på att vara gravid med alla komplikationer det medför, men bebis får allt hålla sig inne några veckor till..

haha ja då är det en lydig grabb redan från start då!
Tråkigt att det skulle infalla samtidigt som dödsfallet, men på sätt och vis blir han kanske mer speciell just därför.

Tack. Ja verkligen. Han var dock beställd till den 9/10 först och främst för att jag var trött på att vara gravid och var då fullgången(trodde jag men han var ju 36+6 då), pappan hans hade ett tråkigt jobbpass den dagen som han gärna ville slippa, hans farmor fyller år det datumet och min mamma sa, efter en snabb räkning i januari när vi berättade att hon skulle få ett barnbarn, så sa hon just att då kommer han väl den 9/9(hon räknade ju fel men ändå rätt).
Det tråkiga var att min gammelmoster dog samma dag som Alex föddes. Men sånt är livet, en föds och en dör.

Men vad kul Grattis men shit är han född "för tidigt" då eller förstod inte riktigt?
gick allt bra, hoppas du vill berätta lite...

Jättegrattis, nu börjar det komma bebisar som bara den.. o jag blir lika grön av avund varje gång ;)

Någon sa att ingenting är som väntans tider, "bara" 8 (eller varförinte 10?!) veckor kvar om det går som det ska :cool:

Stort Grattis!!! :banana:

Då är det väl nästan vi som står på tur på listan...på torsdag är det beräknat. Tihi!!

*delvis knapplån*

Tack för alla grattis.

Han räknas väl som för tidigt född, som prematur, pga att han inte hade kommit upp i 37 fulla veckor, han saknade alltså en dag.

Jag ska ta min historia sen, tiden är lite mer knapp vid datorn just nu. Men imorrn ska vi in till sös igen för att göra hörselkontrollen och checka amningen samt väga honom.

Kan bara säga att det är helt sjukt att man kan älska någon så mycket som man älskar honom, vår fina lilla plutt:
IMG_70411.jpg
[/IMG]

Oj här rasar Storken in gång på gång! Grattis till både Nikki och Chrissie78 till era fina bebisar! :bump: Så fort ni vilat upp er ordentligt och kommit till ro vill vi njuta av de härliga förlossningsberättelserna

varför får man sådant vaccin? Blir lite nyfiken... är oxå Rh negativ men i andra änden av landet ;)

Kanske skulle ha förtydligat, jag är Rh negativ men knodden i magen är positiv. För att jag inte ska bilda antikroppar mot mitt eget barn vid ffa blodkontakt vid förlossning samt vid framtida graviditet så får jag ett vaccin redan nu som följs upp med lite blodprov. Dom säger att dom prövar det under ett par år och sedan ska det utvärderas om vaccinet hjälper, isåfall ska det ges till alla som är Rh negativa med positiva barn.

Ok, jag vet bara att jag är negativ men inte vad bebisen är för något. Hur tar man reda på det? De sa bara att de kollar när bebisen är född och om bebisen är positiv så fick vi någon spruta. De har tagit prov för att kolla så att vi inte bildar antikroppar mot varandra innan födsel.

Helt bedårande!!!

Uppdaterar o lägger i mig själv på listan oxå! Ser att vi är två med samma BF, 10/10, spännande!

September
5/9 Chrissie78, första barnet, pojke - Väntar fortfarande på bebis
10/9 Ireland, första barnet - Alicia föddes 5/9, 3670 g och 48 cm
11/9 - Freyja_bus, andra barnet - Maja föddes 9/9, 3880 g och 51 cm
16/9 - Tires - första barnet, en pojke
23/9 - Gupello - andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - aenglah, tredje barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet, en pojke-Alexander föddes 9/9 3218g och 48 cm

Oktober
5/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet, Tweety1985A -första barnet
14/10 Tora - andra barnet
21/10 keilir - första barnet

November
2/11 Tyra1
5/11 Ajda - andra barnet
9/11 Emoyeni - första barnet
13/11 Mirifax - första barnet
18/11 Fellow - andra barnet
19/11 Gullan86 - första barnet
21/11 Saltahajen - andra barnet
26/11 Nessa[/QUOTE]

Det är nästan sa jag vill ga över tiden 5 dagarför datumets skull, men egentligen skulle jag nog helst vilja att bebisen kommer nu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30