Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Grattis Freyja!
Jag vill ocksa ha ut min lilla bebis nu, längtan blir inte mindre när det börjar komma "massa" bebisar.

Jag hade det på känn :bump: det är första gången jag kollar här i hösttråden! Hoppas allt gått toppen och att nya bebisen är kanonfin! Grattis!

Grattis Freyja!
Jag vill ocksa ha ut min lilla bebis nu, längtan blir inte mindre när det börjar komma "massa" bebisar.

Jag med!! Är 5 dagar efter BF idag juh! Men men.. bebis kommer väl när han kommer. Ska till BM idag kl 14 så får väl se vad hon säger. Men gissar på att värdena är bra som vanligt, och då blir det väl till att fortsätta vänta. *suck*

Men men. Stort GRATTIS till Freyja!! :bump: Blir som sagt bara lite avis. ;)

kl

Nu har jag varit hos läkaren igen, och bebisen ligger nu med huvudet ner, skönt. Läkaren sa att sannolikheten att den vänder igen är väldigt liten. Mitt blodtryck var för högt först men sjök till en ok niva när jag vilat. Fick även göra Ctg, hjärtljuden lag mellan 140-175 ungefär och bebisen tyckte inte alls om maskien och sparkade bort den hela tiden :) Inga värkar eller sammandragningar.

Uppdatering efter dagens besök hos barnmorskan:

Vecka: 41 (40+4)
Min vikt: + 0,6 kg sen förra gången. Har alltså gått upp ca 9 kg allt som allt.
Hjärtljud: 132
Magmått: 38 (+ 1 cm sen förra gången)
Blodtryck: 120/88
Socker & äggvita: Inget

Alltså var alla värden bra precis som de brukar vara, förrutom möjligen undertrycket. Men som hon sa, kan väl få vara ok så här på slutet och kanske det är ett tecken på att något håller på att hända? Bebis är fixerad, vilket han har varit i flera veckor nu så det var ju inget nytt. Han ligger dessutom långt ner och trycker. :)
Fick en ny tid till på tisdag och om inget har hänt tills dess, så får jag vid det besöket en tid till igångsättning den 20:e.

Jag hoppas ju givetvis att förlossningen startar naturligt innan dess, men det känns ändå skönt att liksom se ett slut på det hela. Att som längst behöva vänta 1 vecka och 2 dagar till känns ändå ok på nått sätt. Allt annat är ju bara bonus. :)

Nu får Freyja allt komma in och uppdatera! :bump:

BM besök idag här också. V. 32

Hjärtljud: 150
Sf: 31cm
Blodtryck: 115/60
Vikt + 8kg

Barnmorskan tyckte jag såg så liten ut och undrade om bebisen sparkade. Ja den lever rövare, känns som den hjular varenda dag ungefär. Men när hon mätte magen blev hon förvånad och sa att den är mycket större än vad den ser ut att vara. 31 cm och det är ett snäpp över snittet till och med. I samma vecka med Tuva hade jag samma magmått :) Dock vägde jag 10 kg mer :D

Dags att uppdatera listan, vet inte om det är den senaste, om alla datum stämmer och om alla är med. Uppdatera annnars!

September
10/9 Ireland, första barnet Alicia föddes 5/9, 3670 g och 48 cm
11/9 - Freyja_bus, andra barnet XXX föddes x/9, g och cm
16/9 - Tires - första barnet, en pojke
23/9 - Gupello - andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - aenglah, tredje barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet, en pojke

Oktober
5/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet
14/10 Tora - andra barnet
21/10 keilir - första barnet

November
2/11 Tyra1
5/11 Ajda - andra barnet
9/11 Emoyeni - första barnet
13/11 Mirifax - första barnet
18/11 Fellow - andra barnet
19/11 Gullan86 - första barnet
26/11 Nessa

kl

Tack för alla gratulationer!

Allt har gått jättebra, det var en toppenförlossning med en fantastiskt bra barnmorska som hjälpte mig massor genom några olika "knep" och tryckpunkter som hjälpte mig igenom värkarna väldigt bra. Precis som förra gången stannade förlossningen upp lite vid ca 7-8cm öppet, jag verkar ha för starka bäckenbottenmuskler som inte riktigt släpper ner huvudet... Hur som, de tog tillslut hål på hinnorna och då gick det betydligt snabbare!

Kl 16:28 igår den 9 september föddes vår lilla Maja! 3880g och 51 cm lång, rund, go och varm!

Vi kom hem i förmiddags och dagen har gått jättebra. My är supernyfiken och vill hjälpa till med allt. Hon säger "namnamnam", tar tag i mitt bröst och försöker placera det i Majas mun :D Jag mår hur bra som helst, har inte ont, gick inte sönder något och känner mig pigg och fräsch. Underbart helt enkelt!

Här kommer ett litet smakprov på underverket

//Julia

Nu får Freyja allt komma in och uppdatera! :bump:

BM besök idag här också. V. 32

Hjärtljud: 150
Sf: 31cm
Blodtryck: 115/60
Vikt + 8kg

Barnmorskan tyckte jag såg så liten ut och undrade om bebisen sparkade. Ja den lever rövare, känns som den hjular varenda dag ungefär. Men när hon mätte magen blev hon förvånad och sa att den är mycket större än vad den ser ut att vara. 31 cm och det är ett snäpp över snittet till och med. I samma vecka med Tuva hade jag samma magmått :) Dock vägde jag 10 kg mer :D

oj men shit din mage ser ju lika liten ut som min ju men 31cm är ganska stort redan väl?
min låg på 26 har jag för mig förra gången hihi.

men sen ska jag dit snart igen så den har nog växt en del då.

hur ofta går du till bm nu?

men gud hade du gått upp 18kg förra gången i denna veckan:eek:hur mkt gick du upp totalt?
du ser verkligen mycket smalare ut...vad tror du har gjort att du ine gått upp liak mkt denna gången?

Jag far tarar i ögonen (hormoner?) av att läsa och se bilderna. Härligt att allt gick bra. Tipsen du fick av barnmorskan, är det ngr du kan dela med dig av?

Maja är ett jättefint namn, det är ett av vara tva tjejnamn vi funderar pa.

Vad fin hon är!
Och jättefint namn har ni valt också. (Vi har också Maja som förslag om det blir en flicka.) :D

Uppdaterar igen

September
10/9 Ireland, första barnet Alicia föddes 5/9, 3670 g och 48 cm
11/9 - Freyja_bus, andra barnet Maja föddes 9/9, 3880 g och 51 cm
16/9 - Tires - första barnet, en pojke
23/9 - Gupello - andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - aenglah, tredje barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet, en pojke

Oktober
5/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet
14/10 Tora - andra barnet
21/10 keilir - första barnet

November
2/11 Tyra1
5/11 Ajda - andra barnet
9/11 Emoyeni - första barnet
13/11 Mirifax - första barnet
18/11 Fellow - andra barnet
19/11 Gullan86 - första barnet
26/11 Nessa

Kanske blir manga Major här i hösttraden da :)

"problemet" här är att Mayer är ett av dom vanligaste efternamnen här och det uttalas precis som maja. Sa om vi far en Maja sa far hon aldrig gifta sig (och ta det efternamnet) med en Mayer.

Som jag skrev så var 31 cm ett snäpp över medel.

Går var 3:e vecka nu.

Jag hade gått upp 17 kg förra gången i v. 32, gick upp 22 kg totalt. Men då var jag jättesvullen sista tiden eftersom jag var höggravid i slutet av en het sommar. Men visst hade jag ätit en hel del gott med.
Jag rör mig mer den här graviditeten och vet att man inte alltid kan äta så mycket man vill.
Men du behöver väl inte oroa dig för att gå upp för mycket i vikt?

oh vad fin hon är Julia:love: gud vad skönt att höra/läsa att allt gick så bra, vill med ha en sån positvi inställning och få en så bra förlossning håller tummarna.
tog du någon annan typ av smärtlindning lr vad förlossningarna väldigt lika?

vad hade barnmorskan för smarta knep? låter spännande.

man kan bara hålla tummarna och önska att man får en så bra barnmorska och en så bra förlossning som du verkar ha fått.
längtar massa efter vår lilla nu.

tänk det blev en liten tjej en då:)
hihi och såå olik my hon är då tänk att det kan bli så olika.
men lika söt för det.
my hade inte alls så mörkt hår heller väl?

Grattis igen

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025