Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Som jag skrev så var 31 cm ett snäpp över medel.

Går var 3:e vecka nu.

Jag hade gått upp 17 kg förra gången i v. 32, gick upp 22 kg totalt. Men då var jag jättesvullen sista tiden eftersom jag var höggravid i slutet av en het sommar. Men visst hade jag ätit en hel del gott med.
Jag rör mig mer den här graviditeten och vet att man inte alltid kan äta så mycket man vill.
Men du behöver väl inte oroa dig för att gå upp för mycket i vikt?

Oj du tog inte illa upp eller något nu väl(lätt att missförstå internet såhär men kändes lite så i din ton eller hur man ska säga).

nej jag oroar mig inte för att gå upp i vikt bara intressant att höra hur andra gjort och när det blir en sån skillnad är det ju extra intressant.

jag tänker som du gör nu, försöker motionera varje dag(promenad för rida kan jag inte längre ju) och att inte stoppa i mig vad som helst och inte för mycket.
främst för att jag har övervikt i min släkt och det kan säkert vara svårt att bli av med det efteråt.

Svarar lite snabbt innan någon av barnen vaknar =)

Det handlade framförallt om massage och avslappning mellan värkarna och att trycka på olika punkter under värkarna. När jag satt på pilatesbollen under öppningsskedet pressade och masserade barnmorskan/micke på några punkter strax ovanför svanskotan. När värken sen var över drog hon händerna uppifrån och ner längs hela kroppen, pratade med mig om hur jag skulle andas och slappna av överallt, och det var helt fantastiskt hur hela kroppen bara slappnade av och det kändes bokstavligt talat som om all smärta bara rann av mig!

När jag stod i sängen på knä mot huvudändan och hade krystvärkar tryckte barnmorskan med hela handen mot svanskotan, och jag tryckte tillbaka. Helt grymt. Hon tryckte även ihop höfterna med en hand på varje sida under några värkar, också otroligt mycket "skönare". Precis som på pilatesbollen strök hon (eller Micke) sedan bort värken uppifrån och hela vägen ner till fötterna (med ett fast tryck med hela händerna).

När jag låg på rygg och fick en värk stod hon elelr micke i fotändan och pressade mina knän mot mig (mina knän var lätt böjda och hela fotsulorna i madrassen), det var också helt grymt.

Slutligen födde jag på sidan som jag hade tänkt göra med My men inte riktigt fick till. Skitbra!

kl

Tack för alla gratulationer och kommentarer om lilla Maja! Nu ska jag dricka thé och njuta av min goa man!

//Julia

Det låter som du haft en riktigt bra förlossning. Jag hoppas jag kommer vara lika nöjd med min sen. Första gången vet man ju inte riktigt vad man ger sig in på och vilken smärta det faktiskt är talas om. Nu när det är dags för en andra gång har man liite mer kött på benen att kanske veta mer hur man vill ha det.

Maja ser ljuvlig ut, hon är ganska lik My väl? Och vad roligt med 2 flickor (sa ju det! :D) när dom är födda såpass tätt :)

Hon är helt ljuvlig :love: Grattis till allihop! Vad härligt att din förlossning blev så bra, jag tyckte också andra var enklare trots att det gjorde mer ont!

åååhhh, gud så underbart söt! :love:

nu börjar det bli farligt att gå in på den här tråden, när alla lägger in sådana underbara bilder på sina småttingar! :D Längtar ännu mer tills min får för sig att komma ut....

Var hos barnmorskan igår
Sf: tror det var 34,5-35
Järn:133! har gått upp rejält sen den senaste gången, känns bra!
Socker: 5 nånting
Blodtryck: glömde fråga, men borde inte vara några konstigheter då...
Hjärtljud: 145

Har nu gått 38 fulla veckor! Nu går man bara och väntar och väntar. Har däremot inte haft alls mycket känningar förutom de senaste dagarna, så det känns lite som att den lille kommer att stanna ett tag till (skulle inte förvåna mig om man går över, bara för att man längtar så, suck...)

Ytterligare en uppdatering

September
5/9 Chrissie78, första barnet Väntar fortfarande på bebis
10/9 Ireland, första barnet Alicia föddes 5/9, 3670 g och 48 cm
11/9 - Freyja_bus, andra barnet Maja föddes 9/9, 3880 g och 51 cm
16/9 - Tires - första barnet, en pojke
23/9 - Gupello - andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - aenglah, tredje barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet, en pojke

Oktober
5/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet
14/10 Tora - andra barnet
21/10 keilir - första barnet

November
2/11 Tyra1
5/11 Ajda - andra barnet
9/11 Emoyeni - första barnet
13/11 Mirifax - första barnet
18/11 Fellow - andra barnet
19/11 Gullan86 - första barnet
26/11 Nessa[/QUOTE]

Men nu är det iaf ganska nära :) Naturligtvis hoppas vi att han får lite bråttom snart så du får mysa du med :)

September
10/9 Ireland, första barnet Alicia föddes 5/9, 3670 g och 48 cm
11/9 - Freyja_bus, andra barnet Maja föddes 9/9, 3880 g och 51 cm

Oktober

November
2/11 Tyra1
5/11 Ajda - andra barnet
21/11 Saltahajen - andra barnet
26/11 Nessa

Var på koll i torsdags v. 30 (29+3)

Blodtryck: 125/76
Järn: 103
Sf: 27
Hjärtljud: 160

Om man kollar hur det ser ut mot när jag gick med sonen så har jag aldrig haft så lågt blodtryck som nu (ligger nära gränsen när jag inte är gravis och hade för högt med sonen), dåligt järnvärde (bra med sonen) och magen tål inte jätntabletter, Sf måttet är större och hjärtljudet högre denna gång...

Men nu är det iaf ganska nära :) Naturligtvis hoppas vi att han får lite bråttom snart så du får mysa du med :)

Japp det tror jag. :)
Var uppe på toa vid 4.45 i morse som vanligt, och då kände jag av lite mensvärk. Gick och la mig igen och då plötsligt så kände jag även av lite värkar som jag vaknade av då och då. Gick upp vid 6.15 eller nått igen för att gå på toa. Fick då som en mensliknande blödning. Självklart blev jag orolig, och ringde förlossningen på en gång. De tyckte dock att jag kunde avvakta lite och höra av mig igen om det blev mer eller så. Okej. Så då gick jag o la mig igen men hade givetvis svårt att sova så vid 7.30 gick jag upp igen. Vart uppe 45 minuter eller nått sånt, passade på att diska från gårdagen, innan jag bestämde mig för att försöka sova lite till.

Så vid 9.45 gick jag upp och gjorde frukost, väckte sambon och så där. Värkarna har kommit hela förmiddagen, mer eller mindre kännbara. När vi satt och åt frukost så tyckte jag att de kom ganska tätt, typ 3-4 min emellan, även om de inte gör jätteont ännu. Så då ringde jag förlossningen igen, men återigen fick jag beskedet att avvakta tills värkarna varar längre och gör rejält ont.

Så, nu sitter jag här och väntar på fortsättningen. Blödningen jag hade i morse verkar har upphört i alla fall, och det är ju bra. :) Just nu känns det dock som att det går bra mycket längre mellan värkarna, men det kanske kan bero på att jag är i stillhet nu. Fast det var jag ju när jag skulle sova också... hm... jaja. NÅGOT är på gång i alla fall och det är mer än jag kunde säga när jag gick och la mig i går kväll. Så, hoppas hoppas att det snart kommer ut en bebis till mej! :bow:

Bara en liten kommentar ang. uppdateringen av BF-listan.

När ni uppdaterar, så kan ni väl vara noga med att kopiera sista listan i tråden? Annars ramlar folk bort hela tiden, och det är tröttsamt att behöva lägga in sig själv gång på gång. SÅ lägger in mig själv IGEN.

September
5/9 Chrissie78, första barnet, pojke - Väntar fortfarande på bebis
10/9 Ireland, första barnet - Alicia föddes 5/9, 3670 g och 48 cm
11/9 - Freyja_bus, andra barnet - Maja föddes 9/9, 3880 g och 51 cm

Oktober

November
2/11 Tyra1
5/11 Ajda - andra barnet
26/11 Nessa[/QUOTE]

Whiiii!!! Ämtligen va???
Vilken rolig uppdatering! Lycka Till och hoppas att det går lagom fort nu så du slipper längta ihjäl dig ännu mera... Fast det är ju bra att det tar lite tid nu för jag tror inte att det gör lika ont då :) Lagom är nog bäst :)

För mig har det hjälpt att duscha i det första skedet, tills varmvattnet tar slut, hihi.
Man blir ju alltid rekommenderad att ta alvedon. Har man fortfarande ont är det inte bara förvärkar ;)

Inatt hade jag ordentliga förvärkar som kom var 5 minut, kunde dock fortfarande ligga kvar i sängen så än är det inte på G. Men förhoppningsvis så betyder det att jag slipper gå över tiden denna gång.

Jag håller tummarna att du snart får åka in och att du inom några timmar får mysa med din lilla.

Jag längtar så sjukt mycket efter min nu..

Hihi! Du svarade nog fel person... Jag sitter o pussar på mitt gull för fullt- 4 mån nästa tisdag så nu har vi köpt haklapp ;)

*kl*

Äntligen har vi fått våran bebis, ska uppdatera med bild och info sen.

September
5/9 Chrissie78, första barnet, pojke - Väntar fortfarande på bebis
10/9 Ireland, första barnet - Alicia föddes 5/9, 3670 g och 48 cm
11/9 - Freyja_bus, andra barnet - Maja föddes 9/9, 3880 g och 51 cm
29/9- Nikki o Fabian, första barnet, en pojke-Alexander föddes 9/9 3218g och 48 cm

Oktober

November
2/11 Tyra1
5/11 Ajda - andra barnet
26/11 Nessa[/QUOTE]

Stort grattis, han hade visst inte tid att vänta pa sin tur :)
Vad det börjar "trilla" in bebisar nu.
Enligt listan är jag ju efter dig sa min bebis kan ocksa fa komma snart :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30