Sv: Höstmammor 2010
Vilken vecka är du i? låter som bäst för bebisen skull att den stannar lite till då?
Vad sur man kan bli, fattar inte din chef att du måste tas på allvar?
Jag vet att man kan känna skuld till att det blir svårt för dom som ska få ihop det hela på jobbet men man ska inte offra sej själv. Säg att du är sjukskriven på halvtid och det för att du behöver det sen får dom lösa situationen bäst dom vill. Kan man ställa upp och mår bra så gör man väl det men inte annars.
*kl*
Själv har jag varit inne på förlossningen på en koll då jag haft onda sammandragningar hela dagen plus att det kom blod och slem, del av slemproppen eller om det var blodiga flytningar bara, det vet jag inte.
Väl där inne kollade dom "kurvan", jag hade 4 sammandragningar/10 min, dom känns och jag har inte haft så starkt ont förut. Sen fick läkaren kolla så huvudet låg rätt på bebisen och det gjorde det och efter det gick han in och kände på livmodertappen(heter det va?), han kom in med ett finger och den var lite tillbaka böjd men inte fullt. Han sa att det inte hade startat nått just nu men kunde lika gärna göra det om en timme eller om 3 veckor. Han ville inte känna för mycket så det hela sattes igång i onödan då bebisen skulle räknas som en prematur, bättre om den väntade inne tills på fredag.
Han sa iaf att vi kunde åka hem och återkomma om jag fick ondare samt att jag skulle ta det lite lugnt, inte mocka osv..... Får väl se hur det blir med det, det är inte ett så tungt arbete tycker jag.
Just nu ligger den lille och hickar så hela jag hoppar känns det som.
Jag tycker iaf att något borde vara på G inom en kort tid då jag är lös i magen och det gör så ont som det gör, vill ju inte gå runt så här i tre veckor till och ha ont till o från hela tiden.
Vilken vecka är du i? låter som bäst för bebisen skull att den stannar lite till då?