Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

Hos oss (statligt anställd) skickar vi in sjukintyget till löneansvarig på jobbet som vidarebefordrar det till försäkringskassan.

Hehe jaså. Jag ser ganska mycket yngre ut än vad jag är :p Brukar få höra det med jämna mellanrum ;)

kl

V 40 nu :laugh:

Jag red på min goa lilla häst i går och det gick finfint. Kändes ingenting när jag red, men några timmar senare var jag väldigt öm i bäckenet och det kändes som om jag inte fick något stöd i ljumskarna typ. Så känns det i dag också, så det blir till att vila lite idag.

Jag har haft regelbundna värkar hela natten med ca 10-15 min mellanrum och har det fortfarande. De känns betydligt mer än vad sammandragningarna tidigare har gjort, men de känns fortfarande ganska korta. Ska använda värktimern lite för att se hur det ser ut egentligen, är lite svårt att uppskatta.

Jag hoppas att det här betyder att det faktiskt är på gång på riktigt. Det känns ju pissigt om jag ska behöva ha det så här några dygn till liksom...har det nu satt igång så här så tycker jag att det är taskigt om det inte tilltar ordentligt, håller ni inte med?!

Väldigt taskigt vore det, jag hoppas verkligen att det sätter fart ordentligt. Du maste uppdatera under dagen vad som händer :)

Håller tummarna att det är på G för dig!!!

Här är min lilla tös! Alicia Stina Lundkvist, vägde 3670 g och var 48 cm lång.
Hon föddes 5 sept 01.58 och vi åkte hem kvällen efter då allt funkade bra.
Första natten sov hon inte mycket, då jag inte hade fått så mycket mjölk än så hon var väl hungrig. Nu har det runnit till mjölk men jag har så himlans ont i bröstvårtorna, de är såriga. Men i natt sov hon flera timmar i sträck och har inte skrikigt nåt, så skönt :) Börjat ta nappen emallanåt nu.

Idag ska hon få sitt första bad, se vad hon tycker om det.

46680_462082224001_622249001_6230338_2218636_n.jpg

47791_462082284001_622249001_6230339_5992732_n.jpg

47791_462082304001_622249001_6230342_1676585_n.jpg

:love::love:

Med risk för att vara lite tråkig så lägger jag ut samma bilder här som i magtråden :) första bilderna på kula...

v. 30 (29+1)
31608766.jpg

Med sonen samma dag
25528319.jpg

Syns iaf på kvaliten att vi lyckats införskaffa en ny kamera :D

Vilken söt liten tjej:)

Hur känns det att ha kommit hem med ett nytt litet liv? Många frågetecken eller flyter allt bara på av sej själv?

Var på föräldrautbildningen idag och fick då fråga om sånt som hade med hemkomsten att göra, det var inte så där jätte många frågor för man har inte riktigt tänkt så långt men jag kan tänka mej att när man väl står där så kommer en massa funderingar.

Hoppas det är på G.

Men du som nu sitter med värkar (eller är det förvärkar du har?), hur känns dom egentligen? Kanske är svårt att förklara och säkert kanske olika från person till person men intressant ändå.

Jag kan ju svara för hur det var för mig förra gangen. Jag hade all värk i ryggen, kom som smygande värk som sen blev starkare och starkare för att sen lätta igen. Hm, svart det var att förklara :)

Riktigt söt liten tös du har fått! :)

Själv är jag i v. 41 (40+1 eller BF+2 eller vad man nu säger?) och har nästa tid hos BM på fredag, men hoppas ju givetvis på att få åka till förlossningen innan dess istället. ;) Inget som tyder på det ännu dock. Trist värre är det, särskilt nu när det har börjat komma bebisar här. *suck* Jaja... kommer väl när det kommer, men vill ju också ha ut min bebis NU!

Tack för svaret. Jag kan tänka mej att det är svårt att förklara.

Jag funderar över vad det är jag känner. Jag har ju som molvärk i ländryggen som kommer och går, precis som när jag har mensvärk, men detta kombineras med att det gör ont i nedre delen av magen och att det blir som sendrag i ljumskarna. Jag har inte kollat någon tid för jag tycker det verkar vara så svårt samtidigt som jag inte tycker att det är så regelbundet.
Idag har det dock hållt i sej mer än vad det brukar, var nästan på väg att strunta i föräldrautbildningen. Men vad jag läst så kan det oxå vara förvärkar som känns så här, eller?

*kl*

bara måste kräka av mig lite. drar en djup suck, ibland önskar jag att jag kommer byta jobb eller byta yrke helt och hållet. Rektorn ringde precis o gjorde som kvinnor gör, fördelar dåligt samvete. Jag har fått en vikarie till min tjänst, tre dagar själv med barnen och nu har hon redan gått i däck. Alltså vill rektor att jag ska komma till jobbet och reda upp tillvaron på en halvtidssjukskrivning. I morgon redan ska jag börja jobba och hon undrade lite fint om jag inte kunde stanna lite längre (mer eller mindre) *suck* om jag orkade stanna kvar efter skolan några dagar så vi kunde sitta ner och lämna över bra. Jag ska gå hem 11.45 och det innebär att hon vill att jag ska arbeta till fyra, jag orkar inte med de hela dagarna :crazy: Jag känner bara ärligt att jag skiter i allt högaktningsfullt och får skit dåligt samvete för barnens skull för det är de som blir lidande, samtidigt har jag haft en väldigt hög arbetsbelastning med väldigt speciella barn (med för lite resurser) och nu märks det väldigt tydligt när jag försvinner, för jag orkar inte bry mig om alla föräldramöten och skit (inbokad på möte på måndag med.. arbetsdag 7.45-19.15!! Men jag måste få lov att vägra tycker jag) Blir bara så trött eller tröttare än jag är, får prata med BM i morgon när jag ska dit och se vad läkaren säger nästa vecka när vi skulle prata igen efter alla blodprover som skulle tas i morgon med.

Vad sur man kan bli, fattar inte din chef att du måste tas på allvar?
Jag vet att man kan känna skuld till att det blir svårt för dom som ska få ihop det hela på jobbet men man ska inte offra sej själv. Säg att du är sjukskriven på halvtid och det för att du behöver det sen får dom lösa situationen bäst dom vill. Kan man ställa upp och mår bra så gör man väl det men inte annars.

*kl*
Själv har jag varit inne på förlossningen på en koll då jag haft onda sammandragningar hela dagen plus att det kom blod och slem, del av slemproppen eller om det var blodiga flytningar bara, det vet jag inte.
Väl där inne kollade dom "kurvan", jag hade 4 sammandragningar/10 min, dom känns och jag har inte haft så starkt ont förut. Sen fick läkaren kolla så huvudet låg rätt på bebisen och det gjorde det och efter det gick han in och kände på livmodertappen(heter det va?), han kom in med ett finger och den var lite tillbaka böjd men inte fullt. Han sa att det inte hade startat nått just nu men kunde lika gärna göra det om en timme eller om 3 veckor. Han ville inte känna för mycket så det hela sattes igång i onödan då bebisen skulle räknas som en prematur, bättre om den väntade inne tills på fredag.
Han sa iaf att vi kunde åka hem och återkomma om jag fick ondare samt att jag skulle ta det lite lugnt, inte mocka osv..... Får väl se hur det blir med det, det är inte ett så tungt arbete tycker jag.
Just nu ligger den lille och hickar så hela jag hoppar känns det som.

Jag tycker iaf att något borde vara på G inom en kort tid då jag är lös i magen och det gör så ont som det gör, vill ju inte gå runt så här i tre veckor till och ha ont till o från hela tiden.

Grattis till första höstbebisen!

Avundsjukan duggar tätt. Vart är min lilla!

Min lilla Tuva har legat på stora kroppspulsådern vilket har lett till att jag mått illa, fått yrsel, känt mig trött och orkeslös och när det var som värst svimmade.
Det hade dock inte att göra med järnet för det har gått upp till 115.
Nu verkar hon dock ha flyttat sig för jag mår mycket bättre.

Jag har fortfarande protein i urinen men blodtrycket har gått ner och urinvägsinfektion är det inte så i slutet av veckan ska jag in till förlossningen för att kolla om det är så att jag läcker fostervatten.
BM, säger att jag ska åka in men som jag förklarade för mamma. "Jag vill ju inte ta upp deras tid i onödan, man kan ju tycka att man borde märka att man läcker själv"
Men nu är det iaf bokat.

Gud, vad jag längtar nu!

Jag har fött 2 barn innan och har ändå svårt att beskriva värkarna. Men när det riktiga väl sätter igång så känner man det i hela kroppen. Att nu är det dags. Innan säger man till sin partner "nu har kanske värkarna börjat".

KL

Ingen bebis här ännu. Värkarna höll i sig och kom regelbundet fram till lunch ungefär, sen lugnade det sig när jag sov middag med My. Efter det har det kommit ett par värkar varje timme, de är rätt starka men korta. Det känns som om något kommer smygande i magen, livmodern drar ihop sig och blir stenhård och det drar framförallt runt huvudet på bebisen samtidigt som det värker rätt rejält i nedre delen av magen och känns lite i ryggen. Jag hade inte speciellt kraftig värk i ryggen sist heller förän jag var öppen ca 8 cm, då satte det sig mer där.

Vi får väl se hur natten blir, jag hoppas att jag kan få sova lite och att det antingen sätter igång eller lugnar ner sig helt!

Ireland: Jättesöt liten dotter ni fått!

//Julia

Med mitt första barn hade jag värkar som var mellan 1-2 minuter långa och med ett mellanrum på endast 2 minuter.

Åker in och är bara öppen "fingerblomman" som BM snällt kallade det. Blev inlagd med morfin som tog bort alla värkar förutom var 10 minut.

Så med andra barnet satte det igång men flera gånger kunde jag slappna av och somna till en halvtimme innan nästa värk kom. Värkarna var bara 30-40 sekunder långa när de kom. Min sambo tjatade om att vi skulle åka in och tvingade till slut in mig i bilen.
Väl inne var jag redan öppen 5 cm. Jag var helt säker på att vi var flera dagar ifrån att föda barn. Haha
Så tänk på att det kan gå lite snabbare den här gången och lycka till ;)

Jag blir inte heller klok på detta fenomen, men jag har nu landat i tanken att den dagen barnet ska komma ut så kommer det nog märkas ordentligt.. Har också haft problem med sammandragningar/förvärkar ett par veckor. Var hos läkaren som konstaterade att jag inte öppnat mig så att det var bara att köra på som vanligt. Det har jag ifrågasatt väldigt mycket när jag vaknat mitt i natten och bara kvidet.. men det går ju om igen efter ett par panodil så tja, normalt eller som läkaren sa att livmodern tränar sig själv inför förlossningen och att det kan vara ligament som kommer i kläm eller strecks.

Utgår ifrån att de inte kommer sluta den dagen bebis vill komma ut utan fortsätta till bebis är ute, fram till dess tror jag bara det är att försöka vila, ta det lugnt och gilla läget. Och om man blir orolig eller det känns fel åka till förlossningen och inte gå därifrån förrän de har gjort alla tester de kan för att kolla så att allt är ok!!

Okej jag fick med en tid till läkaren nu, ska dit i veckan:crazy: gjorde det mycket ont/obehagligt att bli undersökt?

vaknar du med alltid på natten med detta onda du får det heller aldrig på dagen lr?

Med risk för att vara lite tråkig så lägger jag ut samma bilder här som i magtråden :) första bilderna på kula...

v. 30 (29+1)
31608766.jpg

Med sonen samma dag
25528319.jpg

Syns iaf på kvaliten att vi lyckats införskaffa en ny kamera :D

Men gud trodde helt ärligt det var min mage du snott där på översta bilden först haha...

v-28_106108878.jpg

kanske inbillar mig men de kändes rätt lika men sen såg jag ju att vi är i samma vecka med.

fast när är du beräknad till?
jag är v29+4 idag.

fast bilden är från v28+4 någe sånt.

helt ny bild är denna:
v-292_106258039.jpg

tycker magen blir spetsigare och spetsigare.

Om ni vill följa utvecklingen närmre kolla här...

vet ni vad det blir för kön?

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2